Predmety



Скільки потрібно часу для створення фільму?

II Семестр

ТЕМА “МИСТЕЦТВО ТЕАТРУ ТА КІНО”

УРОК 61

Тема. Скільки потрібно часу для створення фільму?

Мета:

– вдосконалювати навички усного мовлення, читання та аудіювання;

– навчити вживати ситуативну лексику, фрази наповнення та мовленнєві штампи;

– практикувати учнів в усному мовленні за проблемними ситуаціями,

– розвивати критичне й логічне мислення, елементи аналізу та самоаналізу;

– виховувати пізнавальний інтерес до вивчення англійської мови, естетичні смаки.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу. Привітання

II. Підготовка до іноземного мовлення

Фонетична й мовленнєва зарядка.

III. Основна частина уроку

A) Перевірка виконання домашнього завдання. “My Favorite Film”

B) Впр. 1, с. 100 – listen (tapescript 35, p. 194) and match the dates on the timeline with the events below

C) Bпp. 2, c. 100-101 – who takes part in making a film?

What is necessary to make a film?

Put the paragraphs in the right order (1-8), translate the new words.

– producer

– credits

– director

– set

– composer

– edited / editing

– sound editor

– screenplay

– screenwriter

– cast

– director of photography

– background noises

– art director

– rehearse

– costume designer

– sound effects

D) Use the words and word combinations in the sentences, (впр. 3, c. 101)

E) Georgi Danelia comments on one of his films.

“18,000 meters have been filmed… People are born once. But a film is born three times, firstly, in one’s imagination; secondly, white being shot; and finally in the cutting – rooms. It


is in these small cells that the film’s plots and characters are changed while secondary episodes occasionally spring to the forefront. Out of the 18,000 filmed meters only 3,600 will be left. Only then you may say that your film exists”.

F) Bпp. 4, c. 101 – discuss the following questions

How long can it take to make a film?

How many people take part in making a film?

Does the audience know the names of all people who take part in making a film?

Whose names do we usually know? Why?

What profession in the film industry do you think is the most creative / responsible / interesting? Why?

IV. Завершальна частина уроку

Домашнє завдання

Твір “How a film is made?”

Підсумки уроку

Учитель підбиває підсумки уроку та оцінює роботу учнів.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


Скільки потрібно часу для створення фільму? - Плани-конспекти уроків по англійській мові