Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні “Цвіт землі” О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. “Дитячий куточок”

6 КЛАС

Тема 2. Я і музика

Урок 27

Тема уроку. Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні “Цвіт землі” О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. “Дитячий куточок”

Мета уроку: формувати у дітей уміння і навички сольфеджування вправи у шестидольному розмірі; розвивати ладо-тональний слух та вокально-хорові навички; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, магнітофон.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення

теми уроку.

3. Пояснення нового матеріалу.

II. Розспівування.

– Діти, що таке розмір?

– Які розміри бувають?

(Дводольні, тридольні, чотиридольні).

Сьогодні ми познайомимось з шестидольним розміром, який утворюється від поєднання двох простих:

3/8 + 3/8 = 6/8

У кожному такті є шість долей: перша сильна, четверта – відносно сильна, а решта долей – слабкі. Тривалість кожної долі вимірюється восьмою нотою. Переконаємось на ритмічній вправі, проплескавши її.

 Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні Цвіт землі О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. Дитячий куточок

class=""/>

А тепер просольфеджуємо уривок знайомої пісні М. Глінки “Не щебечи, соловейку”, тактуючи у розмірі 6/8.

 Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні Цвіт землі О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. Дитячий куточок

III. Розучування пісні “Цвіт землі”.

Цю пісню О. Злотника розучую за нотним текстом, але спочатку варто проілюструвати пісню на усіх куплетах і дати дітям завдання визначити основну ідею змісту слів пісні.

Цвіт землі

Слова М. Сингаївського

Музика О. Злотника

 Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні Цвіт землі О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. Дитячий куточок

 Сольфеджування вправи у розмірі 6/8. Розучування пісні Цвіт землі О. Злотника. Слухання музики. К. Дебюсі. Дитячий куточок

В саду вишневім залюбки

Вінки сплітає дітвора.

Синиці, ластівки, шпаки,

Синиці, ластівки, шпаки

Летять до кожного двора. Двічі

І лине скрізь пташиний грай –

Моя квітуча сторона.

Цвіте земля, цвіте мій край,

Цвіте земля, цвіте мій край.

І в серці кожного весна. Двічі

2. Характеристика нотного тексту пісні:

– Який розмір пісні?

– Які тривалості нот зустрічаються?

– Що таке затакт?

3. Розучую пісню по фразах, настройка у тональності, звертаю увагу на чистоту інтонування, дикцію, а також на дотримання правильного ритму на словах “і затопили береги, і затопили береги”.

IV. Слухання музики.

1. Бесіда.

Ви знаєте, діти, що композитори творять музику і під враженням певних життєвих ситуацій, спостережень. Для прикладу можна назвати музику французького композитора – імпресіоніста Клода Дебюсі, творчість якого багатопланова і різножанрова. (Імпресьйон з французької означає “враження”). Композиторам-імпресіоністам характерно було загострене почуття музичного тембру. Художники цього напрямку любили колір, а композитори – колорит звучання. Найбільш популярною є симфонічна і фортепіанна музика. В ній композитор створив самобутній стиль та нові прийоми виконання на фортепіано: досконала техніка, нові штрихи.

Один із таких творів ми сьогодні послухаємо. Це “Дитячий куточок”, який він присвятив своїй доньці. Пам’ятаєте у П. Чайковського є “Дитячий альбом”, який він присвятив племінникам.

2. Діти слухають твір і характеризують його.

Етюд – це п’єса для розвитку виконавської техніки.

V. Підсумок уроку.