Сольфеджування вправи у змінному розмірі. Робота над українською народною піснею “Коломийки”. Слухання музики. Імпровізація на буковинські народні мелодії

6 КЛАС

Тема 2. Я і музика

Урок 32

Тема уроку. Сольфеджування вправи у змінному розмірі. Робота над українською народною піснею “Коломийки”.

Слухання музики. Імпровізація на буковинські народні мелодії

Мета уроку: закріпити з дітьми поняття “змінний розмір” на мелодичній вправі; розвивати музично – ритмічний слух та співацькі навички; виховувати інтерес до української народної музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано.

Хід уроку

I. Організація

класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

 Сольфеджування вправи у змінному розмірі. Робота над українською народною піснею Коломийки. Слухання музики. Імпровізація на буковинські народні мелодії

III. Сольфеджування вправи.

 Сольфеджування вправи у змінному розмірі. Робота над українською народною піснею Коломийки. Слухання музики. Імпровізація на буковинські народні мелодії

1. Характеристика вправи.

– Що характерно для вправи?

(Те, що розміри тут чергуються 2/4 3/4 2/4 3/4).

– Як такий розмір називається?

(Змінний).

– Охарактеризуйте II і IV такти.

(Тут синкопа).

– Що таке синкопа?

2. Сольмізація вправи.

3. Настройка.

4. Сольфеджування вправи. Бажаючих опитую на

оцінку.

IV. Роботу над українською народною піснею “Коломийки” продовжую, звертаючи увагу дітей на порядок куплетів та тональність, в яких вони написані.

Коли діти добре вивчили текст пісні, пропоную заспівати її з танцювальними, рухами.

V. Слухання музики.

1. Вступна бесіда.

Діти, перш ніж послухати “Концертну імпровізацію”, ми повинні згадати, що ж таке імпровізація.

Імпровізація – це складання музики без попередньої підготовки. Народні співаки, інструменталісти розвивають наспіви в процесі виконання.

Досить часто ви можете почути твори, основна мелодія яких піддасться ритмічним, динамічним змінам, а її окремі частини можуть виконуватися у різних регістрах, розширюючи цим тембральну палітру музики. Усе це надає музичним творам варіаційного викладу. Даний твір набуває інструментальної риси, але зберігає при цьому свою мелодичну та ладово – інтонаційну основу.

Відомо, що найдавнішими музичними інструментами в Україні були сопілка, волинка, трембіта, кобза, бандура, цимбали, скрипка. Усі вони входили до складу “троїстої музики”, які й виконували значні за обсягом і досить складні музичні твори. Послухайте “Концертну імпровізацію” на буковинські народні мелодії у виконанні оркестру народних інструментів і визначте за тембром, які інструменти оркестру ви чуєте.

2. Слухання твору.

3. Характеристика почутого.

– Чим відрізняється симфонічна музика від інструментальної?

– Які почуття викликає почутий музичний твір?

4. Повторне слухання.

V. Підсумок уроку.




Сольфеджування вправи у змінному розмірі. Робота над українською народною піснею “Коломийки”. Слухання музики. Імпровізація на буковинські народні мелодії