УРОК 1

ДОДАТКИ

УРОК 1

Додаток 1

Вправа “Знайомство”

Учні по черзі (перший до другого, другий до третього…) повертаються обличчям один до одного, торкаються долонями та промовляють: “Вітаю! (Доброго ранку!) Я – Ганнуся (Тетянка, Оксана…). Бажаю тобі успіху (вдалого дня, щастя, гарних оцінок, доброго здоров’я…).

Учитель також висловлює свої побажання учням, наприклад: “Я бажаю всім вам бути активними і кмітливими, успішними в навчанні.

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь!

Видумуй,

пробуй і твори!

Розум і фантазію прояви!”

Додаток 2

Інструкція з безпеки життєдіяльності під час проведення первинного інструктажу в кабінеті обслуговуючої праці

1. Загальні вимоги безпеки

1.1. До практичних робіт в кабінеті допускаються учні, які пройшли медичний огляд, інструктаж з безпеки життєдіяльності.

1.2. Проведення інструктажу та перевірка знань із безпеки життєдіяльності здійснюють у межах навчальної програми і оформляють відповідно в журналі інструктажів.

1.3. Виконання пропонованої інструкції є обов’язковим для всіх учнів.

1.4. У разі травми (поріз, прокол)

поганого самопочуття необхідно негайно повідомити вчителя.

1.5. Виконуйте лише ту роботу, яку доручив учитель.

1.6. Інструменти та прилади зберігайте у відведених для цього місцях.

1.7. Сумлінно дотримуйте правил особистої гігієни та санітарних норм на робочому місці.

1.8. Учні повинні приходити на заняття за декілька хвилин до дзвоника.

1.9. Входити в кабінет організовано, тільки з дозволу вчителя.

1.10. Чергові входять у кабінет до дзвоника та готують робочі місця.

1.11. Сидіти на закріплених місцях, не вставати без дозволу вчителя.

1.12. На перерві виходити з кабінету.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи

2.1. Одягніть спецодяг, волосся сховайте під хустинку, вимийте руки.

2.2. Перевірте справність інструментів.

2.3. Працювати несправним, пошкодженим інструментом на несправному обладнанні забороняється.

2.4. Інструменти розміщуйте на столі так, щоб запобігти їх паданню.

3. Вимоги безпеки під час роботи

3.1. Уважно й чітко виконуйте вказівки вчителя.

3.2. Дотримуйте правил з безпеки життєдіяльності та санітарно-гігієнічних вимог.

3.3. Зберігайте порядок та чистоту неробочому місці.

3.4. У разі виявлення несправності обладнання, інструментів, порушення норм безпеки або травмування негайно повідомте про це вчителя.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи

4.1. Приберіть, заховайте робочі інструменти у відведене для них місце.

4.2. Приберіть своє робоче місце.

4.3. Не виходьте з кабінету без дозволу вчителя.

Додаток 3

Технологія та основні види технологічної діяльності

Технологія – це наука, яка вивчає процеси перетворення різних матеріалів на предмети споживання.

Технологічна діяльність – це процес перетворення матеріалів (сировини) з метою створення нових предметів, речей, меблів, устаткування для задоволення власних потреб.

Технологія вивчає процеси виготовлення виробів і на виробництві, і в побуті.

У побуті зустрічаються такі види технологічної діяльності: приготування їжі, прання, прасування, виготовлення одягу, в’язання, вишивання, виготовлення й ремонт меблів у домашніх умовах, ремонт квартири тощо.

Щоб приготувати їжу, харчові продукти мають пройти кулінарну обробку. Цей процес складається з первинної і теплової обробки. Під час первинної обробки продукти сортують, миють, чистять, нарізають. Теплова обробка – це обробка за високої температури: смаження, варіння, тушкування, випічка, запікання.

Для приготування їжі використовують посуд (кухонний, столовий, чайний) столові прибори для споживання страв. До кухонного інвентарю належать: каструлі, сковорідки, набір ножів, друшляк, шумівка, м’ясорубка, терки, чайник, збивачка, розливна ложка, шатківниця тощо.

Прання – це процес очищення одягу від бруду в теплій воді за допомогою прального порошку чи іншого засобу. Прання може бути як ручним, так і машинним (електрична пральна машина).

Після того, як білизна висохне, її прасують за допомогою праски на прасувальній дошці.

Технологія виготовлення одягу набагато складніша. Для виготовлення одягу слід вибрати модель, розробити ескіз, зробити викрійки лекал, дібрати матеріали. Потім за допомогою різних операцій (ручних та машинних швів) з’єднують деталі одягу. Після приміряння усувають недоліки. Під час цієї технологічної діяльності використовують такі інструменти та приладдя: голки, ножиці, сантиметрова стрічка, нитки, швейні машини, обметувальні машини, праски.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


УРОК 1 - Плани-конспекти уроків по праці


УРОК 1