ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

Загальний курс транспорту

РОЗДІЛ 5 АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ

5.5. ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

Мережа автомобільних шляхів загального користування має довжину 172,4 тис. км, з них з твердим покриттям – 164,2 тис. км (табл. 5.17-5.18).

 ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

 ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

Мережа автомобільних шляхів в Україні поки що недостатньо має шляхів вищих категорій – трохи більше як 1% шляхів першої та 8% шляхів другої категорії (середня категорійність автомобільних шляхів України – 3,73).

Всі автомобільні магістралі

України пролягають через населені пункти.

В табл. 5.19-5.20 наведені показники густоти автомобільних доріг і наявність мостів і шляхопроводів в Україні.

 ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

 ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

На шляхах України побудовано багато автозаправних станцій, постійно ведеться реконструкції їх мережі.

МТК пролягають шляхами першої категорії (М – магістральні) та другої категорії (Р – республіканські).

Пропускна спроможність цих шляхів становить:

– першої категорії – 14 тис.

автомобілів (на деяких шляхах, наприклад Київ-Бориспіль, пропускна спроможність сягає 40 тис. АТЗ на добу, Київ-Житомир – 20 тис. АТЗ на добу);

– другої категорії – 6-14 тис. автомобілів.

Найбільша інтенсивність руху на автомобільних шляхах поблизу великих міст та біля великих прикордонних пунктів – 15-20 тис. АТЗ на добу, середня інтенсивність руху на автомобільних магістралях країни – 6-14 тис. АТЗ на добу.

Міжнародні транспортні коридори за своєї значущості для міжнародного сполучення автомобільним транспортом поділено на три категорії.

Техніко-економічна характеристика автомобільних шляхів МТК та пунктів дорожнього сервісу наведено в табл. 5.21-5.22.
 ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ
 ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ

Найнапруженішими за інтенсивністю руху пасажирських автотранспортних засобів (від 7 до 15 тис. АТЗ на добу) є такі транспортні коридори:

– №3,5 Європа-Азія: Чоп-Ужгород-Мукачеве-Стрий-Львів-Рівне-Житомир-Київ з відгалуженнями на Чернігів-Нові Яриловичі-Бачівськ-Полтаву-Харків-Дебальцеве-Довжанськ та на Харків-Гоптівку;

– ЧЕС: Новоазовськ-Маріуполь-Херсон-Миколаїв-Одеса, з відгалуженнями на Маяки-Рені; Кучурган-Кишинів та на Любашівку-Кіровоград.

Ці два напрямки належать до першої категорії (черги) розбудови інфраструктури об’єктів автодорожнього сервісу за експортом транспортних послуг у сфері міжнародних зв’язків, що здійснюються автомобільним транспортом.

До другої категорії (черги) розбудови інфраструктури автодорожнього сервісу, які характеризуються інтенсивністю руху і пасажиропотоками середніх розмірів (від 4 до 7 тис. одиниць АТЗ на добу), належать транспортні коридори:

– Балтійське море – Чорне море: Ягодин-Ковель-Луцьк-Тернопіль-Вінниця-Умань-Одеса з відгалуженнями на Львів-Рава-Руська.

– № 5: Ужгород-Львів з відгалуженням на Шегині.

До третьої категорії (черги) розбудови об’єктів інфраструктури автодорожнього сервісу, які характеризуються інтенсивністю руху і пасажиропотоками менших розмірів (від 2 до 4 тис. одиниць АТЗ на добу), належать такі напрямки центральної частини України: Стрий-Івано – Франківськ-Чернівці; Чернівці-Хмельницький-Нововолинськ-Ковель; Полтава-Кіровоград-Любашівка.

Решта напрямків з незначною інтенсивністю руху транспортних засобів і пасажиропотоків належать до четвертої категорії (черги) розбудови об’єктів інфраструктури автомобільного сервісу.

Перевезення вантажів автомобільним транспортом у міжнародному сполученні здійснюється переважно такими транспортними коридорами:

– № 3, 5 Європа – Азія: Чоп-Ужгород-Мукачеве-Стрий-Львів-Рівне-Житомир-Київ з відгалуженнями на Бачівськ, Полтаву, Дебальцеве, Довжанський та Харків-Гоптівку;

– № 9: Нові Яриловичі – Чернігів;

– № 5: Ужгород-Рава-Руська-Львів з відгалуженнями на Ковель-Чернівці-Хмельницький-Нововолинськ;

– Балтійське море – Чорне море: Доманове-Ковель-Луцьк-Дубно-Тернопіль-Чернівці з відгалуженнями на Мамалигу та Порубне;

– ЧЕС: Новоазовськ-Маріуполь-Херсон-Миколаїв-Одеса з відгалуженнями на Рені-Кучурган та Любашівку.

Отже, для перевезення вантажів у міжнародному сполученні використовують ті самі транспортні коридори, що й для перевезення пасажирів, але їх категорійність щодо інтенсивності руху і потужності вантажопотоків та розбудови об’єктів автодорожнього сервісу істотно відрізняються.

В табл. 6.53 – 6.56 наведені показники пропуску транспортних засобів через державний кордон України, що надані Державним комітетом у справах охорони державного кордону України.




ХАРАКТЕРИСТИКА АВТОМОБІЛЬНИХ ШЛЯХІВ