Весняні настрої в музиці

Урок 23

Весняні настрої в музиці

Мета уроку: познайомити учнів з прикладами відображення в мистецтві образів весняної природи. Пояснити, що таке “веснянка”. Розвивати чуттєву сферу, уміння відчувати емоційно-образний зміст музики, співацькі навички, творчі здібності. Виховувати чуйну й гармонійну особистість, вчити бачити красу навколишнього світу.

Очікувані результати: учні мають уявлення про пісні-веснянки, розуміють їх життєвий зміст, висловлюють власні враження про музику, визначають її особливості; виразно співають,

ритмічно рухаються під музику, беруть участь у колективних музичних іграх.

Обладнання:

Тип уроку: комбінований; поглиблення теми, засвоєння нових знань.

Домінанти уроку:

– веснянка;

– весняні настрої в музиці.

1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

Кількість за списком _____,

Кількість присутніх на уроці _____,

Відсутніх _____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення

до уроку.

2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання мелодій українських веснянок.

2.2. Музичне привітання.

2.3. Розспівування. Українська народна пісня “Ой прийшла весна” (1 куплет) або початок пісні А. Житкевича “Ой весно, весно” (1 куплет).

2.4. Співрозмова з учнями за темою уроку.

2.5. Розучування української народної пісні “Ой минула вже зима”.

2.6. Виконання творчого завдання.

2.7. Проведення гри “Іде, іде дід, дід”.

2.9. Узагальнення матеріалу.

2.10. Вихід із класу під звучання української народної пісні “Ой минула вже зима” (або на розсуд учителя).

ОЙ, ВЕСНО, ВЕСНО

Музика А. Житкевич

 Весняні настрої в музиці

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Музичне привітання.

3.2. Розспівування.

3.3. Виконання відомих учням веснянок.

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда.

Музика про весну вчить нас бачити красу весняної природи, розуміти відтворення її образів в мистецтві, відчувати її пробудження від зимового сну, жити в гармонії з природою. Природа і мистецтво виховують в нас чуйність і людяність.

5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Співрозмова з учнями за темою уроку.

5.2. Розучування української народної пісні “Ой минула вже зима”.

Виконання в русі. Ритмічні вправи.

5.3. Слухання п’єси Г. Саська “Перший пролісок”.

5.4. Відтворення звуків весняної природи на шумових інструментах.

5.5. Ознайомлення та проведення гри “Іде, іде дід, дід” (вірші В. Верховинця).

6. Узагальнення та закріплення знань

– Що таке веснянка?

– Який настрій виражений в народній і композиторській музиці про весну?

– У яких кольорах учні намалювали б картину змагання холоду і тепла?

– Які ще веснянки знають учні?

– За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.

7. Підбиття підсумків уроку

У музиці про весну виражений світлий радісний весняний настрій.

8. Домашнє завдання

Слухати музику.




Весняні настрої в музиці