Вправи 464-497

Вправа 464

Підеш тією стежкою, глянеш кругом себе і скрізь бачиш зелене море верб, садків, конопель, соняшників, кукурудзи та густої осоки (І. Нечуй-Левицький). Радість буття, якісь неясні, бентежні пориви розпирали йому груди; хотілося кудись летіти, співати, сміятися й плакати водночас (В. Козаченко).

Вправа 467

1. Земля покрита білою габою, і вітер під вікном, жебрак-скрипаль (Д. Пав – личко). 2. Шлях часом відходив від річки, або річка огинала природні пагорби землі і відходила від шляху (Іван Ле). 3. У небі вітер кучерявий колише

теплую блакить, і затихає, й знов шумить, і раптом схоплює на крила хвилясті співи журавлів, і давня казка, вічно мила, зринає крізь хвилястий спів (М. Рильський). 4. Реве Дніпро, й лани широкополі медами пахнуть, колосом шумлять (А. Малишко). 5. Досвітні поля в червні чи в липні, після теплої або задушливої ночі, немов зеленкуватим маревом укриті, а те марево легке й примарне;- чи то з зірок плаває пил у повітрі, чи місячна курява не вляжеться (Є. Гуцало).

Вправа 481

Словничок

Красномовство – мистецтво

красиво, переконливо говорити, проголошувати промови.

Неориторика – риторика нових часів із використанням новітніх засобів та форм впливу на слухачів, читачів.

Оратор – особа, яка виголошує промову.

Промова – публічний виступ з певної теми, проблеми з метою переконання в чомусь слухачів у залежності від виду промови.

Ритор – промовець; викладач риторики.

Риторика – наука про способи переконання, ефективні форми впливу (переважно мовного) на аудиторію з урахуванням її особливостей.

Вправа 494

(скрізь пропущене друге речення)

1. Катерина Петрівна – вчитель.

2. Люди, які знають багато мов – поліглоти.

3. У нашому краї багато рослин.

4. Я – один із випускників (я – випускник).

5. У мене є сестра.

Вправа 495

1. Кар’єрний ріст можливий, коли людина багато знає,, творчо підходить до справ. У вищих навчальних закладах дають потрібні знання, можливість пройти практику; вчать креативно підходити до вирішення проблем. [Тому сучасній людині необхідна вища освіта].

2. Слово – інструмент думки, спілкування, творчості. Воно відображає, гармонію світу. Хто цієї гармонії не відчуває, той не чує й музики слова. А значить, і сам не може бути творцем.

3. Французька мова – дуже мелодійна, красива. Це мова ПІ. Бодлера, П. Елюара, А. Рембо. Це мова кохання. [Тому Олег хоче вивчати французьку мову].

4. Діти виростуть, стануть професіоналами. Якими вони будуть, таким буде й майбутнє України, її громадян.

Вправа 496

Сини спадкоємця отримають спадок.

Вправа 497

Аргументація – 2, 3; критика – 1, 4.




Вправи 464-497