СЛОВА, ПРОТИЛЕЖНІ ЗА ЗНАЧЕННЯМ

Мета: повторити вивчений матеріал про слова, протилежні за значенням; закріпити навички письма вивчених букв; удосконалювати навички звуко-буквеного аналізу слів; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати увагу при списуванні з друкованого тексту.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Повідомлення теми та мети уроку

2. Мовні ігри

1) Гра “Відгадай слово”.

– 8 букв це слово має.

Хто це слово відгадає?

Я вам трохи підкажу,

Що це слово означає,

Коротенько розкажу:

Це ім’я відомого борця за мир.

(Леопольд – герой мультфільму)

– 11 букв у слові.

Хто сказати нам готовий,

Що це? Я вам підкажу,

Що це слово означає,

Коротенько розкажу:

Це річ не золота й не срібна,

Та дорога і всім потрібна,

Є в домі кожному, практична,

І має провід електричний. (Холодильник)

2) Гра “Кому що потрібно?”.

Учитель називає професію, а діти – необхідні для роботи предмети.

Лікар – халат, ліки, термометр…

Учитель – книги, зошити, ручки, олівці…

3. Повторення правил сидіння за партою під час письма

4. Закріплення навичок письма вивчених букв

Письмо малих букв, у яких є подовжена з петлею: у, д, в, з.

5. Словникова робота

Посередині, Україна, українська, фартух, цукерка, цукор, чотирнадцять, якір, ярмарок.

III. РОБОТА ЗА

“ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 109)

1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ

Завдання 1

– Напишіть каліграфічно.

Чч че че

Червень літо починає.

2. Пропедевтика української мови

– Слова, протилежні за значенням, завжди утворюють пару. Вони допомагають яскраво й точно висловлювати думки.

3. Мовленнєва діяльність

Завдання 2

– Розгляньте уважно на малюнку клоунів. Опишіть словами їхній зовнішній вигляд.

– Зверніть увагу на те, чим вони різняться. Використовуйте слова, протилежні за значенням: веселий – сумний, високий – низький.

4. Виконання письмових вправ

Завдання 3

– Прочитайте слова біля малюнків. Виберіть серед запропонованих слів слова, протилежні за значенням. Запишіть ці слова.

Повільна – швидка

Холодне – гаряче

М’яка – тверда

Важкий – легкий

Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра “Поділи”

– Запишіть слова, поділяючи їх для переносу.

Бойовий, майонез, район, знайомий, підйомний.

2. Гра “Зміни за зразком”

– Змініть слова за зразком: лебеді – лебідь.

Лосі – … ;

Друзі – … ;

Карасі – … ;

Кролі – …

3. Гра “Загублена літера”

– Поміркуйте, яку першу літеру пропущено у слові. Запишіть утворені імена.

_ем’ян, _етро, _тепан, _икола, _лена, _етяна, _адія.

4. Письмо під диктовку слів, речень

Редька, їдальня, тюльпан, зайчик; ячмінь, поїзд, лисиця, Люба; Київ, урожай, пісня.

Мої друзі побували у Києві. Вони відвідали музеї, театр.

5. Списування з друкованого шрифту

“Післябуквар” (с. 108), загадка про літо.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– Наведіть приклади слів, протилежних за значенням.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Апостроф після префіксів
СЛОВА, ПРОТИЛЕЖНІ ЗА ЗНАЧЕННЯМ