УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. РОБОТА З ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ (заміна недоречно повторюваних слів)

Мета: продовжити роботу з деформованим текстом; навчати учнів замінювати недоречно повторювані слова у тексті, записувати вдосконалений текст; розвивати мовлення, мислення; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до природи.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Всі почули ми дзвінок.

Він покликав на урок.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Бесіда

– З чого складається текст?

– Як розташовані речення в тексті?

– Що можна дібрати до тексту?

Підготовча

вправа

– Прочитайте текст. Доберіть до нього заголовок.

– Замість яких слів у ньому вжиті виділені слова?

Одного разу Юрко побачив на дереві синичку. Вона сиділа на гілці, не ворушачись, і хлопчик подумав, що пташка спить. А потім він побачив синичку на снігу. Здавалося, що бідолага замерзла. Юрко узяв її, відігрів, нагодував і випустив.

Висновок. Виділені слова дають можливість уникнути повторення тих самих слів. Вони допомагають зв’язати речення в тексті.

III. ВИЗНАЧЕННЯ

ТЕМИ УРОКУ

– Сьогодні ми продовжимо працювати з деформованим текстом. Будемо вчитися замінювати недоречно повторювані слова у тексті.

РОБОТА З МОВНИМ МАТЕРІАЛОМ Робота над загадкою

    Голі поля,

Мокне земля,

Дощ поливає,

Коли це буває? (Восени)

– Що збирають люди на городах восени?

Робота за малюнком до вправи 117 (с. 56)

– Кого ви бачите на першому малюнку?

– Що вона робить?

– Які нові герої з’явилися на другому малюнку?

– Що вони задумали?

– Які події змальовано на третьому малюнку?

Робота в “Зошиті з розвитку писемного мовлення” Фізкультхвилинка Самостійна робота учнів

– Запишіть складений текст у зошити.

Підказка. Під час удосконалення тексту використовуйте синоніми. Вони допоможуть вам уникнути повторення тих самих слів.

Самоперевірка робіт Колективне слухання та редагування кількох учнівських робіт ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– Які вправи вам найбільше сподобалися?

– Яке завдання здалося найскладнішим?

ДОДАТОК ДО УРОКУ 36

Перевірка домашнього завдання (вправа 129, с. 61)

– Прочитайте складені фразеологізми.

– Обміняйтеся зошитами та перевірте правильність написання закінчень у сусіда по парті.

Розподільний диктант

– Запишіть слова в три стовпчики залежно від того, яке закінчення вони матимуть в орудному відмінку.

Пісня, зброя, груша, хвоя, їжа, пшениця, доля, зозуля, задача.

– Поясніть правопис іменників жіночого роду в орудному відмінку.

Каліграфічна хвилинка

Фф Фр Фт Фх Цц ММ це ме

Фартух футбол цемент

Гра “Шосте “зайве”

Цемент

Футбол

Цементний

Футболіст

Цементувати

Футболити

Порошок

Футбольний

Зацементувати

М’яч

Цементовоз

Футболка

Гра “Порівняй закінчення”

Зима – зимою

Рік – роком

Куля – кулею

Нуль – нулем

Лінія – лінією

Край – краєм

Каша – кашею

Душ – душем

Межа – межею

Вуж – вужем

Задача – задачею

Меч – мечем

– До якого роду належать іменники першого стовпчика?

– До якого роду належать іменники другого стовпчика?

– У якому відмінку стоять іменники чоловічого і жіночого роду?

– Чи однакові вони мають закінчення?




УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. РОБОТА З ДЕФОРМОВАНИМ ТЕКСТОМ (заміна недоречно повторюваних слів)