ШЛЯХИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ

Мета:

– узагальнити та систематизувати знання за темами розділу “Вплив люди ни на природу материків і океанів”; сприяти розумінню взаємозв’язків людиною та компонентами природи; повторити основні види та джерела забруднення природних комплексів, наслідки забруднення; залучити до самостійного вирішення питань щодо покращення екологічної ситуації на Землі;

– розвивати вміння організовувати навчальну співпрацю з однолітками, формулювати, аргументувати та відстоювати свою думку; свідомо використовувати мовні засоби

відповідно до завдань комунікації;

– створювати атмосферу емоційного підйому; виховувати почуття причетності до вирішення екологічних проблем материків та океанів; формувати ціннісне ставлення до природи.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, комп’ютер, мультимедійний проектор, учнівські мультимедійні презентації.

Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: круглий стіл.

Очікувані результати: учні зможуть характеризувати різні види забруднення природи; екологічні проблеми материків і океанів та можливі шляхи їх розв’язання; пояснювати причини

порушення природної рівноваги; оцінювати рівень забруднення навколишнього середовища в різних регіонах Землі; висловлювати судження щодо власної участі в розв’язанні екологічних проблем.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

– Які розділи та теми було опрацьовано в курсі географії 7 класу?

– Чому курс “Географія материків та океанів” завершує розділ, що розглядає питання впливу людини на природу материків та океанів?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом “Проблемне питання”

Чи можуть знання та досвід вашого покоління запобігти подальшому загостренню світової екологічної кризи? Що для цього необхідно зробити?

(Відповіді учнів.)

Якщо б десь півстоліття тому люди знали, до яких пагубних наслідків призведе їх господарська діяльність, можливо, відношення до природних багатств було б іншим. Сьогодні світ стоїть на порозі незворотних змін у природі, порушено питання про подальше існування людської цивілізації. Очевидно, що зберегти планету для життя в майбутньому можливо, якщо повага та ощадливе ставлення до природи стане правилом для кожного мешканця Землі.

Сьогодні ми проводимо “круглий стіл”, де кожен з вас матиме можливість висловити свою думку щодо розв’язання екологічних проблем.

IV. ЕТАП УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЇ ЗНАНЬ

Виступи учнів за темами досліджень:

1) Основні види та джерела забруднення навколишнього середовища.

2) Екологічні кризи в історії розвитку людства.

3) Наслідки забруднення атмосфери, гідросфери, літосфери.

4) Найбільш забруднені райони Землі.

5) Аналіз причин та наслідків забруднення своєї місцевості.

6) Прогнози вчених щодо подальшого розвитку екологічної ситуації на Землі.

7) Шляхи подолання наслідків забруднення Землі.

V. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

1) Обговорення виступів.

2) Розробка резолюції (підсумкового документу) “Мій власний вклад у розв’язання екологічних проблем”.

УРОКИ 68-70 – РЕЗЕРВНИЙ ЧАС


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


ШЛЯХИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ - Плани-конспекти уроків по географії


ШЛЯХИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ