Сольфеджування вправи у розмірі 2/4. Розучування пісні І. Шамо “Україно, любов моя”. Слухання музики. І. Шамо “Веснянка”

6 КЛАС

Тема 2. Я і музика

Урок 25

Тема уроку. Сольфеджування вправи у розмірі 2/4. Розучування пісні І. Шамо “Україно, любов моя”. Слухання музики. І. Шамо “Веснянка”

Мета уроку: поглиблювати з дітьми набуті знання, уміння і навички сольфеджування вправ; розвивати музичну пам’ять, ритмічний слух та співацькі навички; виховувати інтерес до музики, любов до Батьківщини.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, нотний текст пісні, портрет І. Шамо.

Хід уроку

I. Організація

класу.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми.

II. Розспівування.

1) Спів вправи на ланцюгове дихання.

2) Спів на різних штрихах: стакато та легато.

III. Сольфеджування вправи.

– Які ви знаєте розміри музичних творів?

(Дводольний, тридольний, чотири, шестидольний, а також змінний).

– На дошці вправа, яка не має розміру. Ваше завдання поставити розміри і просольфеджувати вправу, але спершу визначте тоніку і лад.

(Тональність до мажор).

 Сольфеджування вправи у розмірі 2/4. Розучування пісні І. Шамо Україно, любов моя. Слухання музики. І. Шамо Веснянка

Настройка,

спів мажорного звукоряду від до та тонічного тризвуку.

2. – Сольмізація та сольфеджування вправи.

IV. Розучування пісні.

Україно, любов моя

Слова Д. Луценка

Музика І. Шамо

 Сольфеджування вправи у розмірі 2/4. Розучування пісні І. Шамо Україно, любов моя. Слухання музики. І. Шамо Веснянка

 Сольфеджування вправи у розмірі 2/4. Розучування пісні І. Шамо Україно, любов моя. Слухання музики. І. Шамо Веснянка

Ти простяглася за сині Карпати

В буйних садах і розмаї дібров.

Як вірну любов, як лагідну матір,

В серці ношу тебе я.

Приспів:

Моя Батьківщино

Моя Україно,

Вкраїно, любов моя!

Ти розцвіла у блакитних барвінках,

В славі й добрі, як веселка ясна.

Співа далина про молодість дзвінко,

В радості й щасті сія.

Приспів.

Де б я не був, а кручі Славути,

Села й міста в подніпровськім краю,

Як матір свою, не можу забути,

Завжди люблю тебе я!

Приспів.

1. Сьогодні на уроці ми вивчимо з вами нову пісню українського композитора Ігоря Шамо “Україно, любов моя”. Це ще один композитор, творчість якого пов’язана з національними традиціями, звичаями. Ви знаєте, що народне мистецтво – це основа професійної музики. Композитори прославляли у своїх творах велич і красу своєї Батьківщини, а також любов до неї і свого народу. Я вам зараз виконаю цю пісню, а ви визначте :

– основний зміст тексту пісні;

– характер твору, лад. (Ілюструю пісню на всіх куплетах).

Діти визначають лад і характеризують пісню.

2. Далі розучую за нотним текстом по фразах, звертаю увагу на половинні ноти, які треба витримати, чистоту інтонування, дикцію.

V. Слухання музики.

1. Бесіда.

Музика Ігоря Шамо набула широкої популярності. Його пісні різноманітні за тематикою та образним змістом. Це твори про Батьківщину, про героїв Великої Вітчизняної війни, а також хорова опера “Ятранські ігри”. У ній 30 хорових пісень, різних і пісень обрядового циклу – веснянок, купальських, жниварських, ліричних, весільних. Тут є пісні акапельні, дво – і триголосі, камерні, хорові, поліфонічної побудови, а також композитор ввів у партитуру опери гру на народних музичних інструментах і багато ін. Провідна тема опери – любов до рідної землі, її звичаїв і традицій. Послухайте одну із пісень весняного циклу, що має назву “Веснянка” і визначте характер виконання пісні, темп, лад.

2. Діти слухають твір і висловлюють свої думки про почуте.

3. Повторне слухання твору.

VI. Підсумок уроку.




Сольфеджування вправи у розмірі 2/4. Розучування пісні І. Шамо “Україно, любов моя”. Слухання музики. І. Шамо “Веснянка”