ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ, В ЯКИХ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ПОНЯТТЯ “СТІЛЬКИ Ж”

ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ. ЗАДАЧІ НА ДВІ ДІЇ. ВИРАЗИ З ДУЖКАМИ

ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ

Урок 16. ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ.

ПРОСТІ ЗАДАЧІ, В ЯКИХ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ПОНЯТТЯ “СТІЛЬКИ Ж”

Мета: ознайомити учнів з таблицями додавання і віднімання числа 6 з переходом через десяток; розвивати вміння порівнювати довжини відрізків, розв’язувати прості задачі, в яких використовується поняття “стільки ж”; формувати вміння

використовувати прийоми обчислень для розвитку навичок швидкої лічби; виховувати пізнавальний інтерес до вивчення математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 25, завдання 136; 137)

Завдання 136

– Яку задачу склали? Прочитайте розв’язання і відповідь.

Завдання 137

– Прочитайте вирази з однаковими відповідями; вирази, у яких відповідь – одноцифрове число.

2. Гра “Знайди доданок”

 ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ, В ЯКИХ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ПОНЯТТЯ СТІЛЬКИ Ж

3. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи

пропущені.

10; 8; 6; 4; ?.

1; 4; 7; 10; 13; 16; ?.

4. Математичний диктант

– Зменшіть число 12 на 4.

– Чому дорівнює сума чисел 8 і 5?

– Збільшіть число 7 на 5.

– Знайдіть різницю чисел 13 і 5.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 6 з переходом через десяток.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Робота за підручником (с. 26-27)

Завдання 138. Колективне опрацювання матеріалу

– За записами поясніть додавання і віднімання чисел з переходом через розряд.

– Перевірте результати обчислень за таблицями.

– Прочитайте таблицю додавання (віднімання) числа 3, починаючи від найбільшого результату.

– Прочитайте тільки результати таблиці.

– Прочитайте результати від найбільшого числа до найменшого.

– Затуліть лінійкою відповіді таблиці та розкажіть їх по пам’яті.

Завдання 139. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 140

Учні вимірюють і порівнюють довжини відрізків.

– На скільки сантиметрів один з них коротший від іншого?

Завдання 141. Усне виконання завдання

– Розгляньте малюнок. Який м’яч треба забити у ворота?

Завдання 142. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз Один учень записує умову і розв’язує задачу. Після цього учні складають обернену задачу.

Завдання 143

Учні “ланцюжком” читають вирази та обчислюють їх значення.

Завдання 144*

– Запишіть число 10 кількома (не менше чотирьох) однаковими цифрами і знаками дій. (2 + 2 + 2 + 2 + 2 = 10, 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 = 10)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Математичні кінцівки”

 ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ, В ЯКИХ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ПОНЯТТЯ СТІЛЬКИ Ж

2. Робота над задачею

У Мурки народилося 4 рудих, 3 чорних і 2 плямистих кошенят. Скільки всього кошенят народилося у Мурки?

3. Знаходження значень виразів зі змінною

– Знайдіть значення виразу:

В – 6, якщо в = 14; 12; 10;

6 + а, якщо а = 6; 5; 10.

4. Офтальмологічна пауза

5. Самостійна робота

 ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ, В ЯКИХ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ПОНЯТТЯ СТІЛЬКИ Ж

6. Розв’язування логічних завдань

– Мишко намалював 4 картинки, а Сашко – стільки ж, півстільки і ще 1. Скільки картинок намалював Сашко? (7 картинок.)

– Катруся і Оленка зібрали по одній склянці ягід. Катруся пересипала свої ягоди в маленьку баночку, а Оленка – у великий кошик. Де ягід більше – у великому кошику або в маленькій баночці? (Однаково. Порівну.)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Що нового дізналися на уроці?

– Розкажіть таблиці додавання і віднімання числа 6.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 27, завдання 145; 146.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ, В ЯКИХ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ПОНЯТТЯ “СТІЛЬКИ Ж” - Плани-конспекти уроків по математиці


ТАБЛИЦІ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЛА 6 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ ДЕСЯТОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ПРОСТІ ЗАДАЧІ, В ЯКИХ ВИКОРИСТОВУЄТЬСЯ ПОНЯТТЯ “СТІЛЬКИ Ж”