Predmety


За що нам вдячні домашні улюбленці

ЗАПИТАННЯ ДО ПРИРОДИ

УРОК 60 За що нам вдячні домашні улюбленці – рослини, тварини?

Тема. За що нам вдячні домашні улюбленці – рослини, тварини?

Мета: сприяти засвоєнню учнями правил догляду за домашніми улюбленцями; виховувати відповідальність за виховання тварин, які живуть удома.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

II. Повідомлення теми і мети уроку

– У кого з вас є домашні тварини? {Кішки, собаки, хом’яки тощо)

– А чи знаєте ви, як за ними доглядати?

III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Бесіда

– Тварини, що живуть поруч, доставляють нам багато радісних хвилин. Вони прив’язані до нас.

– А чи достатньо уваги ми їм приділяємо? Чи комфортно їм поряд із нами? Чи здогадуємося ми про їхні бажання?

– Чи можуть прожити домашні тварини без людини? А людина – без них?

– Як правильно за ними доглядати?

2. Читання вірша О. Журливої “Голуби”

ГОЛУБИ

Дмитрик любить голубів:

Сам хатинку їм зробив.

Змайстрував тоді драбинку

Й приладнав їм під хатинку.

Поодинці По драбинці

Ходять раді голуби

І до хлопчика воркують:

– Дуже вдячні ми тобі.

– Про кого розповідається у вірші?

– За що голуби вдячні хлопчику?

3. Читання вірша А. Бортняка “Нагодую тварин”

НАГОДУЮ ТВАРИН

Доручила мені мати Зачекалася корова,

Рано-вранці на зорі: Тож мерщій із баняка

Всіх тварин нагодувати, з побажанням: “Будь здорова!”

Що у нашому дворі. я наллю їй молока.

Тим травиці, тому каші… Кину курям у повітці

Пояснила, що і як. Костомаху ось таку.

Хай домашні друзі наші Ну, а кроликам у клітці

Наїдаються усмак! Буде каша до смаку.

Тільки вийде мама з дому – Дам собаці три морквини,

Засукаю рукави. Всиплю проса для свині…

Наношу коту рудому Тож кажіть: мої тварини

Оберемками трави. будуть ситими чи ні?

– Що мати доручила дитині?

– Кого і чим нагодувала дитина?

– Як ви гадаєте, чи будуть тварини вдячні за такий сніданок? Чому?

– Розкажіть, чи вдячна тварина, яка живе у вашому домі, за турботу про неї? Про що вона хотіла б вас попросити?

– За якою рослиною ви доглядаєте? Чи добре їй у вас рости? Чому?

– Як потрібно доглядати за рослинами?

4. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Аналіз ситуацій

– З домашніми тваринами у дім приходять затишок і любов. Людина годує своїх улюбленців, піклується про них. Важливо правильно вибрати тварину для свого будинку. Багатьом домашнім тваринам потрібно зовсім мало місця, а іншим потрібна велика територія.

Ганна хоче завести хвилясту папужку, а Баня – хом’яка. Про що вони повинні подумати?

– Що потрібне для цих домашніх тварин?

– Який потрібний за ними догляд?

– Розкажіть про тварин, які зазвичай живуть у міських квартирах, як вони виглядають. Як треба за ними доглядати?

2. Робота в групах. Складання правил догляду за домашніми улюбленцями

Клас об’єднується у 3 групи. Кожна група отримує аркуш із питаннями. Користуючись ілюстраціями на дошці і власним досвідом, діти відповідають на них.

Запитання для 1 – ї групи

– Чи потрібний вихованець у будинку? (Запитати дозвіл у батьків.)

– Як його годувати? (Кормом або їжею, спеціально приготованою для тварини.)

Запитання для 2-ї групи

– Як стежити за здоров’ям, як лікувати? (Доглядати за вихованцем. Якщо захворів – йти до ветеринара.)

– Як вигулювати вихованця? (Собаку – в наморднику і на поводку.) Запитання для 3-ї групи

– Як обладнати місце в кімнаті? (У сухому, без протягів місці.)

– Як учити вихованця? (Собаку – дресирувати.)

Групи захищають свої проекти (використовуються різні форми захисту проектів: можна обрати представника від групи, або надати можливість усій групі озвучити колективно складені правила, головне – створити максимально комфортні умови для вираження думок учнів).

Під час розповіді висловлювання коригуються, і вивішуються узагальнені, уточнені правила.

V. Підсумок уроку

– Що головне винесемо з уроку?

– За що ж нам вдячні домашні улюбленці – рослини, тварини?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...