ВЕСНА ПРИЙШЛА

ОРІЄНТОВНІ ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Тема 3. КОМПОЗИЦІЙНІ ПРИЙОМИ У ГРАФІЦІ ТА ЖИВОПИСІ (9 годин)

Урок № 25. ВЕСНА ПРИЙШЛА

Мета:

– навчити учнів відтворювати глибину простору за допомогою кольору, деталізації переднього плану та методу загороджування;

– розвивати кольоросприйняття ока, уяву, формувати естетичні почуття, смак;

– виховувати охайність під час малювання фарбами.

Оснащення

– Матеріали та інструменти: папір для малювання, гуаш, пензлі, ємності з водою, серветки для витирання рук та

пензлів.

– Зоровий ряд: репродукції картин (В. Бакшеєв “Блакитна весна”, О. Шевельов “Весна. У садибі”, І. Левітан “Квітучі яблуні”).

– Літературний ряд: приказки про весну, вірші (І. Франко “Навесні”, А. Костецький “Так починається весна”, Л. Цілик “Де поділася весна?”).

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Учитель. Як ви вважаєте, чому з’явилися приказки та прислів’я, які я вам зараз прочитаю?

– Весна багата водою.

– Весна

багата на квіти, а хліба в осені позичає.

– Весна – наші отець і мати: хто не посіє, не буде жати.

– Проспиш весною – заплачеш зимою.

– Весна красна квітками, а осінь пирогами.

– Весна кличе в поле.

– У весняну погоду і смутний веселим буває.

– Квітень – з водою, а травень – з травою.

– Травень ліси одягає – літа в гості чекає.

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Послухайте, як оспівують прихід весни поети.

ДЕ ПОДІЛАСЯ ВЕСНА?

Диво дивне, дивина –

Де поділася весна?

Ми гуртом її шукали

І до сонечка гукали:

“Подивись-но з висоти,

Де нам весноньку знайти?”

Каже сонце: “Ось вона!

Спить у пролісках весна.

По снігах вона блукала,

От у лісі й задрімала.

А тепер я залюбки

До весни зроблю стежки!”

Враз з’явилися струмочки,

Задзвеніли як дзвіночки

По долинах, по ярах

І весні вказали шлях.

(Л. Цілик)

ТАК ПОЧИНАЄТЬСЯ ВЕСНА

Знов починається весна!..

Знов починаються дива…

То серед двору із-під снігу

Раптово визирне трава,

То раптом лагідні веснянки

Засіють щоки та носи,

Чи розщебечуться –

Ще зранку! –

Птахи на різні голоси!

А вчора…

Вчора…

Що й казати!

Всі веселилися До сліз:

Славко –

Дражнило й задирака –

Наталці проліски приніс!..

І зовсім це не дивина:

Так починається весна!

(А Костецький)

НАВЕСНІ

Надійшла весна прекрасна

Многоцвітна, тепла, ясна,

Ніби дівчина в вінку.

Ожили луги, діброви,

Повно гомону, розмови

І пісень в чагарнику.

4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Учитель. У кожної пори року свій аромат. Зима пахне свіжістю, осінь – прілим листям та дозрілими яблуками. А ось навесні повітря насичене ароматом землі та квітучих дерев.

З приходом весни наші українські сади потопають в запашних квітах. Здається, що весь сад укрито пухнастим білим, а іноді рожевим снігом.

Подивіться на роботи художників, які малювали квітучі сади. Як яскраво та соковито виглядають біли квіти на фоні землі та неба! (Аналізування наочності.)

Зверніть увагу на те, що в роботах художників крім яскравих насичених кольорів присутні й м’які, розбілені кольори (рожевий, світло-жовтий).

На картині Ісака Ілліча Левітана “Квітучі яблуні” ви можете побачити молоді яблуньки, вкриті квітами. Для того щоб передати простір на картині, автор зобразив квітучий сад. Яблуньки, які знаходяться ближче до нас, зображені більшими за розміром ніж ті, що далі. Зверніть увагу на квіти, якими вкриті гілки яблунь. На деревах, що ближчі до нас, квіти чіткіші, а ті, що далі, перетворюються на ніжні біло-рожеві хмаринки.

Фізкультхвилинка

5. ІНСТРУКТАЖ

Учитель. Пам’ятайте, що предмети, які знаходяться ближче до нас, зображуються чіткішими, ніж ті, що розташовані вдалечині.

А ще важливим для зображення є те, що ближчі предмети завжди загороджують предмети, що знаходяться далі.

6. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ

Зображення весняного квітучого саду з урахуванням правил розміщення ближчих та дальших предметів на площині аркуша

Примітка. Можлива колективна робота (вирізання зображень дерев та квітів, намальованих учнями, та приклеювання їх на колективне панно).

7. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

¦ Яку пору року ви сьогодні зображували?

¦ Чим відрізняється весна від зими?

¦ Що навесні відбувається з деревами?

¦ Як правильно зобразити весняний пейзаж?

8. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести пластилін, стеки, дощечки для ліплення; розглянути, як художники зображують мишей та кішок.

3. Проголошення уроку завершеним.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)


ВЕСНА ПРИЙШЛА - Плани-конспекти уроків по образотворчому мистецтву


ВЕСНА ПРИЙШЛА