ВЧИМОСЯ ТА ВІДПОЧИВАЄМО. ОЗНАКИ ВТОМИ І ПЕРЕВТОМИ. БУДЬ СПОКІЙНИМ!

Мета: навчати учнів розпізнавати ознаки втоми і перевтоми, виконувати вправи для релаксації, відпочивати і займатися улюбленими справами; виховувати допитливість.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– Як ви вважаєте, чому людям потрібно вчитися?

– Назвіть умови успішного навчання. Чи вдається вам їх виконувати?

– Чи все ви робите для того, щоб ваше навчання було успішним?

2. Робота в групах

– Уявіть, що ви заблукали в лісі і раптом побачили три дороги.

Яку дорогу обрати?

– Праворуч підеш – багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.

– Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.

– Прямо підеш – нічого не знайдеш, а здоров’я збережеш.

Висновок. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров’я – головне багатство людини.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вправи для релаксації і зняття втоми.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота

за підручником (с. 129-130)

– Доведіть, що людина повинна відпочивати.

– Яким може бути відпочинок?

– Що є головним для відпочинку?

– Розгляньте малюнок на с. 129. Яким чином організовано відпочинок у школі?

– Розгляньте малюнки на с. 130. Поясніть, як і коли слід виконувати домашні завдання.

– Назвіть ознаки втоми.

Ознаки втоми:

– слабкість;

– сонливість;

– зниження працездатності;

– порушення пам’яті, уваги.

– Назвіть ознаки перевтоми.

Ознаки перевтоми:

– бліде обличчя;

– почервоніння очей;

– втрата апетиту;

– порушення сну;

– плаксивість;

– дратівливість;

– головний біль;

– часті застуди.

– Коли настає перевтома?

– До чого може призвести перевтома?

Запам’ятайте! Втомилися – відпочиньте! Перевтома небезпечна для здоров’я.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Вправа “Мікрофон”

– Пригадайте свої улюблені види відпочинку.

– По черзі продовжіть фразу: ” Коли я втомлений, я люблю…”.

2. Гра “Пінг-понг”

– Відпочинок – важлива складова здорового способу життя. Який спосіб відпочинку найкращий? Це залежить від того, від чого саме ти втомився. Якщо довго грав у футбол, треба дати відпочинок м’язам. А якщо навчався, виконував домашні завдання, то найкращий відпочинок для тебе – рухливі ігри на свіжому повітрі.

Пограйте в гру “Пінг-понг”. Для цього об’єднайтесь у групи “Пасивний відпочинок” і “Активний відпочинок”. За 3 хв напишіть якнайбільше способів пасивного і активного відпочинку. Потім представники команд мають по черзі називати види активного і пасивного відпочинку. Виграє команда, яка закінчить останньою.

Запам’ятайте! Найкращий відпочинок – це зміна виду діяльності.

3. Продовження роботи за підручником (с. 131-133)

1) Практична робота.

– У кожного з вас з-поміж багатьох видів відпочинку є улюблені. Дуже важливо щодня приділяти увагу тому, що приносить радість і задоволення.

– Із білих аркушів паперу виріжте хмаринки. Напишіть на хмаринках те, що приносить вам радість. Створіть колаж “Що дарує мені радість” із ваших малюнків.

– Після напруженого навчального року необхідно добре відпочити і відновити сили. По черзі розкажіть про ваші плани на літо, про те, як ви збираєтеся відпочивати.

2) Вправи на релаксацію.

– Життя сучасної людини насичене різними подіями. Це призводить до фізичного і психологічного напруження. Прийоми, що допомагають нам фізично і психологічно розслабитися та відпочити, називають вправами на релаксацію. їх бажано виконувати на свіжому повітрі або в добре провітреному приміщенні.

– Розгляньте фотографії на с. 131.

– Виконайте вправи на релаксацію і дихальні вправи (с. 132-133).

Запам’ятайте! Вправи на релаксацію допомагають зняти фізичне і психологічне напруження.

3) Робота в групах.

– Обговоріть, чому потрібно дотримувати режиму дня.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

Назвіть ознаки втоми і перевтоми.

– Як попередити перевтому?

– Якими є ваші улюблені способи відпочинку?

– Якими є ваші улюблені способи релаксації?




ВЧИМОСЯ ТА ВІДПОЧИВАЄМО. ОЗНАКИ ВТОМИ І ПЕРЕВТОМИ. БУДЬ СПОКІЙНИМ!