СКЛАДАННЯ І РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ВИМІРЮВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. РІВНІ ВІДРІЗКИ

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 43. СКЛАДАННЯ І РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ.

ВИМІРЮВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. РІВНІ ВІДРІЗКИ

Мета: навчати учнів складати і розв’язувати приклади на віднімання за малюнками, доповнювати рівності, вимірювати і порівнювати довжини відрізків; вести поняття “рівні відрізки”; удосконалювати вміння писати цифри; розвивати увагу, мислення; виховувати спостережливість.

Хід

уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба. Гра з м’ячем

– Назвіть число, яке йде за числом 2.

– Яке число знаходиться між числами 7 і 9.

– Назвіть “сусідів” числа 7.

– Назвіть число, яке більше 3, але менше 5.

– Після якого числа йде число 6?

– Назвіть число, попереднє до числа 4.

2. Гра “Засели будиночки”

 СКЛАДАННЯ І РОЗВЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ВИМІРЮВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. РІВНІ ВІДРІЗКИ

3. Гра “Встав необхідні знаки”

 СКЛАДАННЯ І РОЗВЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ВИМІРЮВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. РІВНІ ВІДРІЗКИ

Який знак використали для розв’язання рівностей? Запишіть рівності в зошит.

Фізкультхвилинка

III. РОЗВИТОК МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 50)

Завдання 1

– Скільки було бананів на тарілці? Скільки бананів з’їла мавпочка? Скільки залишилося бананів на тарілці?

– Складіть за малюнком приклад на віднімання.

– Скільки було листочків на дереві? Скільки листочків зірвав вітер? Скільки залишилося листочків на дереві?

– Складіть за малюнком приклад на віднімання.

Завдання 2

– Які числа потрібно вставити?

– Як їх називають?

Завдання 3

– Обчисліть значення виразів. Прочитайте вирази з однаковими відповідями. (б + 4; 7 + 3; 9 – 3; 8 – 2; 4 – 3; 5 – 4; 8 – 7) Решту прикладів прочитайте так, щоб відповіді звучали у порядку зростання.

Завдання 4

– Скільки відрізків?

– Виміряйте довжини відрізків.

– Чи є відрізки однакової довжини?

– Відрізки однакової довжини називають рівними.

Завдання 5

– Складіть і розв’яжіть приклади від Плюса Плюсовича і Мінуса Мінусовича.

2. Каліграфічна хвилинка. Написання цифр 2; 4; 5

3. Розв’язування прикладів на додавання і віднімання, використовуючи числовий промінь

Зошит свій я відкриваю,

Навкісець його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зігнусь,

До роботи я берусь.

5 + 1 =

4 – 1 =

6 + 2 =

7 – 1 =

8 – 3 =

9 – 4 =

4. Веселі задачі

– На полиці вісім книг.

Толя зняв одну із них.

Хто тепер сказати б зміг.

Скільки на полиці книг?

– П’ять метеликів літають

І на квіточки сідають.

Прилетів іще один,

Сів на квіточку і він.

Полічімо швидше всіх,

Цих метеликів прудких.

– Пташка мала пташенят,

П’ять сіреньких малят.

Раптом трапилась біда:

Випало одне з гнізда.

Скільки пташенят тоді

Залишилось у гнізді?

IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Яку дію повторили?

– Яким знаком вона позначається?

– Наведіть власний приклад на віднімання.

– Які відрізки називають рівними?




СКЛАДАННЯ І РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ НА ВІДНІМАННЯ ЗА МАЛЮНКАМИ. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ. ВИМІРЮВАННЯ І ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. РІВНІ ВІДРІЗКИ