Взаємодія музично-виражальних засобів. Розучування пісні “На долині туман” Б. Буєвського. Слухання музики. М. Огінський. “Прощання з батьківщиною”

7 КЛАС

Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 27

Тема уроку. Взаємодія музично-виражальних засобів. Розучування пісні “На долині туман” Б. Буєвського. Слухання музики. М. Огінський. “Прощання з батьківщиною”

Мета уроку: поглиблювати знання учнів та вміння встановлювати взаємодію всіх засобів виразності; розвивати вокально-хорові навички, метро-ритмічні почуття; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, магнітофон, фортепіано, аудіо-запис, портрет М.

Огінського.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

 Взаємодія музично виражальних засобів. Розучування пісні На долині туман Б. Буєвського. Слухання музики. М. Огінський. Прощання з батьківщиною

1. Вправа на розширення діапазону. Спів по півтону вверх.

2. Сьогодні ми на уроці маємо дослідити взаємодію музично-виражальних засобів. Ви вже знаєте, що жоден музично-виражальний засіб не може виступати окремо. Загальне враження від твору, який сприймає наш слух, виникає і у взаємодії всіх цих засобів і метру і ритму, ладу і тембру, темпу

і динаміки. Здійснимо це на мелодичній вправі.

 Взаємодія музично виражальних засобів. Розучування пісні На долині туман Б. Буєвського. Слухання музики. М. Огінський. Прощання з батьківщиною

Рухливо

1. Характеристика вправи (розмір, темп, динаміка, лад).

2. Сольмізація.

3. Сольфеджування.

III. Розучування пісні “На долині туман” українського композитора Б. Буєвського.

1. Художній показ пісні.

2. Визначення жанру пісні, характеру, ладу, розміру.

3. Розучую пісню за нотним текстом, звертаю увагу на синкопований ритм, коли акцент із сильної долі переноситься на слабку.

4. Слідкую за чистотою інтонування, дикцією, диханням.

На долині туман

Слова В. Діденка

Музика Б. Буєвського

Рухливо

 Взаємодія музично виражальних засобів. Розучування пісні На долині туман Б. Буєвського. Слухання музики. М. Огінський. Прощання з батьківщиною

На долині туман,

На долині туман упав.

Білі ніжки в росі,

Білі ніжки в росі скупав.

Попід гору дівча ішло,

Попід гору дівча ішло.

Мак червоний в село,

Мак червоний в село несло.

На долині туман,

На долині туман упав.

Мак червоний в росі,

Мак червоний в росі скупав.

За дівчам тим і я,

За дівчам тим і я ступав,

Бо в долині туман,

Бо в долині туман розтав.

IV. Слухання музики.

Сьогодні ми послухаємо полонез М. Огінського, який отримав назву “Прощання з батьківщиною”.

Полонез – це старовинний польський танець урочистого характеру, яким відкривались танцювальні вечори.

Всю свою творчість М. Огінський присвятив своєму народові, його визвольним змаганням. У дні визвольної боротьби композитор був у лавах повстанців і разом з ними мусив залишити боротьбу.

Першим твором, написаним на чужині, був полонез “Прощання з батьківщиною”. Створений полонез 180 років тому, він захоплює слухача яскравістю ліричних почуттів.

М. Огінський народився 1765 р. неподалік Варшави. Автор 40 фортепіанних творів: полонези, мазурки, вальси, марші.

– Хто ще із польських композиторів писав такі твори?

2. Слухання полонезу.

3. Характеристика прослуханого.

– Який характер твору?

– Скільки частин має музичний твір?

– Чи можна сказати про танцювальність мелодії?

4. Повторне слухання.

V. Підсумок уроку.




Взаємодія музично-виражальних засобів. Розучування пісні “На долині туман” Б. Буєвського. Слухання музики. М. Огінський. “Прощання з батьківщиною”