Трансфертне ціноутворення

Трансфертне ціноутворення – процес формування та зміни рівнів трансфертних цін у межах ТНК, концернів та інших структур. Таке ціноутворення здійснюється на основі ринкової ціни (коли ціни одного структурного підрозділу підприємства встановлюються на рівні ціни аналогічної продукції на зовнішньому ринку), здебільшого для підприємств з децентралізованою організаційною структурою, а отже, значною внутрішньою автономією підрозділів, які фінансово можуть діяти відносно самостійно (наприклад, концерни). Ще одним методом Т. ц., який використовується

підприємствами з більш централізованою структурою, є метод на основі витрат: при цьому трансфертна ціна дорівнює сумі фактичних витрат підрозділу і нормативного прибутку, причому розмір останнього встановлюється на базі відсотка від витрат. Наступним методом Т. ц. є використання кошторисних витрат (або нормативних). Крім того, використовують метод на основі договірних і змішаних цін (беруться до уваги ринкові витрати з урахуванням реальних умов господарювання, коли йдеться про договірні ціни) і різні методи у разі використання змішаних цін.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


Трансфертне ціноутворення - Економічний словник


Трансфертне ціноутворення