Вагонне господарство – РУХОМИЙ СКЛАД І ЙОГО УТРИМАННЯ

Загальний курс транспорту

РОЗДІЛ 4

ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ УКРАЇНИ

4.8. РУХОМИЙ СКЛАД І ЙОГО УТРИМАННЯ

Вагонне господарство

Основне призначення вагонного господарства – забезпечення перевезень пасажирів і вантажів, утримання вагонів у справному стані, підготовка їх до перевезень, обслуговування пасажирських поїздів і рефрижераторних вагонів по маршруту їх прямування. При цьому для виявлення нагрітих букс у рухомих вагонах застосовується пристрій ПОНАБ, який виявляє аварійно нагріті букси вагонів. Контроль стану колісної

пари, наявності дефекту по колу кочення колеса, а також наявності негабаритних предметів на поїзді, що рухається, здійснює система “Диск”. Найважливішою вимогою при цьому є забезпечення безпеки руху.

До основних споруд і пристроїв вагонного господарства, які забезпечують справне утримання вагонного парку, належать:

– вагонне депо, яке є лінійним підприємством, призначеним для деповського періодичного і поточного відчіпного ремонтів вагонів, виготовлення та ремонту запасних частин для пунктів технічного обслуговування і безвідчіпного ремонту вагонів у межах прикріплених до депо

дільниць;

– пункти підготовки вагонів до перевезень, які призначаються для здійснення поточного ремонту і підготовки вагонів під перевезення вантажів, для того щоб не допустити затримок поїздів і відчеплень вагонів на шляху прямування. Розміщуються ці пункти, як правило, у місцях масового навантаження і розвантаження вантажів;

– пункти технічного обслуговування вагонів, що розміщуються на сортувальних і пасажирських станціях для виявлення і усунення технічних несправностей вагонів у сформованих і транзитних поїздах і забезпечення максимально можливих пробігів поїздів без зупинок;

– пункти контрольно-технічного обслуговування вагонів, які організуються для виявлення і усунення технічних несправностей вагонів, що загрожують безпеці руху, на дільничних станціях, де здійснюється зміна локомотивів, і на станціях, які передують перегонам із затяжним спуском;

– механізовані пункти поточного відчіпного ремонту вагонів;

– контрольні пункти, що призначаються для ремонту і обслуговування автогальм у поїздах;

– вагонні майстерні для ремонту колісних пар;

– контейнерні депо і майстерні, що розміщуються в районах концентрації контейнерів і призначаються для їх поточного і капітального ремонту;

– перестановочні пункти для забезпечення перестановки вантажних і пасажирських вагонів із широкої вітчизняної колії на колію інших країн;

– пункти екіпірування і технічного обслуговування рефрижераторних вагонів;

– технічні станції для екіпірування і технічного обслуговування пасажирських вагонів при підготовці їх у рейс;

– резерви провідників і контори обслуговування з пральнями, що виконують роботу з обслуговування пасажирських поїздів і розміщуються в межах технічних станцій, що готують пасажирські поїзди в рейс.

Деповський і заводський ремонти вагонів виконують періодично відповідно до встановлених міжремонтних термінів для кожного типу вагонів. Заводський ремонт вагонів, модернізація їх, виготовлення запасних частин і формування колісних пар здійснюються на вагоноремонтних заводах, які є промисловими підприємствами.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 2,50 out of 5)


Вагонне господарство – РУХОМИЙ СКЛАД І ЙОГО УТРИМАННЯ - Загальний курс транспорту


Вагонне господарство – РУХОМИЙ СКЛАД І ЙОГО УТРИМАННЯ