СЛОВА, ЩО ОЗНАЧАЮТЬ ДІЮ. ЩО РОБИТЬ?

Мета: повторити вивчений матеріал про слова, що означають дію; закріпити навички письма під диктування, списування з друкованого тексту; розвивати зв’язне мовлення школярів; розширювати словниковий запас; виховувати любов до тварин.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Повідомлення теми та мети уроку

2. Мовні ігри

1) Гра “Де наголос?”

Учням роздаються набори карток. У кожного – 15 карток з окремими словами.

Завдання: розкласти картки на три групи: з наголошеним 1-м складом, наголошеним

2-м складом і наголошеним 3-м складом. Гру можна ускладнити розкладанням карток у кожному стовпчику за алфавітом.

Матеріал для гри:

Галя

Весло

Огірок

Слива

Зима

Молоко

Парта

Семен

Санітар

Клітка

Сміливий

Горобець

Толя

Пенал

Урожай

Заєць

Борис

Молоток

Чорний

Горох

Помідор

Петрик

Тарас

Барабан

Вишня

Співати

Борона

Гречка

Кишеня

Понеділок

2)

Гра “Хто більше?”.

– Доберіть слова зі знаком м’якшення в кінці слова (в середині слова).

– Доберіть слова, в яких букви я, ю, є позначають один звук (І варіант), два звуки (ІІ варіант).

3. Повторення правил сидіння за партою під час письма

4. Закріплення навичок письма вивчених букв

Письмо малих букв з прямою лінією, лінією із заокругленням угорі, вгорі та внизу: г, г, п, т, р, н, г.

5. Словникова робота

Дзьоб, дідусь, загадка, зозуля.

III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 97)

1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ

Завдання 1

– Напишіть каліграфічно:

З з за зе зу зв звірі зебра заєць

2. Пропедевтика української мови

– Слова – назви дії предметів відповідають на питання що робить?, що роблять?.

3. Виконання письмових вправ

Завдання 2

– Із вірша “Кладочка-загадочка” випишіть слова, які відповідають на питання що робить?.

Завдання 3

Прочитайте і пригадайте, хто як пересувається. Виберіть правильну відповідь і запишіть пари слів.

Зразок: Кізочка (що робить?) ходить.

Білочка (стрибає, літає, плаває).

Змія (ходить, скаче, повзає).

Лелека (бігає, плаває, літає).

Завдання 4

– Поміркуйте і запишіть у зошиті, хто як голос подає.

Корова (що робить?) …

Кінь (що робить?) …

Коза (що робить?) …

4. Мовленнєва діяльність

Завдання 5

– Прочитайте пошепки. Поставте питання до слів.

Муркає, гавкають, мукає, дзижчать, шипить, рохкають, пищить, каркають, кує, цвірінькають, тьохкає, кряче, гелгочуть.

– Читайте вголос – називайте тварин.

Робота в парах

– Переставте речення так, щоб вийшов текст.

Він перев’язав йому ногу.

Якось Микола ходив у ліс.

Нога в нього була поранена.

Скоро загоїлась нога в Журки.

Під дубом він знайшов молодого журавля.

Журавлик почав ходити по двору.

Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над віршем

– Послухайте вірш. Випишіть слова, що означають дію.

Щасливий щиглик дзьобик має.

Щавель щоранку він щипає.

Щиглик трудився, борщ зварив.

Пташок на борщик запросив.

2. Творче списування

– Запишіть слова. Поставте наголос. Підкресліть слова, що означають дію.

Дзвоник, дзюрчить, дзвенить, кукурудза, гудзик.

3. Письмо під диктовку слів, речень

Дзеркало, дзига, гудзик, кукурудза, дзвоник, дзюрчати, дзвенить, дзенькає.

У лісі чути дзвінкі голоси пташок. Кличе дзвоник нас до школи. Я можу сам пришити гудзик.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– На які питання відповідають слова-дії?




СЛОВА, ЩО ОЗНАЧАЮТЬ ДІЮ. ЩО РОБИТЬ?