УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗАПРОШЕННЯ

Мета: формувати в учнів уміння складати й оформляти запрошення з орієнтацією на читача; закріплювати навички вживання звертань; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати уважне ставлення до людей, культуру спілкування.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Гра “Шифрувальник”

Ця буква стоїть в алфавіті між буквами “ер” і “те”. (С)

Перша буква у слові вінок. (В)

Остання буква алфавіту. (Я)

Що стоїть посередині Полтави? (Т)

Буква ця, неначе бублик,

Мов обручик,-

хоч котись!

Здогадався? Посміхнись,

Називай, не помились. (О)

2. Складання “Асоціативного куща”

– Які асоціації виникають у вас, коли ви чуєте слово свято?

 УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗАПРОШЕННЯ

– Яке ж свято наближається? (Новий рік)

3. Робота довідкового бюро (розповіді учнів) (див. додатковий матеріал до уроку на с. 146)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

– У святкові дні люди запрошують одне одного на гостину, щоб поділитися своєю радістю, вітають

одне одного листівками, телеграмами.

– Кому можна написати запрошення? (Рідним, друзям, знайомим)

– Сьогодні на уроці ви будете вчитися правильно писати запрошення.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Ознайомлення з поняттям “запрошення”

– Запрошення є символічним вираженням особливої уваги до їхнього одержувача.

– Запрошення можуть адресуватися конкретній особі, кільком особам або цілому колективу.

– Запрошення містять пропозицію взяти участь у певному заході.

– Чим багатолюдніші прийоми ви збираєтеся зробити, тим раніше слід запрошувати на нього гостей: за 10 днів або за тиждень.

2. Виставка-огляд різних видів запрошень

Доцільно звернути увагу учнів на те, що запрошення – важливий атрибут підготовки до торжества. Люди, що одержали запрошення, у першу чергу звертають увагу на оформлення й прикраси запрошувальної листівки.

3. Робота за малюнками до вправи 232 (с. 102)

– Розгляньте малюнки, вміщені у підручнику.

– За допомогою чого можна запрошувати гостей на певну подію? (Запрошувати гостей можна по телефону, особисто, письмово, за допомогою електронної пошти.)

4. Ознайомлення зі структурою написання запрошення

 УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗАПРОШЕННЯ

5. Робота з мовним матеріалом

Стандартні вирази запрошень

– Запрошуємо Вас; тебе;

– маємо честь запросити Вас на;

– дозвольте запросити Вас;

– будемо вдячні Вам за участь;

– ми були би вдячні Вам, якби Ви змогли відвідати;

– прийміть наше запрошення;

– просимо взяти участь…

Матеріал для написання запрошення

– На вже готових листівках з готовим текстом запрошення і в конвертах. Такі листівки купують у магазині.

– На готових листівках без готового тексту. Туди потрібно вписувати текст власноруч, індивідуально.

– На листівках чи оригінальних запрошеннях з паперу, тканини або пергаменту.

Такий вид запрошень найдорожчий, ексклюзивний.

– На простому або спеціальному білому папері або папері іншого кольору із віддрукованим або особисто намальованим візерунком і картинками або без них.

6. Ознайомлення зі зразком запрошення

– Прочитайте запрошення, яке склав брат Іван для своєї сестрички, на с. 102 підручника.

– Чи дотримався він структури підписання запрошення?

7. Робота в “Зошиті з розвитку писемного мовлення”

8. Фізкультхвилинка

9. Самостійна робота учнів

Учні складають запрошення та записують його в зошит.

10. Колективне слухання та редагування кількох учнівських робіт

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що вчилися робити?

– Які правила складання запрошень запам’ятали?

– Що вдалося? Що особливо сподобалося?

– Яких труднощів зазнали під час уроку?




УРОК РОЗВИТКУ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ. СКЛАДАННЯ ЗАПРОШЕННЯ