ЯК ОХОРОНЯТИ ЗНИКАЮЧИХ ТВАРИН

Мета: ознайомити учнів із засобами збереження й охорони тварин; навчати бачити красу навколишнього світу; виховувати милосердя, співчуття до всього живого, готовність прийти на допомогу природі, охороняти її скрізь і завжди.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– У чому полягає значення рослин?

– Назвіть приклади рослин, яким загрожує небезпека зникнення.

– Дослідіть, які рослини вашої місцевості занесені до Червоної книги.

– Для чого створюють ботанічні

сади? Пофантазуйте і розкажіть, яким мав би бути ботанічний сад чарівних рослин з казок.

– Поясніть, як ви особисто можете допомогти природі зменшити кількість рослин, що зникають.

2. Тестування (додаток)

1. Природа – це:

А) усе, що дихає, живиться, росте, розмножується і вмирає;

Б) усе, що нас оточує крім того, що зроблено людиною;

В) усе, що нас оточує.

2. Для життя рослині необхідні:

А) вода, холод, тепло, повітря;

Б) вода, поживні речовини, світло, повітря, грунт, тепло;

В) вода, повітря, світло, каміння.

3. Ромашка – це:

А) дерево;

Б) кущ;

В) трав’яниста

рослина.

4. Тварини – живі організми, тому що вони:

А) дихають, живляться, ростуть, розмножуються, відмирають;

Б) дихають, живляться, граються, ростуть;

В) дихають, сплять, живляться, ростуть.

5. Тварині для життя потрібні:

А) тепло, світло, грунт, вода;

Б) тепло, світло, вода, повітря, тварини, рослини;

В) тепло, світло, вода, повітря.

6. Ящірка – це:

А) птах;

Б) риба;

В) плазун.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про охорону тваринного світу.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 133-134)

– Пригадайте! На які групи розподіляють тварин? Яке значення мають тварини для природи і життя людей? Яких тварин із Червоної книги України ви вже знаєте?

Робота в парах

– Складіть розповідь про те, що могло б статися, якби на Землі зникли тварини.

Робота в групах

– Розгляньте фотографії на с. 133-134. Назвіть тварин, які потребують охорони з боку людини. Обгрунтуйте, чому потрібно охороняти тварин.

– Чому зникають тварини?

– Роздивіться малюнки на с. 134 і розкажіть, про що “розповідають” ці умовні знаки?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

– Ми вже неодноразово переконувалися в тому, що життя – найчарівніше диво. Але диво це – природне, і виникло воно природним шляхом. Ми з вами – родичі не тільки з усіма людьми, а й з тваринами, рослинами.

Повітря, вода, земля, рослини, тварини – все, без чого неможливе життя людини – руйнується самою ж людиною.

Ми часто чуємо, що “природу слід охороняти”, особливо наше українське різноманіття. Ми звикли до цього заклику, і навіть не замислюємося над його значенням. Нещодавно до школи надійшов лист, який адресований вам, третьокласники. І для нас він став справжньою несподіванкою.

– Послухайте листа, адже він адресований вам.

ЛИСТ ДО ЛЮДИНИ ВІД РОСЛИННОГО І ТВАРИННОГО СВІТУ

Людино! Розумна істото!

До тебе звертаємось ми,

Бо гинемо, гинемо, гинем!

Будь ласка, ти нас захисти!

Хай будуть в нас цілі дерева,

Рослини, тварини, пташки!

Будь ласка, ти нас захисти!

Людино! Людино! Людино!

Ми просимо: нас бережи!

Нехай твої діти і внуки

Побачать не навпаки –

Землі пророслі і луки,

Озера глибокі, річки,

Бо ти, хоч розумна істота,

Втручаєшся в нас невпопад.

– Як треба поводитися в природі, щоб не завдати шкоди рослинам і тваринам?

Кожна група складає свої гасла.

Орієнтовно вони можуть бути такими:

– Не топчіть, не зривайте трав’янистих рослин – без них збідніє природа, утратять свою привабливість луки, гори, ліси.

– Не знищуйте неїстівних грибів,- вони можуть бути ліками для тварин.

– Не ламайте гілок та кущів. Не пошкоджуйте кору: в свіжу ранку часто потрапляють шкідливі мікроорганізми, і дерево хворіє.

– Не ловіть комах, не руйнуйте мурашників.

– Не займайте пташиних гнізд, бо птахи можуть покинути їх назавжди.

– Не галасуйте в лісі.

– Не залишайте після себе сміття.

– Багаття розпалюйте лише у спеціальних місцях.

2. Робота в парах

– Знайдіть фотографії, які можна було б підписати так: “Забруднення повітря”, “Перевірка чистоти повітря на дорозі”, “Забруднення води”, “Очисні споруди”, “Після вирубування лісу”, “Насаджування лісу”. Які з них зображають, що завдає шкоди природі, а які – роботу з охорони природи?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 35.

– Якої шкоди завдають люди рослинам і тваринам?

– Який наш обов’язок?

– Наш обов’язок – зберегти на Землі повітря і водойми чистими, грунти – родючими, рослини – зеленими, а тварин – живими!

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 133-134.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


ЯК ОХОРОНЯТИ ЗНИКАЮЧИХ ТВАРИН - Плани-конспекти уроків по натурології


ЯК ОХОРОНЯТИ ЗНИКАЮЧИХ ТВАРИН