ВИХІД ІЗ НЕПЕРЕДБАЧЕНИХ СИТУАЦІЙ ПОЗА МЕЖАМИ ДОМІВКИ, НІКОЛИ

Мета. Формувати уявлення про правила особистої безпеки під час прогулянок на вулиці; розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку, не розгублюватись; вибирати можливі дії самозахисту; виховувати спостережливість, сміливість, винахідливість.

Обладнання. Малюнки, ілюстрації, робочий зошит, підручник.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

– Де ви відпочиваєте у вільний час?

– Хто із вас любить гуляти вулицями? в парку? в лісі?

Чи потрібно знати правила безпечної поведінки під час відпочинку поза домом (на вулиці, в парку тощо)?

– Які правила ви знаєте?

– У яких випадках ви звертаєтесь до дорослих, часом незнайомих людей по допомогу?

– Хто із вас спілкувався з незнайомими людьми на вулиці?

– Як ви гадаєте: безпечно чи небезпечно розмовляти з незнайомцями?

2. Розігрування ситуацій.

Ситуація 1. Незнайомець просить хлопчика провести його до автобусної зупинки.

Ситуація 2. Старенька бабуся

просить дівчинку допомогти віднести сумку до свого будинку.

3. Обговорення поведінки хлопчика і дівчинки у кожній із ситуацій.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Оголошення теми і мети уроку.

2. Вступне слово вчителя.

– У житті кожної людини трапляються різні непередбачувані випадки, часом загрозливі для особистої безпеки. У світі є багато добрих, чесних людей. Але є і злодії, шахраї, небезпечні люди. Зовні цих людей не відрізниш від хороших, порядних. Та насправді вони жорстокі, злі та підступні.

Тому слід пам’ятати, що люди бувають різні, і мати справу можна з тими, кого добре знаєте.

3. Робота з підручником.

А) Розгляд малюнка і міркування вголос (с. 103).

– Яким дітям загрожує небезпека? Поясніть, чому.

Б) Аналіз ситуацій (1, 2 із підручника, с. 104) і вибір правильних дій.

В) Заучування правил передбачення загрози (с. 105).

Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Бесіда.

– Назвіть місця у своєму населеному пункті, в яких небезпечно з’являтися без дорослих. Чому там небезпечно?

– Яких помилок припустилася Червона Шапочка в своїй поведінці?

– Які ви знаєте телепередачі, що займаються розшуком дітей?

2. Обговорення прислів’я “Не скривдять того, хто не розгубився”.

3. Заучування формули самозахисту.

– Умій вчасно передбачати небезпеку та рівень її загрози.

– Якщо можливо, уникай небезпеки.

– Якщо необхідно, швидко приймай рішення.

4. Робота в зошиті.

5. Підсумкове слово вчителя.

– Дітям варто запам’ятати декілька правил безпеки на випадок зустрічі з незнайомцями. Гуляти з друзями краще до настання темряви. Не заходити у незнайомі місця, де можна заблукати. Навчитися відчувати сигнали небезпеки. Якщо людина здається вам підозрілою, небезпечною, уникайте спілкування з нею. Якщо раптом хтось насильно тягне вас за собою – виривайтесь, кусайтесь, кричіть, кличте на допомогу.

Ще треба запам’ятати, що небезпечними можуть бути не тільки чоловіки, але й жінки, бабусі, молоді хлопчики чи дівчатка. Вони можуть пропонувати будь-які спокусливі речі, щоб дізнатися про коштовності, гроші, інші дорогоцінності, які є вдома. Ніколи не називайте незнайомцям адресу свого будинку, номер телефону. А на всі пропозиції відповідайте: “Мене це не цікавить”, “Я цього не люблю”, в іншому випадку кажіть, що порадитесь з батьками. Про всі ваші пригоди з незнайомцями повинні знати батьки.

V. Підсумок уроку.

– Що нового почули на уроці?

– Чого навчились?

– Перелічіть правила особистої безпеки під час зустрічі з незнайомцями.




ВИХІД ІЗ НЕПЕРЕДБАЧЕНИХ СИТУАЦІЙ ПОЗА МЕЖАМИ ДОМІВКИ, НІКОЛИ