УРОК ЧЕМНОСТІ

Мета: вчити учнів зв’язно висловлюватися, збагачувати лексичний запас школярів; продовжити роботу над каліграфією, правильним буквоз’єднанням; виховувати чемність, привітність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Повідомлення теми та мети уроку

2. Мовні ігри

1) Гра “Який склад загубився?”.

(Наприклад: дівчин-[ ]-, хлоп-[ ]- ді-[ ]-, де-[ ]-во, со-[ ]-ка.)

2) Гра “Нові слова”.

– Замінюючи букви, утворіть нові слова. (Наприклад: майка – гайка – чайка; дід – рід…)

Тік

Суд –

Рев –

Гак –

Бук –

Калина –

3. Повторення правил сидіння за партою під час письма

4. Повторення і закріплення навичок письма вивчених букв

Письмо малих букв, у яких є подовжена з петлею: у, д, в, з.

5. Словникова робота

Грунт, гудзик.

III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 23)

1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ

Завдання 1

– Напишіть каліграфічно:

Д д добрий

Доброго дня! Доброго вечора!

2. Пропедевтика

української мови

– Послухайте. Знайдіть слова, які означають, до кого звертаються.

ДОБРИЙ ДЕНЬ

Сонце землю освітило,

Вже до ліжка мама йде.

– Добрий день, матусю мила!

– Добрий день!

Все усміхнене навколо

Від заквітчаних вишень.

– Добрий день, садок і поле!

– Добрий день!

В. Крищенко

– Зробіть мені, тату, човник та весельце, я буду рибку ловити і вас годувати.

– Куди тобі, синку, ти ще малий,- каже батько.

– Чи пам’ятаєте, з якої казки цей уривок?

Учитель звертає увагу на зміну закінчення у звертаннях.

Мама – мамо, матуся – матусю, друг – друже, подруга – подруго, сусідка – сусідко, товариш – товаришу, Михайло Іванович – Михайле Івановичу, Ольга Сергіївна – Ольго Сергіївно.

3. Виконання письмових вправ

Завдання 2

– Доповніть речення словами ввічливості та запишіть його.

4. Мовленнєва діяльність

– Прочитайте, закінчіть думку.

Завдання 3

– Ми говоримо:

– “Здрастуйте”, коли…

– “До побачення”, коли…

– “Будь ласка”, коли…

– “Спасибі”, коли…

– “На добраніч”, коли…

Завдання 4

– Складіть речення за малюнками. Використовуйте слова ввічливості.

– Послухайте текст.

Ранок. Андрійко прокинувся.

– Доброго вечора, татусю! – сказав він. Татусь усміхнувся до сина і відповів:

– Доброго…

– Поміркуйте, що не так сказав Андрійко. Що відповів синові татусь?

Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Письмо під диктовку слів, речень

Віктору тато купив лото. Наталка мотала нитки. Тимур літав літаком у Київ.

2. Списування з друкованого шрифту

“Післябуквар” (с. 21), слова прощання.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– Які слова ввічливості запам’ятали?




УРОК ЧЕМНОСТІ