Вирушаємо в подорож

Мета: вдосконалювати навички читання, аудіювання й усного мовлення, вживання нових лексичних одиниць; розвивати мовленнєву реакцію й пізнавальні інтереси учнів; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Обладнання: підручник, презентація, роздавальний матеріал.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання

Т. Good morning! How are you? The topic of our lesson is Travelling is interesting. Do you agree with it? What is your opinion about travelling?

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Перевірка домашнього завдання

Впр. 6, с. 147.

Уведення в іншомовну атмосферу

Т. Look at

our presentation and match the parts of the proverbs. (Слайд 1)

(Презентацію готує вчитель.)

1) He who travels far

A) who travels knows more

2) There are as many paths

B) one hundred times heard about

3) Who lives knows much

C) knows much

4) One time seen is better than

D) as there are travellers

Повторення лексики

Т. Look at the crossword and find eight words describing travelling. (Слайд 2)

 Вирушаємо в подорож

T. Complete the word-web.

 Вирушаємо в подорож

Говоріння

Впр. 4, с. 146.

Читання

Впр.

5, с. 146.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Рефлексія

T. Our main word is “Travelling”. You should try to use different notions connected with it in order to this structure.

? Travelling

? Interesting, exiting

? To go, to visit, to learn

? Travelling is very popular in modern life.

? Journey.

Підбиття підсумків уроку

Т. Thank you for your hard work at the lesson. I should say you worked well and were very active.

Домашнє завдання

Впр. 7, с. 147.




Вирушаємо в подорож