Що таке народна пісня?

Урок 10

Що таке народна пісня?

Мета уроку: збагачувати уявлення учнів про українську народну пісню, вчити розуміти її життєвий зміст. Розвивати співацькі навички, вміння ритмічно рухатися під музику, ігрові здібності. Виховувати любов до української культури і української народної пісні. Заохочувати до вивчення народної творчості.

Очікувані результати: учні мають уявлення про народну пісню, розуміють її життєвий зміст; виконують народні пісні в русі, з інсценізацією, відтворюють пульс музики, створюють до неї ритмічний

супровід.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований.

Домінанти уроку:

– народна пісня;

– життєвий зміст народних пісень.

1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

Кількість за списком _____,

Кількість присутніх на уроці _____,

Відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання української народної пісні

“Ой єсть в лісі калина”.

2.2. Музичне привітання. Розспівування. Поспівка “Раз, два, три, чотири”. Ритмічні вправи.

2.3. Бесіда з учнями за темою уроку.

2.4. Розучування (виконання) української народної пісні “Ой єсть в лісі калина”.

2.5. Виконання українських народних пісень “Веселі гуси”, “Ходить гарбуз по городу”.

2.6. Ознайомлення і виконання в русі української народної пісні “Два півники”.

2.7. Музикування. Створення ритмічного супроводу до мелодій українських народних пісень.

2.8. Узагальнення матеріалу уроку.

2.9. Вихід із класу під звучання української народної пісні “Два півники” (або на розсуд учителя).

ДВА ПІВНИКИ

 Що таке народна пісня?

Два півники, два півники

Горох молотили,

Дві курочки-чубарочки

До млина носили.

Цап меле, цап меле,

Коза підсипає,

А маленьке козенятко

На скріпочці грає.

Танцюй, танцюй, козюленько,

Ніженьками – туп, туп!

Татусенько з матусею

Принесуть нам круп, круп.

А вовчок-сірячок

З лісу виглядає

Та на біле козенятко

Пильно поглядає.

 Що таке народна пісня?

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Музичне привітання.

3.2. Розспівування.

3.3. Повторення матеріалу попереднього уроку.

3.4. Продовження роботи над піснею “Облітав журавель” (муз. Б. Фільц).

3.5. Виконання в русі вивчених українських народних пісень.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда з учнями.

В народі кажуть “Без верби і калини нема України”. Але і без пісні нема України. Підкреслити важливу роль пісні в житті народу. Народні пісні створені народом, з них дізнаємося про його життя. Пісня – душа народу.

5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Розучування (виконання) української народної пісні “Ой єсть в лісі калина”.

Виконання в русі. Відтворення пульсу музики рівною ходою в хороводі.

5.2. Ознайомлення з українською народною піснею “Два півники”. Підспівування. Виконання з ігровими рухами.

5.3. Музикування. Створення ритмічного супроводу до мелодій українських народних пісень.

6. Узагальнення та закріплення знань

– Що дізналися учні про народну пісню?

– Про що розповідають народні пісні?

– Чи співають їх у родинах учнів?

– Які українські народні пісні знають учні?

– Чим вони подобаються першокласникам?

– За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.

7. Підбиття підсумків уроку

В народній пісні розкривається душа і характер народу, вона розповідає про його життя.

8. Домашнє завдання

Слухати музику.




Що таке народна пісня?