Штрихи: легато, стакато. Розучування пісні “Мама” Ю. Чічкова. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Аве Марія”

5 КЛАС

Тема 4. Музика та візуальні образи

Урок 27

Тема уроку. Штрихи: легато, стакато. Розучування пісні “Мама” Ю. Чічкова. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Аве Марія”

Мета уроку: закріпити з дітьми поняття “штрихи” та навчити проспівати поспівки на різних штрихах; розвивати у дітей вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, фортепіано, магнітофон, портрет Ф. Шуберта, репродукція картини С. Рафаеля “Сікстинська

мадонна”.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

 Штрихи: легато, стакато. Розучування пісні Мама Ю. Чічкова. Слухання музики. Ф. Шуберт. Аве Марія

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування та пояснення нового матеріалу.

 Штрихи: легато, стакато. Розучування пісні Мама Ю. Чічкова. Слухання музики. Ф. Шуберт. Аве Марія

Зараз я вам проспіваю вправу, а ви зверніть увагу, як я її виконую. Першу частину вправи я виконала уривчасто. Таке виконання, при якому перехід від одного до іншого звука відбувається уривчасто, називається стакато. На письмі позначається крапкою. Що ж до другої частини, то вона прозвучала плавно, без перерви. Такий прийом видобування звука називається легато. На письмі

позначається дугоподібною рискою. Загалом ці прийоми в музиці називаються штрихи.

– Записування вправу у зошити з позначенням штрихи.

III. Розучування пісні варто розпочати з

1. Бесіди.

– Сьогодні ми вивчимо з вами нову пісню “Мама” російського композитора Юрія Чічкова. Ви знаєте, що до теми материнства звергалися багато митців: поети, художники, композитори. Вони створювали образ матері як божественний символ материнства і любові.

Ви знаєте, діти, що в кожної людини є три матері: рідна ненька, яка вас народила, Божа Матір, яка нас охороняє від усього злого, і наша ненька – Україна, тобто Батьківщина, у якій ми живемо.

2. Художній показ пісні.

– Зараз ви послухаєте пісню і визначте головну думку змісту цієї пісні.

3. Характеристика пісні.

4. Розучую пісню по фразах за нотним текстом, звертаючи увагу на розмір та тональність з чотирма бемолями, а також на зустрічні знаки та паузи. Домагаюся грамотно-правильного співу з чіткою дикцією.

Благослови, мати

Веснянка

Широко, протяжно

 Штрихи: легато, стакато. Розучування пісні Мама Ю. Чічкова. Слухання музики. Ф. Шуберт. Аве Марія

2. Зиму проводжати,

Весну закликати,

Зимочку в візочку,

Літечко в човночку.

V. Слухання музики (продовження)

1. Бесіда на тему материнства.

Прекрасним зразком утілення цієї теми є вокальний твір австрійського композитора Франца Шуберга “Ave Maria” (“Радуйся Маріє”). Це – привітання архангела Гавриїла Діві Марії, який сповістив їй, що вона народить сина Божого – Ісуса Христа. А у живописі одним із найкращих творів, в якому втілено образ материнства, вважається картина Санті Рафаеля “Сікстинська мадонна”.

2. Розгляд репродукції картини Санті Рафаеля “Сікстинська мадонна” з одночасним слуханням Ф. Шуберта “Ave Maria”.

– У чому співзвучність цих творів?

3. Характеристика прослуханого твору.

– Які почуття сповнювали вас, коли ви сприймали ці твори?

– Якими фарбами скористався С. Рафаель?

– Які музично-виражальні засоби використав Ф. Шуберт?

(Відповіді учнів).

VI. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


Штрихи: легато, стакато. Розучування пісні “Мама” Ю. Чічкова. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Аве Марія” - Плани-конспекти уроків по музиці


Штрихи: легато, стакато. Розучування пісні “Мама” Ю. Чічкова. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Аве Марія”