ВІДРІЗОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ЛАМАНА. ЛАНКИ ЛАМАНОЇ ЛІНІЇ. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ВИСОТОЮ (“НАЙВИЩИЙ

ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0

Урок 10. ВІДРІЗОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ЛАМАНА. ЛАНКИ ЛАМАНОЇ ЛІНІЇ. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ВИСОТОЮ (“НАЙВИЩИЙ – НАЙНИЖЧИЙ”). РОЗТАШУВАННЯ ПРЕДМЕТІВ “ЗЛІВА, СПРАВА”

Мета: ознайомити учнів з поняттями “відрізок”, “ламана”; учити порівнювати довжини відрізків, рахувати ланки ламаної лінії, порівнювати предмети за висотою (“найвищий – найнижчий”); розвивати увагу; виховувати старанність.

Хід уроку

I.

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Усна лічба “Не позіхай, продовжуй”

Лічба від 1 до 6; від 3 до 8; від 7 до 2; від 5 до 9; від 8 до 3.

2. Гра “Добери стільки ж”

Учитель демонструє групу предметів, а діти викладають відповідну кількість геометричних фігур.

3. Весела лічба

Півник вибрався на тин,

А за ним іще один.

Скільки півників усіх?

Полічіть-но швидше їх.

Два кілечка у руці.

Два загострені кінці.

Все це цвяшком закріпили.

Скільки

ножиць налічили?

III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.

РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 17)

Завдання 1

– Розгляньте малюнок. Що зробили точки? На скільки частин поділили пряму?

– Візьмемо середню частину. Із скількох сторін вона обмежена точками? Це відрізок.

Відрізок – це частина прямої, яка з обох боків обмежена точками. Точки – це кінці відрізка.

– А як називаються дві інші частини розрізаної прямої?

Завдання 2

– Розкажіть, що ви бачите на малюнку. До якої казки ця ілюстрація?

– Що робили тварини? Як вони це робили? Чому вони отримували щоразу різну довжину?

– Довжину відрізка можна виміряти.

– Хто на малюнку найвищий, а хто – найнижчий? Скільки пальм зліва, а скільки – справа?

Завдання 3

– Кого ви бачите на малюнку? Що він робить?

– Це хлопчик Крок. Один крок – це міра довжини. Якої довжини перший відрізок? другий? третій?

– Порівняй довжини відрізків. Який відрізок найкоротший? Який – найдовший?

– Ламана – це сукупність поєднаних між собою відрізків. Ці відрізки – ланки ламаної.

– Які бувають ламані лінії? (Замкнена і незамкнена)

Завдання 4

– Якого кольору незамкнена ламана? Скільки ланок вона має?

– Якого кольору замкнена ламана? Скільки ланок вона має?

– Порівняйте кількість ланок.

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота в зошиті

1) Накресліть ламану лінію, що складається із трьох ланок.

2) “Конкурс красунь”. Написання цифр 1; 2.

2. Цікава математика

1) Робота над загадками.

– Один говорить, двоє слухають, а двоє дивляться. (Рот, вуха, очі)

– Один з трубою тягне всіх за собою. (Потяг і вагони)

– Між двох світил

Я посередині один. (Очі, ніс)

2) Логічна задача.

– На яблуні достигли шишки.

Дві я віддам Ведмедикові,

Три – Лисичці,

Дві – їжакам.

Скільки шишок я віддам?

(Жодної, бо на яблуні шишки не ростуть.)

V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

– Ми рахували?

– Ми писали?

– Які геометричні фігури запам’ятали?

– З чого складаються ламані лінії?




ВІДРІЗОК. ПОРІВНЯННЯ ДОВЖИН ВІДРІЗКІВ. ЛАМАНА. ЛАНКИ ЛАМАНОЇ ЛІНІЇ. ПОРІВНЯННЯ ПРЕДМЕТІВ ЗА ВИСОТОЮ (“НАЙВИЩИЙ