СКЛАД ЧИСЛА 5. ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ, ЧИСЕЛ. П’ЯТИКУТНИКИ. РОЗТАШУВАННЯ ОБ’ЄКТІВ У ПРОСТОРІ І НА ПЛОЩИНІ

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 21. СКЛАД ЧИСЛА 5. ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ, ЧИСЕЛ. П’ЯТИКУТНИКИ. РОЗТАШУВАННЯ ОБ’ЄКТІВ У ПРОСТОРІ І НА ПЛОЩИНІ

Мета: закріпити вміння порівнювати числа в межах 5, вправляти дітей у використанні слів “попереднє” і “наступне” число; ознайомити зі складом числа 5, п’ятикутником; розвивати мислення; виховувати старанність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Весела

лічба

– Олексій пішов до річки

І знайшов аж три плотвички.

Кошеня одну вхопило.

Скільки рибок залишилось?

– Під дубочком три грибочки.

Під пеньочком ще один.

Скільки разом всіх грибочків,

Ти швиденько полічи.

2. Усна лічба

Лічба від 1 до 10.

– Назвіть числа, наступні до числа 1; 4.

– Назвіть “сусідів” числа 5.

3. Задачі-жарти

– Двоє хлопчиків грали в шахи 4 години. Скільки годин грав у шахи кожен з них? (4)

– У місто їхала вантажівка. Назустріч

їй їхало 3 автомобілі. Скільки всього автомобілів їхало у місто? (1)

– Курка на двох ногах важить 2 кг. Скільки кілограмів важить курка на одній нозі? (2)

4. Гра “Яке число загубилося?”

 СКЛАД ЧИСЛА 5. ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ, ЧИСЕЛ. ПЯТИКУТНИКИ. РОЗТАШУВАННЯ ОБЄКТІВ У ПРОСТОРІ І НА ПЛОЩИНІ

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 28)

Завдання 1

– Скільки червоних прапорців?

– Скільки жовтих прапорців?

– Порівняйте кількість прапорців.

– Скільки кубиків ліворуч?

– Скільки кубиків праворуч?

– Порівняйте кількість кубиків.

Завдання 2

– Порівняйте числа.

Завдання 3

– На які два числа можна розкласти число 5?

– Порахуйте кількість метеликів зліва і справа. (1 і 4; 2 і 3; 3 і 2; 4 і 1)

Завдання 4

– Які фігури ви бачите? Скільки п’ятикутників?

– Назвіть елементи п’ятикутника на кожному малюнку.

– Скільки у п’ятикутника вершин, сторін, кутів?

Завдання 5

– Яких казкових героїв ви бачите? Скільки всього звіряток? Порахуйте їх за порядком.

– Що тримає кожен з них? Хто знаходиться найближче до Іа-Іа? Хто – найдалі?

Фізкультхвилинка

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розв’язування прикладів

3 + 2 =

3 + 1 =

2 + 1 =

1 + 2 =

1 + 1 =

4 + 1 =

2. Самостійна робота

1 варіант 2 < 4 3 * 3 4 * 1 5 * 2

2 варіант 2 = 2 1 * 3 1 * 5 4 * 3

Самоперевірка. (Відповіді записані на дошці.)

3. Робота над загадками

– На п’яти дротах відпочиває зграя пташок. (Ноти)

– П’ять братів – всі на одне ім’я, роками рівні, зростом різні. (Пальці)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Чого вчилися на уроці? Що дізналися нового? Що повторили?

– Яке завдання сподобалося найбільше?




СКЛАД ЧИСЛА 5. ПОРІВНЯННЯ КІЛЬКОСТІ ПРЕДМЕТІВ, ЧИСЕЛ. П’ЯТИКУТНИКИ. РОЗТАШУВАННЯ ОБ’ЄКТІВ У ПРОСТОРІ І НА ПЛОЩИНІ