Як виконують музику

Урок 4

Як виконують музику

Мета уроку: збагачувати слухацький досвід першокласників, дати поняття “виконавець”, “вокальна та інструментальна музика”, “хор”, “оркестр”. Познайомити з варіантами виконання музичних творів. Розвивати музичний слух, образне мислення. Виховувати інтерес до класичної музики.

Очікувані результати: учні пояснюють роль композитора, виконавця і слухача у створенні і сприйманні музики; визначають відмінності між вокальною та інструментальною музикою; солі­стом і колективом

виконавців; розрізняють звучання оркестру і окремих музичних інструментів, виразно співають, ритмічно рухаються під музику, інсценують пісню.

Обладнання:

Тип уроку: поглиблення теми, засвоєння нових знань.

Домінанти уроку:

– композитор, виконавець, слухач;

– вокальна та інструментальна музика;

– соліст, хор, оркестр.

1. Організаційний етап

1.1. Вхід до класу під музику.

1.2. Перевірка присутності учнів:

Кількість за списком _____,

Кількість присутніх на уроці _____,

Відсутніх

_____.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

2. Орієнтовний план уроку

2.1. Вхід до класу під звучання “Пісні про зарядку” (муз. О. Янушкевич).

2.2. Музичне привітання. Розспівування.

2.3. Продовження розучування “Пісні про зарядку” (муз. О. Янушкевич).

2.4. Бесіда з учнями за темою уроку.

2.5. Слухання п’єси Д. Кабалевського “Клоуни” (2 варіанти).

2.6. Виконання в русі української народної пісні “Веселі гуси”.

2.7. Узагальнення матеріалу уроку.

2.8. Вихід із класу під звучання української народної пісні “Веселі гуси” (або на розсуд учителя).

3. Актуалізація опорних знань

3.1. Музичне привітання.

3.2. Розспівування.

3.3. Продовження розучування “Пісні про зарядку” (муз. О. Янушкевич).

4. Мотивація навчальної діяльності

4.1. Повідомлення теми уроку.

4.2. Мотиваційна бесіда: музика звучить навколо нас. Хто її створює, виконує і сприймає? Учні вчаться бути виконавцями і уважними слухачами. Знайомство з особливостями виконання музики (вокальна, інструментальна, соло або колектив виконавців) допоможе з’ясувати її виразні можливості, краще розуміти зміст музичних творів.

5. Етап засвоєння нових знань

5.1. Співрозмова з учнями.

– Композитор, виконавець, слухач.

– Вокальна та інструментальна музика.

– Соліст або колектив виконавців.

5.2. Слухання п’єси Д. Кабалевського “Клоуни”.

– Визначення особливостей музики.

– Варіанти виконання: фортепіано, оркестр.

5.3. Виконання в русі української народної пісні “Веселі гуси”.

– Проявляти артистичні здібності.

Порада вчителю.

Доречно скористатися роздатковим матеріалом з гри “Музичне лото” (див. електронний диск) за темами “Вокальна та інструментальна музика” і “Музичні інструменти”. Це допоможе учням краще зрозуміти новий матеріал, а вчителю – з’ясувати рівень його засвоєння. Картки можна використовувати окремо і разом з “ігровими полями”.

6. Узагальнення та закріплення знань

– Що нового дізналися учні про музику?

– Чим сподобалася їм музика, що звучала на уроці?

– За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.

7. Підбиття підсумків уроку

Від уроку до уроку учні набувають нових знань про музику, вдосконалюють навички виконавця і слухача.

8. Домашнє завдання

Слухати музику.




Як виконують музику