УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Розділ 3. УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

284.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

285. Розглянь, як виконали додавання.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

1. Розклади двоцифрове число на розрядні доданки.

2. До одиниць додай одиниці.

3. Отриманий результат додай до десятків.

286. Закінчи обчислення.

35 + 6 = (30 + 5) + 6 = 30 + (5 + 6) = 30 + 11 = …

67 + 8 = …

88 + 4 = …

26 + 6 = …

287. Знайди значення виразу:

38 + b, якщо b = 2, 7, 3;

А + 6, якщо а = 72, 65, 39.

288. На озері плавало 17 качок,

селезнів – на 8 менше, ніж качок, а каченят – на 15 більше, ніж селезнів. Скільки каченят плавало на озері?

289. Тато полив 26 яблунь, 5 вишень і 1 берізку. Скільки плодових дерев полив тато?

290.

56 + 7 – 20 68 – (39 + 9) 38 + 8 – 16

35 + 6 + 1 75 + (48 – 40) 55 + 6 – 61

291. На озері плавало 27 качок, гусей – на 9 більше, ніж качок, а лебедів на 12 менше, ніж гусей. Скільки лебедів плавало на озері?

292. Обчисли усно.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

293. Закінчи обчислення.

38 + 4 = (30+ 8)+ 4 = 30 +(8+ 4) = 30+ 12 = …

55

+ 9 = (50 + 5) + 9 =…

84 + 8 =…

27 + 7=…

294. х + 7 = 38 х – 7 = 38 38 – х = 7

295. Кожне число за зразком заміни круглим числом. Візьми до уваги: всі числа, що закінчуються цифрами 1, 2, 3, 4, округлюють до меншого; всі числа, що закінчуються цифрами 5, 6, 7, 8, 9, округлюють до більшого.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

296. Склади і розв’яжи задачу за коротким записом.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

297. Бджілки Майя і Віллі були на відстані 38 м одна від одної. Яка відстань буде між ними, якщо кожна з них відлетить ще на 4 м?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

298. Довжина прямокутника 8 см, а ширина – на 5 см коротша. Побудуй прямокутник. Знайди його периметр.

299. Кожне число заміни круглим, близьким до нього: 99, 8, 31, 66, 11, 73, 38, 52, 87, 44.

300. Склади і розв’яжи задачу за коротким записом.

Було – 37…

Подарували – 4… і 3 …

Залишилось – ?

301. Гра “Швидка відповідь”.

– Доповни кожне з чисел до 10.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

– Кожне число заміни круглим, близьким до нього.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

302. Розглянь, як виконали додавання.

45 + 7 = 45 + 10 – 3 = 52

53 + 9 = 53 + 10 – 1 = 62

303. Виконай додавання способом округлення.

54 + 7 35 + 8 87 + 6 15 + 9

304. Знайди значення виразу: с + 7, якщо с = 77, 25, 19.

305. Бабуся Агнеса посадила а відер картоплі, а зібрала – на b відер більше. Скільки відер картоплі зібрала бабуся Агнеса? Склади вираз та знайди його значення, якщо а = 9; b= 18.

306. У театральній студії займалося 16 учнів перших класів і 22 другокласники. Серед них було 12 хлопців, а решта – дівчата. Скільки дівчат займалось у театральній студії?

307. Виконай додавання способом округлення.

46 + 8 18 + 8 73 + 9 24 + 7

308. У театральній студії займалось а учнів перших класів, а другокласників – на b учнів більше. Скільки дітей займалось у театральній студії? Склади вираз та обчисли його значення, якщо а = 16, b = 6.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

309. Склади і запиши вирази за таблицею. Обчисли їх значення.

А

15

22

1 9

45

78

9

16

87

13

А + 6

310. Розглянь, як виконали додавання.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

1. Двоцифрове число розклади на зручні доданки.

2. До одноцифрового числа додай перший із зручних доданків. Отримаєш кругле число 10.

3. До отриманого результату додай другий із зручних доданків.

311. Закінчи обчислення.

8 + 26 = (8 + 2) + 24 = 10 + 24 = … 6 + 48 = …

5 + 39 = (5 + 5) + 34 = … 9 + 83 = …

312.

9 + 17 6 + 26 4 + 89 5 + 17 – 20

3 + 39 3 + 48 7 + 35 9 + 13 + 70

313. У супермаркеті вранці працювало 8 кас. О 10 год ранку відкрили ще 13 кас, а по обіді – ще 11 кас. Скільки кас працювало у другій половині дня? Розв’яжи задачу двома способами.

314. Назви всі фігури на кожному малюнку. Випиши назви всіх трикутників. Знайди і порівняй периметри блакитних фігур.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

315. Які два числа додали, якщо сума більша від одного з них на 26 і більша від другого на 9? Знайди цю суму.

316. 7 + 28 – 20 5 + 56 + 6 4 + 67 – 30 8 + 24 + 4

317. У магазин “Тканини” завезли 39 сувоїв тканини. Майстерня пошиття одягу купила 5 сувоїв шерсті і 3 сувої драпу. Скільки сувоїв тканини залишилось у магазині? Розв’яжи задачу двома способами.

318. Командна гра “Ланцюжок”.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

319. Розглянь, як виконали віднімання.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

1. Кругле число розклади на доданки, один а яких дорівнює 10.

2. Від десяти відніми одиниці.

3. Отриманий результат додай до десятків, що залишилися.

320. Закінчи обчислення.

20 – 5 = (10 + 10) – 5 = 10 – 5 + 10 =…

50 – 7 = (40 + 10) – 7 =…

70 – 3 =…

60 – 9 =…

321.

50 – 5 + 10 18 + 22 – 3 56 + 4 – 4

50 – (15 + 5) 50 + (30 – 7) 6 + (40 – 4)

322. Для шкільного Свята урожаю учням потрібно виготовити із пап’є-маше 40 муляжів овочів і фруктів. Скільки муляжів учні вже виготовили, якщо їм залишилося виготовити ще 6?

323. Встав такі числа, щоб нерівності і рівності стали істинними.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

324. До різдвяних свят майстер виготовив 35 маленьких дідухів та 5 великих. 8 дідухів майстер залишив для своїх родичів, а решту продав. Скільки дідухів продав майстер?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

325.

29 + 1 – 8 100 – 30 – 7 75 + 15 – 3

60 + 30 – 8 60 + 40 – 7 23 + 17 – 4

36 + 14 – 5 75 – 35 – 3 70 – 20 – 9

326. Брат і сестра мали 30 дисків. Скільки дисків було у брата, якщо у сестри було 9 дисків?

327. Гра “Кращий обчислювач”.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

328. Розглянь, як виконали віднімання.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

1. Одноцифрове число розклади на зручні доданки.

2. Від двоцифрового числа одноцифрове віднімай частинами.

329. Закінчи обчислення.

24 – 5 = 24 – (4 + 1) = (24 – 4) – 1 = … 52 – 6=…

76 – 9 = 76 – (6 + 3) = … 97 – 8 = …

330. Встав такі числа, щоб нерівності і рівності стали істинними.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

331. Склади задачу за малюнком і розв’яжи її.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

332. У змаганнях з бігу на короткі дистанції брали участь команди жінок та чоловіків. У команді чоловіків було 13 бігунів, а в команді жінок – на 5 бігунів менше. Скільки всього спортсменів брало участь у змаганнях?

333. Від якого двоцифрового числа треба відняти 5, щоб дістати найменше двоцифрове число?

334.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

335. Склади та розв’яжи задачу за схемою.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

336. Командна гра “Ланцюжок”.

Збільш на 8

13

24

55

67

38

89

Зменш на 21

23

21

36

79

84

91

337. Розстав дужки так, щоб утворились істинні рівності

76 – 20 + 6 = 62 37 – 21 – 4 = 20

76 – 20 + 6 = 50 37 – 21 – 4 =12

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Візьми до уваги: пропущене число має бути круглим.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

340. Склади і розв’яжи задачі за коротким записом.

Було – 53…

Використали – 5 … і 4 …

Залишилось – ?

Було -53…

Привезли – 5… і 4…

Стало – ?

341.

34 – 5 + 7 68 + 3-4 86 – 9 + 10

34 – (5 + 7) 68 + (11 – 4) 86 – (7 + 1)

342. Кіт Кузя з’їв 3 сосиски, песик Барс – 4 сосиски, а Василько – 2 сосиски. Скількох сосисок не долічилась мама, якщо вона купила 16 сосисок?

343. Розклади фломастери у підставки.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

344. Розглянь, як виконали віднімання.

45 – 7 = 45 – 10 + 3 = 35 + 3 = 38

53 – 9 = 53 – 10 + 1 = 43 + 1 = 44

345. Виконай віднімання способом округлення.

54 – 7 35 – 8 87 – 6 15 – 9 48 – 7

346. Добери числові дані та розв’яжи задачу за допомогою виразу.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

347. У фруктовниці лежало 22 сливи. Маша з’їла 5 слив, а ведмідь – 4 сливи. Скільки слив залишилося?

348. У фруктовниці лежало 22 сливи. Маша з’їла 5 слив, а ведмідь поласував медом. Скільки слив зали шилося?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

350. Виконай віднімання способом округлення.

46 – 7 85 – 7 44 – 9 33 – 6 56 – 8

351. Склади і розв’яжи задачу за виразом: 21 – (3 + 5).

352. Розв’яжи чарівний ланцюжок.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

354. Знайди значення виразу:

81 + (а – b), якщо а = 15, b = 9;

А + (b – 7), якщо а = 25, b = 16.

355. На які многокутники поділено п’ятикутник? Назви всі фігури. Знайди периметри квадрата і найменшого трикутника.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

356.

– У якому випадку сума чисел буде дорівнювати першому доданку? Другому доданку?

– У якому випадку різниця чисел буде дорівнювати нулю? Зменшуваному?

357. На озері плавало 17 качок і 6 селезнів. 4 качки полетіли. Скільки птахів залишилося на озері?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

358. На озері плавало 27 качок. До них прилетіли 9 селезнів і 4 качки. Скільки птахів стало на озері?

359.

56 – (16 – 9) 81 – 9 + 12

52 + (34 – 20) 14 – (17 – 12)

360. Брати Кирило та Матвій вирішили протерти на своїх полицях книги. Після того, як Кирило протер 7 книг, а Матвій 8, їм залишилося протерти ще 15 книг. Скільки всього книг стояло на полицях?

361. Обчисли усно.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

363. Розглянь, як виконали додавання.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

1. Розклади числа на розрядні доданки.

2. До десятків додай десятки.

3. До одиниць додай одиниці.

4. Отримані результати додай.

364. Закінчи обчислення.

26 + 65 = (20 + 60) + (6 + 5) = 80 + 11 =…

57 + 34 =…

64 + 28 = …

29 + 26 = …

365. Шкільна бібліотека отримала для другокласників 35 підручників з математики, а з читання – на 12 підручників більше. Скільки всього підручників для другокласників отримала бібліотека?

366. У колекції Остапа 14трансформерів. Це на 5 менше, ніж у Семена. Скільки трансформерів у хлопчиків разом?

367. Склади задачу за виразом: 59 – (23 + 16).

368.

37 + 17 19 + 32 56 + 38 25 + 26

34 – 20 65 – 55 94 – 40 80 – 40

369. Кролик Рудь зібрав з двох грядок 37 морквин, а з третьої – на 11 морквин менше, ніж з перших двох разом. Скільки морквин зібрав кролик Рудь з трьох грядок?

370. Розв’яжи чарівний ланцюжок.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

371. Розглянь, як виконали додавання.

І спосіб

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

ІІ спосіб

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

372. Розв’яжи з поясненням двома способами.

37 + 55 56 + 38 26 + 19 75 +16 64 + 18

373. У шкільному театрі “Прем’єра” займалося 16 дівчаток. Це на 8 більше, ніж було хлопчиків у цьому театрі. Скільки всього дітей займалось у шкільному театрі?

Запиши за зразком.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

374. Іра прочитала 27 сторінок книжки. Це на 25 сторінок менше, ніж їй залишилося прочитати. Скільки сторінок у цій книжці?

375. Ширина прямокутника дорівнює 3 см, що на 4 см менше від його довжини. Побудуй прямокутник. Знайди його периметр.

376. Виконай додавання двома способами.

43 + 38 27 + 27 66 + 35 18 + 23 49 + 35

377. У Остапа було 25 комп’ютерних ігор. Це на 18 ігор менше, ніж у Богдана. У Іллі було на 4 гри менше, ніж у Богдана. Скільки комп’ютерних ігор було у Іллі?

378. Допоможіть Лунтику відремонтувати обчислювальну машину.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

380. Запиши вирази й обчисли їх значення.

– Від 45 відніми суму чисел 9 і 3.

– 56 збільш на різницю чисел 19 і 4.

– Суму чисел 37 і 7 зменш на 23.

– 85 зменш на різницю чисел 34 і 20.

381. х + 17 = 19 х – 17 = 19 19 – х = 17

382. Склади і розв’яжи задачі за таблицею.

Було

Полетіло

Залишилося

21 літак

9

А

7 літаків

?

9 літаків

16 літаків

383. На водяних ліліях сиділи 26 метеликів і кілька бабок. Коли 7 бабок полетіло, то їх залишилося 5. Придумай різні запитання. Добери вираз, який допоможе знайти відповідь на кожне твоє запитання.

7 + 5 26 + (7 + 5) 26 – (7 + 5)

384. Назви всі прямокутники на малюнку. Знайди периметр кожного прямокутника.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Встанови закономірність і продовж числовий ряд.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

386. Ворона Каркарона принесла до свого гнізда 35 срібних монет та 12 блискучих прикрас. Чого Каркарона принесла більше: монет чи прикрас? На скільки?

387. Віллі, Біллі та Діллі виконали завдання Поночки. Хто з них найкраще справився із завданням?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

16 + 35 = 41

34 – 13 = 21

45 – 6 = 39

21 – 6 = 15

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

42 – 9 = 33

56 + 40 = 96

18 + 7 = 26

35 – 7 = 24

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

53 – 21 = 32

39 + 7 = 46

23 – 7 = 14

16 + 8 = 26

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

390. Учні 2 класу на перерві пили сік. 12 учнів пили апельсиновий сік, 9 – томатний і 10 учнів – яблучний. Скільки учнів у цьому класі? Складіть і розв’яжіть аналогічну задачу про свій клас.

391. Мирон назбирав наклейки: про роботів – 26, про динозаврів – 13, про космос – 9. Скільки всього наклейок назбирав Мирон?

392. Визнач довжину шляху, який проповзли гусінь Буся і черв’ячок Зем. Хто проповз більше?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

393. 3 яких фігур можна скласти квадрат?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

394. Встав такі числа, щоб рівності стали істинними.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

395. На алеї росло 13 берізок, 9 каштанів і 8 лип. Скільки дерев росло на алеї?

396. Гра “Швидкий рахунок”.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

397. Розглянь, як виконали віднімання.

І спосіб

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

II спосіб

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

398. Розв’яжи з поясненням двома способами.

35 – 28 56 – 38 26 – 19 85 – 16 43 – 25

399.

37 см – 29 см 1 м – 3 дм 55 хв – 26 хв

1 дм 42 см – 37 см 4 дм – 34 см 1 год + 15 хв

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

400. Мама зліпила 32 вареники з сиром. Це на 15 вареників більше, ніж з вишнями. Скільки всього вареників зліпила мама?

401. Накресли ламану, що складається з двох ланок. Довжина першої ланки дорівнює 8 см. Це на 3 см коротше, ніж довжина другої ланки. Знайди довжину ламаної.

402.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

403. Розв’яжи з поясненням двома способами.

32 – 15 94 – 56 81 – 24 28 – 19 45 – 18

404. У Чіпа 42 горішки. Це на 15 горішків більше, ніж у Дейла. Скільки горішків у Чіпа і Дейла разом?

405. Гра “Хто швидше досягне вершини?”.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

406.

Числа

Знайти

25 і 16

Суму

56 і 9

Різницю

49 і 24

Різницю

Числа

Знайти

86 і 34

Різницю

62 і 12

Суму

23 і 28

Суму

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

408. Розстав, де потрібно, дужки так, щоб рівності стали істинними.

54 – 24 + 20 = 10 97 – 5 + 2 = 90 60 – 5 + 5 = 50

60 – 10 + 5 = 55 68 + 20 – 8 = 80 99 – 50 + 49 = 0

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

410. Розв’яжи задачу за малюнком.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Для розв’язання цієї задачі можна скласти вираз 73-(35+24) і відняти суму від числа. Цю дію можна виконати трьома способами.

А – (b + с) = (а – b) – с = (а – с) – b

411. Учні здали на перевірку 31 зошит з математики, 28 зошитів з рідної мови, а решту – з іноземної мови. Скільки зошитів з іноземної мови здали учні, якщо всього вони здали 88 зошитів?

412. Обчисли зручним способом.

47 – (24 + 3) 58 – (38 + 1) 95 – (37 + 5)

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

413. Обчисли зручним способом.

85 – (22 + 13) 62 – (12 + 3) 41 – (8 + 11)

414. У Софії було 26 фломастерів, а у Рити – 32. Скільки фломастерів було у Діни, якщо у трьох дівчаток разом було 94 фломастери?

415. Запиши всі можливі рівності на додавання і віднімання, утворені з чисел:

67, 14, 81; 32, 49, 81; 56, 25, 81.

416. Заповни магічні квадрати.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

417. Назви масу кожного мішка.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

100 кг 90 кг 80 кг 75 кг

100 кг = 1 центнер (ц) 1 ц = 100 кг

418. Який з мішків на малюнку вгорі має масу 1 ц?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

420.

56 кг + 33 кг 1ц – 50 кг 1 грн – 70 к.

95 кг + 5 кг 38 кг + 62 кг 1 м – 10 дм

421. Дідусь накачав на пасіці гречаного меду. 18кг меду дідусь продав і в нього залишилося ще 47кг. Скільки гречаного меду накачав дідусь? Розв’яжи задачу за допомогою рівняння.

422. До їдальні привезли 1 ц цукру. Спочатку використали 30 кг, а потім – ще 54 кг. Скільки цукру залишилося? Розв’яжи задачу двома способами.

423. 45 + 13 – 50 67 – 8 + 34 100 – (37 – 13)

424. Склади і розв’яжи задачу за малюнком.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

425. Кожне з чисел округли до більшого:

16, 24, 36, 41, 59, 88, 65, 76, 97.

426. Троє другокласників розв’язували один і той самий приклад різними способами. Поясни способи розв’язання кожного учня. Який спосіб найзручніший?

Встанови закономірність і продовж числовий ряд.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

І спосіб

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

40 – 27 = (30 + 10) – (20 + 7) = (30 – 20) + (10 – 7) = 10 + 3 = 13

II спосіб

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

40 – 27 = 40 – (20 + 7) = (40 – 20) – 7 = 13

III спосіб

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

40 – 27 = 40 – 30 + 3 = 13

427. Розв’яжи з поясненням різними способами.

50 – 24 70 – 36 80 – 55 100 – 71

428. 53 – (20 + 23) 25 + 8 +12 97 – (48 + 40)

429. У двох вагонах тролейбуса було 50 пасажирів. У першому вагоні було 35 пасажирів. Скільки пасажирів було у другому вагоні? Розв’яжи задачу рівнянням.

430. Склади і розв’яжи задачі за коротким записом.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

431. Обчисли периметр трикутника зі сторонами 8 см, 7 см, 4 см.

432. 60 – (11 + 20) 50 – (20 + 23) 90 – (45 + 20)

433. У Софійки в акваріумі 9 рибок, у Валерії – 7, а у Тамари – на 8 рибок більше, ніж у Софійки і Валерії разом. Скільки рибок у Тамари?

434. Гра “Кращий обчислювач”.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

435. Знайди значення виразів, якщо а – 8.

30 – а а + 27 40 – (а + 9) 70 – а + 12

436. Який результат отримаємо, якщо:

– від суми віднімемо перший доданок;

– від зменшуваного віднімемо різницю;

– до різниці додамо від’ємник;

– від суми віднімемо другий доданок;

– від числа віднімемо це саме число?

437. Виконай перевірку.

64 + 27 = 81 80 – 36 = 44 65 + 0 = 65

438. На фото зліва – польовий горобець, справа – горобець хатній. Довжина тіла кожної пташки -14 см, а хвоста – 6 см. Порівняй довжину тіла і хвоста пташки. На скільки тулуб довший від хвоста?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

439. Визнач прямі кути.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

440. Скільки трикутників у кожній фігурі? Скільки трикутників потрібно добудувати у кожній фігурі, щоб утворився прямокутник?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

441.

38 – 32 + 7 65 + 34 – 31 56 + (36 – 25)

35 + 16 – 4 92 – 48 + 19 94 – (67 + 23)

442. Знайди прямий кут у трикутнику. Виміряй сторони і знайди периметр трикутника.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

443. Знайди значення виразів, у яких перша дія – додавання.

65-9 + 17 45 + 6-11 60 – (36 + 7)

27 + (24 -15) 9 + 73 + 7 28 + 45 – 50

25 + 37- 60 74 – (45 + 29) 100 – 40 – 20

444.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

445. Розстав, де потрібно, дужки так, щоб рівності стали істинними.

72 – 22 + 50 = 0 96 – 15 + 2 = 83 60 – 25 + 15 = 20

20 + 10 – 5 = 25 48 – 20 + 6 = 22 100 – 50 + 49 = 99

446. Біля годівниці було 22 горобці і 9 синиць. З синиці та 9 горобців полетіли. На скільки більше залишилося горобців, ніж синиць?

План розв’язання.

1) Скільки синиць залишилося?

2) Скільки горобців залишилося?

3) На скільки більше залишилося горобців, ніж синиць?

447. У кіоску було 42 журнали “Пізнайко” і 38 журналів “Малятко”. За день продали 24 журнали “Пізнайко” і 15 журналів “Малятко”. Поясни, що дізналися цими діями:

42 + 38; 42 – 24; 38 – 15; (42 – 24) + (38 – 15);

24 + 15; 24 – 15; 42 – 38; (38 – 15) – (42 – 24).

448. У кіоску було 42 журнали “Пізнайко” і 38 журналів “Малятко”. За день продали 24 журнали “Пізнайко” і 15 журналів “Малятко”. Яких журналів залишилося більше і на скільки? Розв’яжи задачу за планом.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

449. Розглянь малюнки. Вгорі – метелик-вітрильник з Північної Америки. Він має розмах крил 10 см. Знизу – метелик родом із Мексики. Він має розмах крил на 10 см більший, ніж у метелика-вітрильника. Запиши довжину розмаху крил кожного метелика в дециметрах. Зобрази довжину розмаху крил метелика-вітрильника у вигляді відрізка.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

450. Знайди значення виразу:

38 – (а – 8), якщо а = 18, 39, 38;

67 – (b + 9), якщо b = 8, 25, 32.

451. Бджола Майя за літо назбирала 27 кг липового меду і 24 кг квіткового. А Віллі назбирав 36 кг акацієвого меду і 15 кг гречаного. Хто назбирав меду більше і на скільки? Розв’яжи задачу за планом.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

453. Розв’яжи чарівний ланцюжок.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

455. За день у магазині продали 27 жіночих курток, чоловічих – на 5 більше, а дитячих стільки, скільки жіночих і чоловічих разом. Скільки дитячих курток продали за день у магазині?

456. Від стрічки завдовжки 62 см відрізали 4 дм. Стрічка якої довжини залишилася? На скільки довша стрічка, що відрізали, ніж та, що залишилася?

457. Яка фігура має більший периметр?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

458.

37 – (15 + 4) (16 + 15) – 13 80 – (38 + 7)

(23 + 41) – 8 34 + (67 – 20) (95 – 35) – 48

459. Щоб прикрасити зал до свята, діти вирізали 29 блакитних зірочок, синіх – на 7 зірочок більше, ніж блакитних, а рожевих – на 17 зірочок більше, ніж синіх. Скільки рожевих зірочок вирізали діти?

460. Назви всі лінії на малюнку. Виділи множини замкнених і незамкнених ліній. Виділи множину замкнених кривих ліній.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Встанови закономірність і продовж числовий ряд.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

461. Розглянь геометричні фігури

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Це – круг Це – коло

Коло – замкнена крива лінія. Круг – частина площини, що обмежена колом.

463. Коло можна побудувати за допомогою циркуля. Точка, в якій міститься голка циркуля – центр кола. Ця точка позначається великою латинською буквою О.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

462. Розглянь малюнок.

АВ – відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через його центр. Це – діаметр. Його позначають d. ОС – відрізок, що сполучає центр кола і точку кола. Це – радіус. Його позначають r.

Чи є інші радіуси на малюнку? Назви їх. Виміряй їх довжини. Зроби висновок.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

464. Накресли коло з радіусом r = 3 см і круг з радіусом r = 2 см.

465. В одній кишені Сиропчика було 19 гарбузових насінин, а в іншій – на 8 насінин більше. Постав питання та розв’яжи задачу. Склади та розв’яжи обернену задачу.

466. Сиропчик для підгодовування птахів взимку назбирав 27 мішечків гарбузового насіння, кавунових зерняток – на 4 мішечки більше, а соняшникового насіння – на 3 мішечки менше, ніж мішечків з кавуновими зернятками. Постав питання до задачі так, щоб вона розв’язувалась на три дії. Розв’яжи задачу.

467. Накресли коло, радіус якого дорівнює 4 см. Познач центр кола. Проведи два радіуси. Познач їх буквами латинського алфавіту.

468. Допоможи Гвинтику та Сиропчику знайти свої речі.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

469. Висота ялини становить! 9 м, тополі – на 5 м менша, ніж ялини, а каштана – на 7 м менша, ніж ялини. Яка висота каштана?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

470. Виміряй радіус і діаметр кожного кола. Порівняй їх величини. Що цікавого ти помітив?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

D = r + r

471. Знайди зайву фігуру. Виміряй радіус кола. Виміряй діаметр круга.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

472. Що зображено на кожному з малюнків? Що однакове, а що – різне?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

473. Продовж висловлювання так, щоб вони стали істинними:

– діаметр – це відрізок, що проходить через …;

– коло – це замкнена…;

– круг – частина площини, що обмежена…;

– відрізок, що з’єднує центр кола з будь-якою точкою на колі – це….

474. 34 + (38 – 30) 52 – 9 + 13 47 – (29 + 18)

475. У лижних змаганнях брали участь 17 хлопчиків і 8 дівчат. 5 хлопчиків і 3 дівчинки зійшли з дистанції. Скільки лижників дійшли до фінішу?

476. Допоможи Пончику зібрати бублики і печиво. На які геометричні фігури схожі бублики? А печиво?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

478. Знайди числове значення виразу;

38 – а, якщо а = 16, 23, 35;

B – (b – 38), якщо b =58, 49, 64;

58 – (с + 7), якщо с = 34, 20, 33.

479. x + 27 = 31 x – 13 = 19 63 – x = 37

480. 32 другокласники у дворі школи будували снігове містечко. 17 хлопчиків будували укріплення, 5 дівчаток прикрашали фортецю, а решта учнів – ліпили снігових лицарів. Скільки другокласників ліпили снігових лицарів?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

481. Накресли коло, радіус якого 3 см. Який діаметр цього кола?

482. У велосипедному колесі 12 спиць. Скільки проміжків між спицями у колесі? Намалюй таке колесо в зошиті.

483. Знайди значення виразу а – 17 + а, якщо а = 34, 57, 19.

484. Зіна вирізала 21 сніжинку, а Тамара – 14. На скільки менше сніжинок вирізала Тамара, ніж Зіна?

485. Заповни магічні квадрати.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

486.

39 + (17-34 86 – 38 + 12 94 – 85 + 67

97 – (36 + 38) 22 + (84 – 55) 73 – 48 – 20

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

488. Склади задачу про літаки за коротким записом.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

489. На двох кущах сиділо 10 снігурів. Коли на перший кущ прилетіло ще 4 птахи, а на другий – ще 2, то на обох кущах снігурів стало порівну. Скільки снігурів було на кожному кущі спочатку?

490. Одна сторона прямокутника дорівнює 7 см, а друга – на 5 см коротша. Накресли прямокутник. Знайди його периметр.

491.

45 – 17 + 8 66 + 13 – 79 99 – 43 + 21

38 – (46 – 39) 82 + (95 – 77) 17+ (56 + 5)

492. 3а три дні з вулиці Павлівської вивезли 18 машин снігу, з вулиці Гоголівської – на 3 машини більше, а з вулиці Артема- на 5 машин більше, ніж з Павлівської і Гоголівської разом. Скільки машин снігу вивезли з вулиці Артема? Яка вулиця найдовша? Чому?

493. Визнач номер зірки, яку щойно відкрив звіздар.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

495. Розв’яжи приклади і запиши лише ті, у яких відповідь менша за 70.

45 – 30 + 24 78 + 19 – 27 27 + 50 – 9

22 + 56 – 38 89 – 46 + 24 55 + 25 – 10

12 – 7 + 39 60 – 20 – 25 38 + 45 – 19

496. Знайди однакові картки.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

497. Маша повісила на ялинку 23 сріблясті шишки, 19 золотих горішків, а різнокольорових кульок – на 9 більше, ніж шишок і горішків разом. Скільки різнокольорових кульок повісила на ялинку Маша?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

498. Учні другого класу готувалися до Новорічного свята. 7 хлопчиків розучували танець веселих Дідів Морозів, 9 учнів – казку “Рукавичка”, а решта – пісні та вірші різних казкових героїв. Скільки учнів другого класу розучували пісні та вірші, якщо у цьому класі навчається 31 учень?

499. 52 – (25 + 20) 68 – 29 + 8 27 + (66 – 38)

500. Склади та розв’яжи задачу за малюнком.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

501. Склади з даних чисел усі можливі рівності на додавання і віднімання. Запиши їх.

59, 75, 16; 45, 49, 94; 28, 78, 50.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

503. Встав такі числа, щоб рівності стали істинними.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

504. Міла загадала Пупсіню, Вупсіню і Лунтіку розв’язати приклади. Визнач, хто який стовпчик прикладів розв’язав, якщо відомо, що Лунтік не допустив при розв’язуванні жодної помилки, Пупсінь жодного прикладу не розв’язав правильно, а Вупсінь допустив одну помилку.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

41 -5+ 12 = 30 48 – 13 + 26 = 61 61 – 27 + 17 = 51

51 + 9 – 25 = 25 35 + 8 – 39 = 4 4 + 44 + 7 = 55

55 – (37 + 3) = 10 15 + (47 – 15) = 47 47 – (94 – 68) = 19

505. Лунтік і дід Шер вирішили допомогти бабі Капі помити посуд. Лунтік вимив 25 тарілок, а дід Шер – на 6 тарілок менше, до того ж Шер розбив 2 тарілки. Скільки чистого посуду налічила баба Кала?

506. Лунтік, Кузя, Бджоленя і Міла приготували до святкового столу різної смакоти. Лунтік приготував 7 кг кульбабової каші, Кузя – 4 кг соку кропиви, Бджоленя – 6 кг меду, а сонечко Міла – квіткового варення на 2 кг більше, ніж Бджоленя – меду. Скільки всього кілограмів смакоти приготували друзі?

507. Дядько Шнюк зобразив на своїй картині круги і кола. Випиши спочатку номери кіл, а потім – кругів. Накресли найбільше коло.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Встанови закономірність І продовж числовий ряд.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

43 + 33 – 28 42 + 37 – 24 68 + 15 + 20

509. Герда 3 доби їхала на Північному олені і 10 год ішла пішки. Скільки всього годин рухалася Герда володіннями Сніжної Королеви, щоб дістатися до Кая? Розглянь репродукції картин (художник Ніка Гольц). Визнач послідовність подій.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

510. Визнач усі можливі маршрути гінця до володінь Королеви математики. Вибери найкоротший шлях.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

511. Уздовж вулиці стоять 100 будинків. Майстра попросили виготовити номери для всіх будинків від 1 до 100. Щоб виконати замовлення, він повинен запастись цифрами. Полічи усно скільки дев’яток потрібно майстру. Зверни увагу! 6 і 9 – це різні цифри, перевертати їх не можна.

512. Однакові числа Снігова Королева замінила однаковими фігурами. Здогадайся, які це числа?

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

513. Продовж ряд чисел: 94, 87, 80, 73, 66, … .

514. Тарас склав двох сніговиків з геометричних фігур. Якого сніговика насправді не існує? Полічи кількість кругів, з яких складено першого сніговика.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

515. Серед сніжинок знайди дві однакові. Пофантазуй. Створи свою сніжинку.

 УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД




УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД