Яке значення має природа для життя?

СВІТ, У ЯКОМУ ТИ ЖИВЕШ

УРОК 13 Яке значення має природа для життя?

Тема. Яке значення має природа для життя?

Мета: розкрити значення природи в житті людини; розширювати світогляд; збагачувати словниковий запас; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, вміння бачити красу природи, порівнювати, робити висновки; виховувати спостережливість.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

– Які предмети називаються природними, а які – рукотворними? Наведіть приклади.

Чи залежить життя людини від природи? Що дає природа людині?

На ці питання ми дамо відповідь на сьогоднішньому уроці. Ви дізнаєтеся, що життя людини залежить від природи.

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Бесіда про значення природи для людини

– Нас оточує багато різних предметів і речей. Більшість з них людина виготовила з природних матеріалів.

Давайте згадаємо, як деякі предмети прийшли до нас.

– Чим, наприклад, була булочка на початку свого шляху? (Зерном)

Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)

– Чи могло б зернятко вирости без допомоги природи?

– Чим був альбом і звідки він прийшов до нас? (Був деревом, прийшов з лісу.)

– Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?

– Завдяки кому і чому ми маємо всі ці і багато інших предметів? (Завдяки людині і природі, завдяки природним багатствам.)

– Природа створює всі умови, щоб людина могла жити.

– Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?

– Я вам показуватиму предмет, а ви спробуйте визначити багатство природи, яке брало участь у виготовленні цього предмета.

Предмети: вовняні нитки, макарони, йогурт, ножиці, крейда, масло, дошка для різання хліба, олівець.

– Відгадайте загадку.

– Навесні веселить,

Влітку холодить,

Грибами, ягодами обдаровує,

Восени засинає,

Навесні знову оживає. (Ліс)

– Яке значення лісу для людини?

Орієнтовні відповіді

Ліс – це зелене вбрання нашої Землі. Ми милуємося красою лісу. Там, де ліс, завжди чисте повітря.

Ліс – це комора, що щедро віддає свої дари: горіхи, гриби, ягоди. Висновок. Природа дає людині тепло, світло, повітря, воду та їжу. Люди виготовляють з природних матеріалів предмети вжитку. А ще ми милуємося красою природи. Природа вчить нас бути добрими.

2. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота за підручником (с. 30-31)

– Роздивіться фотографії на с. 30 угорі.

– Пригадайте, що належить до неживої й живої природи.

– За допомогою фотографій наведіть приклади живої і неживої природи.

– Роздивіться фотографії на с. 30 унизу.

– Які предмети на них зображені?

– На яких фотографіях зображені природні предмети, а на яких – рукотворні? Наведіть власні приклади.

2. Робота в групах

– Складіть розповіді про кожний предмет за таким планом:

1) Як називається?

2) Де ти його бачив (бачила)?

3) Яке значення має для життя людей?

– Об’єднайте свої розповіді, щоб вийшла одна цікава історія.

– Природа – це Сонце, вода, повітря, Земля, рослини, тварини. Людина тісно пов’язана з природою і сама є її частиною. Житло, їжу та всі предмети вжитку можна отримати тільки із природних матеріалів.

Природа нашої планети дарує нам життя! Бережіть природу!

Завдання для друга природи

– Розпитайте дорослих, чи є життя на Місяці. Порівняйте природу на Землі і на Місяці.

V. Підсумок уроку

– Що таке природа?

– Що дає природа людині?

Учитель. Природа нашої планети дарує нам життя. Бережіть природу!

Додаток до уроку 13

Гра “Можна – не можна”

– Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадаймо, як слід там поводитися і чого не можна робити. Я називаю дію, а ви плескайте в долоні, якщо це можна робити, і мовчіть, якщо – ні.

Можна:

Саджати квіти, рослини;

Охороняти рідкісні рослини;

Обгороджувати мурашники;

Милуватися красою природи;

Підгодовувати птахів;

Прибирати місце відпочинку.

Не можна:

Ламати гілки дерев;

Рвати багато квітів;

Збивати гриби ногами;

Ловити метеликів;

Ловити жаб;

Руйнувати павутиння.




Яке значення має природа для життя?