ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ МАЄ КРОВООБІГ

Мета: ознайомити учнів з кровоносною системою; вивчити правила вимірювання частоти пульсу; розвивати мислення; виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– Для чого існує дихальна система?

– Чому важко дихати у непровітреному приміщенні, де знаходиться багато людей?

– Поясніть: чому на перервах учням потрібно виходити із класної кімнати, щоб добре її провітрити?

– Прочитайте пам’ятку для тих, хто хоче

“потоваришувати” з дихальною системою.

– Доведіть, що чисте повітря – це запорука здоров’я.

2. Робота в парах Вправа “Незакінчене речення”

– Органи дихання – це… (ніс, гортань, трахея, бронхи, легені, легеневі пухирці, кровоносні судини).

– Диханням керує… (головний мозок).

– Правильно дихати – через ніс тому, що… (у носі повітря очищається від пилу і зігрівається).

– Ви, мабуть, часто помічали: якщо порізати палець чи подряпатись, то з’являється

кров. Чому?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про кровоносну систему, необхідність бережливого ставлення до серця та його тренування.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 157-159)

Робота в парах

– Роздивіться малюнки на с. 157. Назви яких органів кровоносної системи ви знаєте?

– Запам’ятайте! Система кровообігу складається із серця та кровоносних судин, якими рухається кров.

– Що розказала про кров пані лікар Калина Пігулко?

– Яка роль крові в організмі людини?

– Дізнайтеся! Яка нормальна температура тіла здорової людини?

– Як рухається кров по тілу людини?

– Що рекомендує лікар Калина Пігулко?

– Як зміцнювати серце?

Висновки

– Кров дуже важлива для організму.

– Кровоносна система утворена органами кровообігу – судинами і серцем.

– Кровоносна система забезпечує рух крові, яка переносить в організмі різні речовини.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Практичне завдання. Вимірювання частоти пульсу

– Нащупай у себе на лівій руці пульс. Легенько притисни судину, щоб відчути ритмічні поштовхи току крові.

Полічи свій пульс, тобто встанови, скільки разів за 1 хвилину скорочується твоє серце.

Зроби висновок щодо частоти свого пульсу.

2. Цікаво знати!

– Кров – наче швидкий потік, що омиває твоє тіло. Вона переносить поживні речовини з їжі, яку ми споживаємо, до кожної частини твого тіла. Вона також допомагає тілу боротися з мікробами.

В організмі дитини – 3 л крові; в організмі дорослої людини – 5-6 л крові, а в немовляти – до 1 л. Якщо додати довжину всіх кровоносних судин однієї людини, утвориться лінія завдовжки 100 тисяч кілометрів. Нею можна два з половиною рази огорнути Землю.

Яким би ти не був на зріст, твоє серце трохи більше від твого кулачка.

3. Робота в парах

Вправа “Віднови речення”

Кров рухається завдяки роботі… (серця).

Серце має вигляд… (мішечка). Його стінки утворені… (м’язами). Під час… (скорочення) м’язів із серця кров виштовхується в судини. При… (розслабленні) м’язів кров із судин надходить до серця.

Від серця кров несуть… (артерії), а до серця – … (вени).

Серце, артерії, вени, капіляри – це… (органи кровообігу).

4. Робота в групах

– Поміркуйте!

– Рух крові в організмі називають кругообігом. Чому?

– Чому в людини змінюється частота пульсу?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 159.

– Яке значення для організму має кров?

– По яких судинах рухається кров?

– Як працює серце?

– Який обмін відбувається в капілярах?

– Як потрібно зміцнювати своє серце?

– Що ви робите для зміцнення свого серця?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 157-159.




ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ МАЄ КРОВООБІГ