УСНЕ МНОЖЕННЯ КРУГЛИХ ДВОЦИФРОВИХ ТА БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ

ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ПОВТОРИТИ ПРИЙОМИ УСНОГО МНОЖЕННЯ ДВОЦИФРОВИХ І БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ; УДОСКОНАЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ СКЛАДЕНІ ЗАДАЧІ З ДРОБАМИ

I. Перевірка домашнього завдання

На дошці записано вирази: 24 • 3 – 24 – 36; 24 • 3 – 36; 24 • 3 – (24 + 36). Які з них є розв’язком задачі 812? Чому в першій дії треба 24 • 3? Прочитати вираз, складений за вправою 813, та повідомити його значення.

II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів

1. Завдання для опитування.

1) Обчислити вираз 30 214 • 6.

2) Обчислити

раціональним способом: 25 • 14 • 4 • 5. Які закони множення використали?

3) Задача. Ширина прямокутної ділянки 8 м, що становить її довжини. Знайти периметр і площу цієї ділянки.

2. Усні обчислення.

1) Вправа 814.

2) Помножити кожне із чисел 420, 0, 535, 4216 на 1, 0, 10, 100. Зробити висновок.

3) Обчислити зручним способом: 6 • 7 • 5; 8 • 4 • 25.

4) Задача. У їдальні витратили 28 кг моркви, це становить 2/5 маси всієї моркви, що була там. Скільки кілограмів моркви залишилося?

III. Повідомлення теми та мети уроку

Учитель

повідомляє, що на уроці діти ознайомляться з прийомами усного множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні.

IV. Вивчення нового матеріалу

Вправа 816. Перший і третій рядки виразів обчислити під керівництвом учителя, другий – самостійно.

V. Повторення та узагальнення вивченого матеріалу

1. Задачі 817 і 818 розв’язати під керівництвом учителя. Проаналізувати від числових даних. Сильніші учні розв’язують завдання із *.

2. Записати коротко задачу 820 у вигляді таблиці. Аналіз провести від запитання. Скласти план, записати розв’язання.

3. Вправу 819 виконати самостійно.

4. Додаткові диференційовані завдання.

1) Задача. Для поливу капусти ввечері витратили 60 л води, що становило четверту частину води, яка була в бочці. Для поливу помідорів і перцю витратили у 2 рази більше, ніж на капусту. Скільки літрів води залишилося в бочці?

2) Записати вираз, значення якого дорівнює 100, використовуючи шість разів цифру 4, знаки дій і дужки. ((444 – 44) : 4 = 100).

3) Побудувати прямокутник, площа якого 12 см2, а периметр 26 см.

VI. Підсумок уроку

Повторили усне множення двоцифрових чисел і круглих багатоцифрових чисел на розрядні. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.




УСНЕ МНОЖЕННЯ КРУГЛИХ ДВОЦИФРОВИХ ТА БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА РОЗРЯДНІ