ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50

УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Урок 46. ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50 – 34. КРУГОВІ ПРИКЛАДИ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: навчати учнів прийомів обчислень випадків виду 50-34; вдосконалювати обчислювальні навички, пов’язані з прийомами обчислень різного виду; розвивати логічне мислення; формувати вміння грамотно й аргументовано обгрунтовувати власні дії; виховувати допитливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 59-60,

завдання 368; 369)

Завдання 368

– Скільки разом пофарбували парт, столів і підвіконь?

Завдання 369

– Прочитайте відновлені рівності.

2. Гра “Швидка лічба”

 ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50

3. Гра “Віконечка”

– Уставте такі числа, щоб рівності стали істинними.

 ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50

4. Порівняння іменованих чисел

 ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50

5. Хвилинка каліграфії

– На скільки можна збільшити кожне число, щоб у ньому змінилася тільки цифра, що позначає одиниці, а цифра, що позначає десятки, залишилася тою самою: 38; 57; 68; 29? Запишіть ці числа. (39; 58; 59; 69)

III.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як виконувати віднімання виду 50 – 34.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 60-61)

Завдання 370. Коментоване розв’язування прикладів

Учитель звертає увагу на те, скільки всього одиниць відняли у кожному прикладі, як віднімали.

Завдання 371. Колективне опрацювання матеріалу

– Розгляньте записи та поясніть обчислення.

 ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50

Прийом обчислень для випадків виду 50 – 34 досить складний і вимагає особливої уваги. На відміну від попередніх прийомів, коли віднімали з однієї частини зменшуваного і потрібно було не забути додати іншу частину, в новому прийомі потрібно відняти обидві частини – і десятки, і одиниці.

Завдання 372. Письмове виконання завдання з коментуванням

Завдання 373

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

Завдання 374

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі на дошці записується коротка умова, складається план розв’язування. Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

– Як ви розумієте слова “стільки ж, скільки”?

Завдання 376

Учні будують 2 різних прямокутники з однаковим периметром 12 см. (Половина периметра – 6 см. Сторони: 1 і 5; 2 і 4 см)

Один учень біля дошки пояснює.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Обчислення з поясненням

50 – 24

70 – 36

80 – 55

100 – 78

2. Самостійна робота

1 варіант

53 – (20 + 23)

25 + 8 + 12

97 – (48 + 40)

2 варіант

60 – (11 + 20)

50 – (20 + 23)

90 – (45 + 20)

– Обчисли периметр трикутника зі сторонами 8 см, 7 см, 4 см.

– У Софійки в акваріумі 9 рибок, у Валерії – 7, а у Тамари – на 8 рибок більше, ніж у Софійки і Валерії разом. Скільки рибок у Тамари?

– У двох вагонах тролейбуса було 50 пасажирів. У першому вагоні було 35 пасажирів. Скільки пасажирів було у другому вагоні?

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач (див. додаток до уроку)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– З якими прийомами обчислень ознайомилися на уроці?

– Оцініть свою роботу.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 61, завдання 377; 378.

ДОДАТОК ДО УРОКУ 46

4. Розв’язування логічних задач

– У вівторок Тетянка витратила на 3 грн. більше, ніж в середу, і на 2 грн. більше, ніж у четвер. У який день – середу або в четвер – Тетянка витратила більше грошей? (У середу.)

– Марійка має дві ляльки, три яблука, одну шоколадку, два апельсини, п’ять персиків і один велосипед. Скільки фруктів має Марійка? (3 яб. + 2 ап. + + 5 п. = 10 ф.)

– Катруся з дуба груші рвала, у кошик складала: дві татові й дві матусі, три братику і три Катрусі. Скільки всього було груш? (Жодної – на дубі груші не ростуть.)

– У дівчинки стільки сестер, скільки братів. А її брат сказав, що в нього 3 сестри. Скільки дітей у сім’ї? (2 + 2 + 1 = 5)

– Лисиця швидша за черепаху. Лисиця повільніша, ніж олень. Хто найшвидший? (Олень)


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50 - Плани-конспекти уроків по математиці


ВІДНІМАННЯ ВИДУ 50