ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 8. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

АРИФМЕТИЧНІ ДІЇ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ (продовження)

Урок 114. ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 8. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: ознайомити учнів з таблицею ділення на 8; формувати вміння виконувати завдання на застосування табличного ділення; удосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, увагу, інтерес до математики.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 133, завдання 890; 891)

Завдання 890

– Скільки всього

пташок прилетіло до годівниці?

Завдання 891

– Прочитайте приклади, у відповіді яких є цифра 6; відповідь одного у 2 рази більша, ніж відповідь іншого.

2. Усна лічба

Гра “Павук і комашка”

 ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 8. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

– Розплутайте павутиння, розв’язавши приклади, і врятуйте комашечку.

– Яке число є в кожному розв’язаному прикладі? Постежте і дізнайтеся, скільки ніжок у павука. (8)

3. Повторення одиниць вимірювання

– Які одиниці часу ви знаєте?

– Заповніть пропуски.

1 година = [ ] хв

1 хв = [ ] с

1 доба = [ ] год

1 рік = [ ] міс.

1 століття = [ ] років

– Прокоментуйте

розв’язання.

1 год + 7 хв – 20 хв

– Які одиниці довжини вам відомі?

– Заповніть пропуски.

1 см = [ ] мм

1 дм = [ ] см

1м = [ ] дм = [ ] см

– Прокоментуйте розв’язання.

2 м + 6 дм – 17 дм

4. Хвилинка каліграфії’

– Полічіть вісімками, починаючи з 24 і закінчуючи 80. Запишіть названі числа.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ і МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми вивчимо таблицю ділення на 8.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.Робота за підручником (с. 133-134)

Завдання 892. Письмове виконання завдання з коментуванням правил

– Що дізнаємося, якщо добуток поділимо на один з множників?

Учні з кожного добутку складають та обчислюють вираз на ділення на 8.

Завдання 893. Колективне опрацювання матеріалу

Учні “ланцюжком” читають і пояснюють складання таблиці ділення на 8.

Завдання 894. Письмове виконання завдання з опорою на таблицю ділення числа 8

1-й стовпчик – колективне розв’язання;

2-й, 3-й, 4-й стовпчики – за варіантами:

1 варіант – 1-й рядок;

2 варіант – 2-й рядок.

Завдання 895. Колективне розв’язування задачі

Аналіз умови задачі, запис скороченої умови, складання плану розв’язання задачі:

1) Скільки кілограмів картоплі взяли ввечері?

2) Скільки кілограмів картоплі взяли вранці і ввечері разом?

3) Скільки кілограмів картоплі залишилося в ящику?

Після цього один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

Завдання 896

Учні вимірюють довжину смужок, один учень біля дошки пояснює, як знайти довжину четвертої частини першої смужки та шостої частини другої. Після цього учні перевіряють обчислення вимірюванням. Порівнюють довжини четвертої і шостої частин смужки.

Завдання 897

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання. Учитель перевіряє.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (див. додаток)

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 134, завдання 899; 900.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 114

1. Порівняння вирізів

 ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 8. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

2. Робота над задачею

Білочка мала 4 горішки. Половину від половини вона віддала їжачкові. Скільки горішків у неї залишилося?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічного завдання

Завдання 898*

У кожному виразі постав дужки так, щоб його значення збільшилося.

 ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 8. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Відповідь:

 ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 8. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ




ТАБЛИЦЯ ДІЛЕННЯ НА 8. ВПРАВИ НА ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ ДІЛЕННЯ НА 8. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ