ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ МАЄ ШКІРА

Мета: ознайомити учнів зі значенням шкіри для людини; розвивати мовлення, логічне мислення, вміння спостерігати, порівнювати і робити висновки; виховувати культуру здоров’я.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Фронтальне опитування

– Із яких органів складається кровоносна система?

– Яке значення має кров для організму людини?

– Як виникає пульс? Поясніть, для чого людині потрібно вміти його вимірювати.

– Що завдає шкоди роботі серця?

– Пофантазуйте: уявіть, що перетворившись

на маленького гномика, ви мандруєте кровоносною системою. Розкажіть про те, що б ви могли побачити.

2. Тестування (додаток)

1. У якому органі повітря очищається від пилу і зігрівається?

А) У гортані;

Б) у носі;

В) у бронхах.

2. Куди потрапляє зігріте й очищене повітря?

А) У шлунок;

Б) у м’язи;

В) у легені.

3. Із чого складаються легені?

А) Із пухирців;

Б) із м’язів;

В) із кісток.

4. Що розносить кров до всіх органів?

А) Кисень;

Б) вуглекислий газ;

В) поживні речовини.

5. Як називаються дуже тоненькі судини?

А) Артерії;

Б) вени;

В) капіляри.

6.

Що сприяє зміцненню серця?

А) Заняття фізкультурою;

Б) тепло;

В) маса тіла і зріст.

7. Що забирає кров від усіх органів?

А) Кисень;

Б) вуглекислий газ;

В) поживні речовини.

3. Робота над загадкою

– Тіло щільно прикриваю.

Піт назовні виділяю.

Захищаю і дихаю.

Температуру тіла регулюю. (Шкіра)

– Як ви здогадалися?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про шкіру та її значення для організму людини, догляд за шкірою.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 160-162)

– Пригадайте! Який вигляд мають покриви тіла в різних тварин?

– Поміркуйте! Для чого потрібна шкіра?

– Запам’ятайте! До покривів тіла належать шкіра та її похідні, які захищають організм від впливів зовнішнього середовища. Похідні шкіри – це нігті й волосся.

Практична робота. Вивчення властивостей шкіри

1) Розглянь шкіру своєї руки, доторкнись до неї, відтягни. Переконайся, що шкіра м’яка, пружна, гладенька.

2) Проведи пальцем по своєму лобі, а потім доторкнись до чистого скельця або дзеркальця. На шкірі є жир і піт.

3) Роздивись шкіру на руці та нігті крізь лупу. Ти побачиш багато волосків і маленьких отворів. Це – пори, через які виділяються назовні жир і піт.

– Для чого потрібна шкіра?

– Із чого складається шкіра? На шкірі є багато отворів. Це пори. Крізь пори на поверхню шкіри виступають жир і піт. Жир укриває шкіру тоненьким шаром, робить її м’якою і пружною. Піт випаровується з поверхні шкіри й охолоджує тіло людини. Завдяки цьому організм людини не перегрівається під час спеки, важкої роботи. З потом також видаляються з організму деякі шкідливі речовини. Порошинки, змішуючись із жиром і потом, забруднюють шкіру. Бруд закриває пори. На брудній шкірі може оселитися багато бактерій. Крізь подряпинки на шкірі вони проникають в організм людини і спричиняють різноманітні захворювання. Тому слід дбати про чистоту шкіри.

Треба мити все тіло милом і мочалкою не рідше одного разу на тиждень. Обличчя, вуха, шию мити два рази на день – уранці і перед сном. Руки потрібно мити декілька разів на день, особливо перед їжею, насухо витирати руки своїм рушником.

– Роздивіться фотографії і розкажіть, яким буває забарвлення шкіри?

– Чи змінюється колір шкіри людини відповідно до пір року?

– Роздивіться картину на с. 162 і поясніть: у чому виявляється краса цих людей?

Висновки

– Шкіра захищає внутрішні органи людини від ушкоджень, спеки, холоду, хвороботворних бактерій.

– За шкірою потрібно ретельно доглядати – дбати про її чистоту.

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Тестування “Будова шкіри”

Ш пори

К волосина

В артерії

І нерви

М трахея

А кровоносні судини

Р сальна залоза

! потова залоза

(Ключ до відповіді – слово “шкіра!”)

2. Робота в парах

– Чому після лазні легше дихається?

– Чому, якщо людина сильно пропотіла, їй необхідно витертися досуха і триматися чимдалі від протягів?

3. Гра “Лікар”

– Як називається лікар, який лікує захворювання шкіри? (Дерматолог)

– Один учень у нас буде лікарем, решта – його пацієнти. До лікаря підходять по черзі хворі з поразками шкіри, і він їх “лікує”.

Обладнання: бинт, вата, лейкопластир, йод, термометр, еластичний бинт. (Ролі міняються після кожного відвідування лікаря.)

4. Цікаво знати!

– Тіло людини не перегрівається під час спеки завдяки поту, який охолоджує тіло. Багато тварин також уміють захищатися від спеки. Наприклад, у спеку собака відкриває пащу і висовує назовні вологого язика. Це збільшує випаровування. Так тварина уникає перегріву.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 162.

– Яке значення має шкіра?

– Яке значення для організму має виділення шкірою поту і жиру?

– Чому треба дбати про чистоту шкіри?

– Як ви дбаєте про чистоту шкіри?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 160-162.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ МАЄ ШКІРА - Плани-конспекти уроків по натурології


ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ МАЄ ШКІРА