ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34-18. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: повторити способи віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд; формувати в учнів уміння розв’язувати задачі; вдосконалювати обчислювальні навички; сприяти розвитку творчих здібностей.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 156, завдання 25; 26)

Завдання 25

– Скільком людям він побажав щастя? На скільки більше дітей, ніж дорослих облив хлопчик?

Завдання 26

– Прочитайте, як ви обчислили суму чисел зручним способом.

2. Усні обчислення

1)

Розв’язування прикладів.

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34 18. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

2) Які знаки дій пропущено?

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34 18. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

(3 • 7 + 49 = 70; 3 • 4 + 48 = 60)

3) Знайдіть приклади, що містять помилку. Розв’яжіть їх правильно.

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34 18. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

4) Усне розв’язування задачі

У саду працювали 18 хлопчиків і 6 дівчаток.

– У скільки разів хлопчиків було більше, ніж дівчаток?

– У скільки разів дівчаток було менше, ніж хлопчиків?

– На скільки хлопчиків було більше, ніж дівчаток?

На скільки дівчаток було менше, ніж хлопчиків?

– Продовжіть висловлювання:

– Щоб дізнатися, на скільки одиниць одне число більше або менше за інше, потрібно…

– Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше за інше, потрібно…

3. Математичний диктант

– Від добутку чисел 9 і 6 відняти частку чисел 48 і 6.

– Від числа 91 відняти добуток чисел 4 і 7.

– Суму чисел 24 і 18 поділити на 7.

– Різницю чисел 21 і 15 помножити на 6.

4. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

54; 48; 42; …; 36; …; …; 18; 12.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми повторимо способи віднімання двоцифрових чисел з переходом через розряд.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота за підручником (с. 757)

Завдання 27. Робота в групах

Усне виконання завдання.

Завдання 28

Учні коментують способи віднімання і закінчують розв’язання.

Завдання 29. Письмове виконання завдання з коментуванням способу обчислення

Завдання 30

Учні “ланцюжком” розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта – у зошитах.

2. Обчислення значень виразів

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34 18. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

– Скільки в 1 метрі дециметрів? сантиметрів?

– Скільки в 1 дециметрі сантиметрів?

3. Відновлення рівностей

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34 18. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

4. Розв’язування задач

1) 3а 3 год оператор набирає на комп’ютері 15 сторінок тексту. Скільки сторінок 4 оператори наберуть за 1 год?

2) Доповніть задачу числовими даними.

За [ ] пензликів заплатили [ ] грн. Скільки коштує 1 такий пензлик?

3) Складіть задачу за схемою: [ ] : [ ] = [ ] (см).

Фізкультхвилинка

5. Обчислення значень виразів

 ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34 18. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

6. Офтальмологічна пауза

7. Розв’язування логічної задачі

На двох тарілках порівну цукерок. З однієї тарілки переклали на іншу 2 цукерки. На скільки цукерок стало більше на другій тарілці? (На 4)

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 157, завдання 31; 32.




ВІДНІМАННЯ ДВОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД ВИДУ 34-18. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ