З ЧОГО СКЛАДАЄТЬСЯ ПОВІТРЯ

Мета: формувати уявлення учнів про повітря, його склад; продовжити формувати вміння порівнювати, робити висновки; виховувати прагнення охороняти природу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Відгадайте загадку.

– Таке велике, що займає увесь світ,

Таке маленьке, що в щілину зайде. (Повітря)

– Відомо, що без їжі людина може прожити кілька тижнів. Без води проживе кілька днів, а без повітря – лише кілька хвилин.

– Опишіть повітря за його властивостями.

– Доведіть, що нас оточує повітряний простір.

– Чому іграшки, заповнені повітрям, не тонуть у воді?

– Чому підстрибує м’яч?

– Поясніть, чому кажуть, що повітря – де невидимий “одяг” Землі?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про властивості та склад повітря.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 31-33)

– Пригадайте! Які властивості повітря ви вже знаєте?

– Заглянемо у дослідницьку лабораторію і продовжимо досліджувати властивості повітря.

– Чому в теплій кімнаті кулька більша? А в холодній та сама кулька стає меншою? (Від нагрівання повітря розширюється, від охолодження – стискається.)

– У якій склянці вода охолоне швидше?

Підказка. Вода у склянці, що закрита банкою, залишається гарячою довше. Повітря, яке міститься між банкою і склянкою з гарячою водою, зберігає тепло. Шар повітря ніби захищає тіла від навколишнього середовища.

– Запам’ятайте! Повітря погано проводить тепло.

– Розгляньте фотографії на с. 32. Чому сніг порівнюють із теплою “ковдрою”, під якою не замерзають рослини?

– Як пояснив це Повітряний Дракончик?

– Чому дівчинці тепло у легесенькій куртці?

– Що розказали Повітряні Дракончики про склад повітря?

– Запам’ятайте! Повітря – це суміш газів.

– Розгляньте діаграму на с. 33 та розкажіть, з яких газів складається повітря.

– Про який цікавий факт ви дізналися від Повітряних Дракончиків?

– Запам’ятайте! Людям та іншим живим істотам для життя потрібне повітря, в якому міститься кисень.

2. Фізкультхвилинка

Щоб нам яблучко зірвати,

То потрібно пострибати.

А вони на землю впали,

В руки щось нам не попали.

Тепер треба присідати

І ті яблучка збирати.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “Вірю – не вірю”

Учням пропонують обрати правильні твердження, поставивши навпроти них знак “+”; навпроти неправильних тверджень – знак “-“.

– Повітря – це газоподібне тіло.

– Повітря належить до живої природи.

– У грунті немає повітря.

– Кисень утворюють і виділяють у повітря тільки зелені рослини.

– При диханні живі організми поглинають із повітря вуглекислий газ, а виділяють кисень.

– Якщо водяної пари мало, повітря стає вологим.

– Повітря містить пил.

2. Робота в парах

– Відновіть твердження.

– Повітря складається з різних газів – …

– Для дихання людям, тваринам потрібен…

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Прочитайте висновки на с. 33.

– До яких тіл належить повітря?

– Чому без повітря неможливе життя на Землі?

– З яких газоподібних речовин складається повітря?

– Яке значення в природі має кисень?

– Звідки в повітря потрапляє кисень?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 30-33.

Проект “Облаштовуємо нашу планету”.

– Чому необхідно, щоб нашу прекрасну планету прикрашало багато зелених рослин?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...