Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу

ДІЄСЛОВО

Розповідаємо, описуємо, міркуємо

Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу

318. Розгляньте малюнок.

 Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу

– Виконайте завдання в “Зошиті з розвитку писемного мовлення”.

319. Прочитайте текст. Визначте його тип: опис чи розповідь.

Це було зимового вечора. Сонце сховалося за обрій. Зарожевів сніговий килим. Замерехтіли, заіскрилися зорі в глибокому небі. Раптом із півночі насунула чорна хмара. Вона пливе над снігами. Падають сніжинки на землю, тихо

лягають на поле, ліс і дорогу. Я прислухаюся до тихого снігопаду й чую ніжний дзвін. Немов десь далеко-далеко бринить кришталева чаша, до якої доторкається срібний молоточок (За Василем Сухомлинським).

– Випишіть речення з однорідними присудками. Поясніть написання коми в них. Яку роль виконують дієслова в тексті? Визначте, яку дію (завершену чи незавершену) вони виражають.

320. Прочитайте текст.

Навесні вода піднялася й затопила боброву хатку. Найменше бобреня знесилилося й ледь не потонуло.

Я помітив його витяг із води й приніс додому.

У кухні воно довго чистилося й сушилося. Потім звірятко знайшло віника й згризло його. Воно позбирало всі гілочки підгребло під себе й заснуло. Я подивився на нього й теж пішов спати. А вранці на кухні мене чекав сюрприз…(За Гелієм Снєгірьовим).

– Спишіть текст. Поставте, де потрібно, розділові знаки. Підкресліть однорідні присудки.

321. Прочитайте дієслова.

Клекоче, перекочує, підіймає, наздоганяє, вабить, з’являється, панує, видніється, відкрився.

– Складіть і запишіть текст-опис на тему “Океан” за допомогою цих дієслів.

322. Складіть кінцівку тексту вправи 320. У реченнях використайте однорідні присудки.




Складання письмового висловлювання типу розповіді про ситуацію з життя класу