У ЧОМУ ВИЯВЛЯЮТЬСЯ ОСОБЛИВОСТІ РОСЛИННОГО І ТВАРИННОГО СВІТУ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ?

Зустріч 32. У ЧОМУ ВИЯВЛЯЮТЬСЯ ОСОБЛИВОСТІ РОСЛИННОГО І ТВАРИННОГО СВІТУ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ?

Мета: ознайомити учнів з рослинним і тваринним світом Євразії; розвивати мовлення, мислення; вчити складати комп’ютерні презентації, розповіді про природу материків і океанів, виступати перед класом з підготовленою інформацією; виховувати пізнавальний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (див. додатковий матеріал)

ДОДАТКОВИЙ МАТЕРІАЛ ДО ЗУСТРІЧІ

1. Відповіді на запитання рубрики “Запитання

і завдання для тих, хто прагне розуміти природу” (с. 106)

2. Гра “Так чи ні?”

– Береги Північної Америки омивають води двох океанів. (Трьох)

– Північна Америка омивається водами Північного Льодовитого, Тихого та Атлантичного океанів.

– У морях Північної Америки плавають айсберги.

– У Північній Америці є гори Анди.

– На заході Північної Америки простяглися високі гори Кордильєри.

– Північною Америкою протікає одна з найменших річок світу Міссісіпі.

3.

Презентація цікавих фактів про особливості природи Північної Америки

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся… (Учні читають рубрику “Ти дізнаєшся”.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя (або підготовлених учнів)

– Тваринний світ материка різноманітний. У тундровій зоні можна зустріти північного оленя, білого ведмедя, песця. Там також мешкають полярний вовк і ласка. У тайговій зоні численні хутрові звірі: видра, скунс, соболь. Серед хижих тварин зустрічаються ведмеді, вовки, рисі, росомахи; з гризунів: щур ондатра і канадський бобер. Примітний великий гризун – поркупайн, який живе на деревах. У широколистяних лісах мешкає сумчастий щур – опосум. На південному сході материка можна зустріти алігатора та алігаторову черепаху. Із земноводних цікава жаба бик, довжина якої сягає 20 см. Степи і лісостепи населені антилопами-вилорогами, койотами, бізонами, борсуками і степовими тхорами.

У Північній Америці близько 600 видів птахів. Тут можна зустріти зграї ібісів, пеліканів, фламінго, каліфорнійського грифа і куріпку, а також десятки видів колібрі, ареал проживання яких досягає Аляски.

Загальна кількість рослин Північної Америки становить 300 видів. Вони вражають розмірами і швидкістю зростання. Тут багато унікальних видів: тюльпанове дерево, гікорі, туя, секвойя, магнолія. У північній частині материка поширені карликові верби, ягідні чагарники і берези.

Флора і фауна Північної Америки вражає своєю різноманітністю й унікальністю.

Більшість рослин і тварин цього материка поширені й на інших материках, зокрема в Євразії. Рослиною, яка зустрічається тільки в Північній Америці, є дерево-гігант секвойя, а твариною – бізон.

2. Робота за підручником (с. 107-109)

Вправа “Мікрофон”

Учні відповідають на запитання рубрики “Пригадай”.

– Прочитайте розповідь розумниці Дзвіночки.

– У яких поясах Землі розташована Північна Америка?

– З яким материком схожі природні умови Північної Америки?

– Що ви прочитали про зону арктичних пустель?

– Що ви прочитали про зону тундри?

– У яку зону переходить тундра?

– У якому тепловому поясі розпочинаються хвойні ліси?

– Розкажіть про рослинний і тваринний світ цієї зони.

– Яку область займають мішані хвойно-широколисті ліси?

– Які дерева тут зростають?

– З якого дерева виробляють смачний кленовий сироп?

– Яке неповторне високоросле дерево росте на тихоокеанському узбережжі?

– Що ви прочитали про степи Північної Америки?

– Як називається перехідна смуга між лісами та степами в Північній Америці?

– Розкажіть про значення й походження слова прерії.

– Які дерева можна побачити на спекотному південному сході материка?

– Які птахи тут гніздяться?

– Хто такі алігатори?

– Які культурні рослини походять із Центральної Америки?

– Прочитайте і запам’ятайте висновки у рубриці “Сторінками Книги корисних природничих знань”.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Вірю – не вірю”

Чи вірите ви в те, що?..

– Флора і фауна Північної Америки вражає своєю різноманітністю й унікальністю.

– У Північній Америці не вирощують пшеницю, кукурудзу. (Вирощують)

– У Північній Америці є дерево-гігант секвойя.

– У Північній Америці не живе сумчастий щур – опосум.

– Північна Америка – четвертий за розміром материк на Землі.

– У Північній Америці є величезні озера.

2. Робота над загадками

– Любить спеку він і воду.

Дуже схожий на колоду.

Зачаїться і лежить.

Може носа відкусить

Тим, хто пильність загубив.

Бо на те він… (крокодил).

– У савані проживає,

Чорно-білі смужки має.

І весела, і пригожа,

На конячку нашу схожа. (Зебра)

– Він із вовчих істот.

Живе у преріях… (койот).

– Знову чути дикий рев?

Це в савану вийшов… (лев).

3. Гра “П’ять речень”

Учні у п’яти реченнях формулюють засвоєні знання про рослинний і тваринний світ Північної Америки.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Назвіть представників рослинного світу Північної Америки.

– Назвіть представників тваринного світу Північної Америки.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 107-109.




У ЧОМУ ВИЯВЛЯЮТЬСЯ ОСОБЛИВОСТІ РОСЛИННОГО І ТВАРИННОГО СВІТУ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ?