Взаємодія різних елементів музичної мови. Сольфеджування вправи. Робота над піснею “Хай буде так”. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Серенада”

7 КЛАС

Тема 1. Образний зміст музики

Урок 14

Тема уроку. Взаємодія різних елементів музичної мови. Сольфеджування вправи. Робота над піснею “Хай буде так”. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Серенада”

Мета уроку: вчити дітей визначати головне у музичній мові; розвивати у дітей ладо-тональний слух, співацькі навички; виховувати емоційно-естетичне ставлення до музичних образа та відображених ними явищ.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрет Ф. Шуберта.

Хід уроку

I.

Організація класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

III. Сольфеджування вправи.

Ми ознайомились з усіма елементами музичної мови. Ви помітили, що є основні елементи, які впливають на мелодію – метр, ритм, звуковисотність, а є допоміжні – тембр, динаміка, колорит. Але при всій взаємодії цих елементів на наш слух виникає загальне враження про мелодію.

Ось на дошці вправа. Тут немає розміру, лише мелодія. Ваше завдання поставити розмір і прикрасити її динамікою, темпом і характером.

 Взаємодія різних елементів музичної мови. Сольфеджування вправи. Робота над піснею Хай буде так. Слухання музики. Ф. Шуберт. Серенада

– Настройка у тональності.

Сольмізація.

– Визначення розміру та сольфеджування з динамічними відтінками.

IV. Робота над піснею “Хай буде так”.

Під час співу звергаю увагу на синкопований ритм мелодії, у характері, стримано. Слідкую за чистотою інтонування, дикцією.

(Бажаючих опитую на оцінку.)

V. Слухання музики.

1. Вступна бесіда.

Діти, ви знаєте, що музика має великий вплив на наші почуття. Вона тонко відображає стан душі та створює певний настрій людини. Це лірична музика. Ліризм властивий всім композиторам, бо всі вони були молодими, кохали і присвячували свої пісні, романси, ноктюрни, балади своїм коханим.

Сьогодні ви послухаєте “Серенаду” австрійського композитора Франца Шуберта. З творчістю цього композитора ви знайомі, бо недавно слухали його баладу “Лісовий цар”.

– Що ви можете розповісти про цього композитора? (Відповіді дітей).

Шуберт – вранішня зоря музичного романтизму Його музика – ліричний потік, кожен звук якого навіяний диханням живого і трепетного почуття. Творча спадщина композитора, який помер у 32 роки, величезна. Зокрема, 600 створених ним пісень – це скарбниця світової лірики, то чистої, як посмішка дитини, то глибокої, як розум муцреця.

Серенада – це пісня, яку виконували у вечірній час перед будинком коханої людини. Виконавці акомпанували собі на гітарі чи мандоліні, а іноді запрошували цілі ансамблі струнних інструментів. У своїй “Серенаді” композитор передав власні почуття.

2. Слухання твору.

3. Характеристика прослуханого.

– Який інструмент передавав гру гітари у творі?

– Чи співзвучні настрій і характер у творі?

– Які вокальні жанри ви знаєте?

VI. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Взаємодія різних елементів музичної мови. Сольфеджування вправи. Робота над піснею “Хай буде так”. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Серенада” - Плани-конспекти уроків по музиці


Взаємодія різних елементів музичної мови. Сольфеджування вправи. Робота над піснею “Хай буде так”. Слухання музики. Ф. Шуберт. “Серенада”