Сила голосу і швидкість мовлення

МОВА І МОВЛЕННЯ

§13 Сила голосу і швидкість мовлення

198. Попрацюйте разом! 1. Навчіться проговорювати скоромовку швидко, чітко вимовляйте звуки [з], [з’] у виділених словах.

Захар заліз на перелаз.

– Захарку, злізь! Захарку, злазь!

Зумів залізти – знай, як злізти”

2. Позмагайтеся, хто швидше прочитає скоромовку і жодного разу не помилиться.

3. Які різні приголосні звуки вимовляємо у словах заліз і злізь? Побудуйте звукові моделі перших двох слів і порівняйте їх.

Так ми говоримо! Строчить, як із кулемета. Треба

тягти за язик.

4. Поясніть, коли так говорять.

199. Попрацюйте разом! 1. Розгляньте малюнки. Скажіть, де діти можуть говорити голосно, а де треба розмовляти тихо або пошепки.

2. Складіть і запишіть речення про те, що зображено на першому малюнку.

 Сила голосу і швидкість мовлення

200. Попрацюйте в групах! 1. Прочитайте уривки з відомих українських казок і поміркуйте, де треба читати звичайним голосом, лагідно, а де – голосно, напружено.

1. Кличе дочка собачку Фінку:

– Іди, Фіночко, не лежи!

Нам

ріпку вирвати поможи!

2. От Котикові треба йти по дрова,

Він і каже Півникові:

– Сядь же ти, братику, на печі

Та їж калачі, а я піду по дрова. Та

Як прийде Лисичка, то не озивайсь!

3. Несе Лисичка Півника, а він і гукає:

– Мій Котику! Мій братику!

Несе мене Лиска по кам’яному мосту

На своєму хвосту,- порятуй мене!

2. Повчіться читати уривки з казок із відповідною силою голосу. Позмагайтеся, яка група прочитає виразніше.

3. Спишіть слова Півника, з якими він звертався до Koтикa.

 Сила голосу і швидкість мовлення

Учіться звертатися!

Бабусю, Марійко, Захарку, братику, Фіночко, Іванку.

Зверніть увагу! Слово-звертання виділяється на письмі комами або знаком оклику.

 Сила голосу і швидкість мовлення

201. 1. Уяви себе вчителем. Повчися диктувати диктант.

Ми їздили до Києва. Це чудове місто. Особливо нам сподобався Хрещатик.

2. Запиши речення під диктовку. Попроси когось із рідних, щоб тобі продиктували.




Сила голосу і швидкість мовлення