Слово. Речення. Складання речень за малюнками та опорними словами. Правильна вимова й написання слова олень

Урок 7

Тема. Слово. Речення. Складання речень за малюнками та опорними словами. Правильна вимова й написання слова олень

Мета: поглибити знання учнів про речення, його будову; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до старших, працелюбність.

Обладнання: предметний малюнок оленя; картина із зображенням відльоту птахів.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання

1. Перевірка домашнього завдання (вправа 34)

– Про які ознаки ранньої осені говориться в тексті?

Що таке бабине літо?

– Прочитайте пари близьких за значенням слів, які ви записали.

– Як ви поділили для переносу виділені слова?

– Якими правилами ви користувалися?

2. Хвилинка чистопису

И ви ил швидкокрилі

– Доберіть слова з даними буквосполученнями. (Крижаний, дрижить; страви, вихід; сила, крилатий)

– Складіть з одним зі слів речення і запишіть.

– Скільки слів у ньому? Як ви їх записували? (Кожне слово – окремо.)

III. Повідомлення теми й мети уроку

IV.

Повторення і поглиблення вивченого

1. Колективна робота (вправа 35)

– Прочитайте текст. Випишіть назви птахів. Усно поставте до них питання.

– А які птахи залишаються зимувати в наших краях? Як ми їм можемо допомогти?

– Зверніть увагу, які різні слова добирає письменник, описуючи відліт птахів. Запишіть ці слова, ставлячи до них в дужках запитання.

2. Самостійна робота (вправа 36)

– У тексті попередньої вправи знайдіть слова, якими автор характеризує птахів. Запишіть їх за зразком.

– Поділіть для переносу виділені слова.

3. Коментоване письмо (вправа 37)

– Прочитайте. Зі слів кожного рядка складіть речення й запишіть.

– Які слова в першому реченні не можна поділити для переносу? Чому?

– Ще раз прочитайте слово олень у рамці. Запам’ятайте його вимову і написання. Зверніть увагу, що в цьому слові наголошений перший склад, а в другому – пишемо літеру е.

– Поділіть для переносу слово червоніє.

– Прочитайте правило на с. 18 і запам’ятайте його.

– Порахуйте кількість слів у реченні.

Коло школи багато квітів.

4. Фізкультхвилинка

5. Розвиток зв’язного мовлення (вправа 38)

– Розгляньте малюнки. Дайте дітям імена і складіть речення про те, хто що робить. Використовуйте слова для довідки.

– Одне речення (за вибором) запишіть.

– Яке слово у довідці виявилося зайвим?

– Чому треба працювати?

– Які прислів’я про роботу ви знаєте?

6. Робота з дошкою

– Прочитайте і знайдіть межі речень.

Бабуня сиділа біля вікна і шила Вітя з Людою вилізли на канапу й гортали нову цікаву книжку у бабуні випала котушка і покотилася під стіл довго сперечалися діти, кому котушку підняти а бабуня тим часом нагнулася й підняла котушку. (За М. Щепенком)

– Що ви можете сказати про Вітю й Люду?

– Як би вчинили ви?

– Як на письмі треба позначати межі речень?

V. Підсумок уроку

– З чого складається текст? Як усно виділяється кінець речення?

– Як пишуться слова в реченні?

– Правильно вимовте й запишіть назву цього предмета. (Учитель показує предметний малюнок – олень. Діти хором вимовляють, наголошуючи перший склад, і записують слово олень.)

VI. Домашнє завдання з інструктажем

Правило на с. 18, вправа 39.




Слово. Речення. Складання речень за малюнками та опорними словами. Правильна вимова й написання слова олень