ЩОБ НЕ ЗАБЛУКАТИ… ЯК УНИКНУТИ НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ НА ПРИРОДІ

Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час грози в лісі, в степу; навчати уникати зустрічі з дикими тваринами; розповісти, як діяти, якщо загубився чи заблукав; розвивати навички правильної поведінки; виховувати впевненість та силу волі.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування

– Який одяг і взуття слід обирати для прогулянок?

– Розкажіть, як ви одягаєтеся на прогулянку на природу влітку, взимку.

– У які ігри на природі ви любите грати?

– Ви вже знаєте,

як безпечно поводитись у різних життєвих ситуаціях, до кого можна звернутися по допомогу. А от якщо поблизу нікого немає – людина залишається наодинці? Як діяти? Які небезпеки можуть загрожувати на природі?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як діяти під час грози в лісі, в степу, а також,- у випадках, якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 115-119)

– Розгляньте фотографію на с. 115. Чому не можна

вирушати на природу самому, без дорослих – батьків, учителів?

– Розгляньте малюнок на с. 116. Як слід поводитися, щоб не заблукати?

– Що слід робити, якщо ви загубили-таки дорогу, відстали від дорослих?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розповідь учителя

– Що може трапитися на відпочинку

Прогулянку на природі можуть зіпсувати погана погода, зустріч зі зловмисниками чи дикими звірами, інші несподіванки. Небезпечна ситуація може статися будь з ким і будь-якої миті. Тому дітям вашого віку не можна ходити далеко без дорослих.

– Пригадайте свій найменш удалий відпочинок на природі. Розкажіть, що його зіпсувало.

– Назвіть неприємності, які підстерігають на відпочинку.

– Які ще небезпечні ситуації можуть трапитися?

2. Руханка

– Утворіть коло, оберіть ведучого і пограйте в гру “Безпечно – небезпечно” . Ведучий називає певну дію (користуватися мобільним телефоном, ховатися у низинці…) та запитує будь-кого, чи безпечно це робити під час грози. Той, хто припустився помилки, стає ведучим.

Запам’ятайте! Блискавка влучає у найвищу точку на місцевості.

3. Продовження роботи за підручником (с б)

– Розгляньте малюнки на с. 118-119. Як поводитися, якщо гроза застала тебе в лісі?

– Як поводитися, якщо гроза застала тебе на відкритій місцевості, наприклад, у степу?

– Як поводитися, якщо гроза застала тебе у горах?

– Чого не можна робити під час грози?

– Яких диких тварин можна зустріти у лісі?

– Розгляньте малюнки на с. 120. Як поводитися, якщо натрапив на дику тварину?

4. Робота над загадками

– Навпіл небо розтинає,

У цей час іде гроза.

Діток гуркотом лякає.

Жалить землю, як оса. (Гроза)

– Я страшенний боягуз,

Всіх на світі я боюсь.

В полі, в лісі навкруги –

Скрізь у мене вороги. (Заєць)

– Ходить хмуро між дубами,

Хижо клацає зубами.

Весь, як є,- жорстока лють,

Очі так її і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно,… (вовк).

5. Гра “Так чи ні?”

– Збираючись на прогулянку до лісу, із собою потрібно взяти ліхтарик, аптечку, сірники, воду, їжу. (Так)

– 3 продуктів треба взяти консервовані овочі, варення у скляних банках. (Ні)

– Зустрічей з хижими звірами краще уникати. (Так)

– Під час грози краще захиститися парасолькою. (Ні)

– Хороша схованка під час грози – високе дерево. (Ні)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Гра “Інтерв’ю”

– Що робитимеш, коли заблукаєш у лісі, горах чи степу?

– Чого не робитимеш?

– Які поради запам’ятав?

– Що було новим і незвичним?

– Розкажи, як слід поводитися під час грози. Чого робити не можна?

– Як не натрапити на диких тварин?

– Що треба робити, натрапивши на дику тварину?




ЩОБ НЕ ЗАБЛУКАТИ… ЯК УНИКНУТИ НЕБЕЗПЕЧНИХ СИТУАЦІЙ НА ПРИРОДІ