Задачі на подвійне зведення до одиниці
1
Розв’яжи задачу 1. Зістав задачі 1 і 2. У чому відмінність? Як ця відмінність вплине на розв’язання задачі 2?
□ 1) За 4 години майстриня пошила 16 м’яких іграшок. Скільки таких іграшок вона пошиє за 5 годин, якщо працюватиме з тією самою продуктивністю?
□ 2) Дві майстрині за 4 години пошили 32 м’які іграшки. Скільки таких іграшок пошиє одна майстриня за 5 годин, якщо працюватиме з тією самою продуктивністю?
Доповни та поясни подане розв’язання задачі
– Ключем до розв’язання задачі на подвійне зведення до одиниці є знаходження величини подвійної одиниці. Спосіб знаходження величини подвійної одиниці полягає в послідовному діленні значення загальної величини на значення кількості та значення часу.
2
Зістав задачу 2 із завдання 1 і задачу, подану нижче. Що змінилось? Як ця зміна вплине на розв’язання?
□ Два екскаватори за 4 год викопали 32 м траншеї. Скільки
3
Зістав задачу із завдання 2 і задачу, подану нижче. Що змінилось? Як ця зміна вплине на розв’язання? Розв’яжи подану задачу двома способами.
□ Три екскаватори за 2 год викопали 42 м траншеї. Скільки метрів траншеї викопає один екскаватор за 4 год, якщо екскаватори працюють з однаковою продуктивністю?
Задачі на подвійне зведення до одиниці
План розв’язування
1. Знаходжу дією ділення величину однієї одиниці для певної кількості або часу.
2. Знаходжу дією ділення “подвійну одиницю” – ключ до розв’язання задачі.
3. Знаходжу величину однієї одиниці для іншого значення кількості або часу, відповідаю на запитання задачі.
І спосіб
ІІ спосіб
4
Виконай множення письмово з коментарем.
32 ∙ 31 23 ∙ 29 38 ∙ 22 29 ∙ 33
5
Розбий частки на дві групи. Знайди значення часток.
760 : 20 760 : 80 960 : 80 960 : 30
Задачі на подвійне зведення до одиниці
1
Обчисли.
2
Розв’яжи задачу 1 двома способами. Зістав задачі 1 і 2. У чому відмінність? Як вона вплине на розв’язання задачі 2? Розв’яжи задачу 2 двома способами.
□ 1) За 3 рази на двох однакових каруселях можуть покататися 120 дітей. Скільки дітей можуть покататися на одній такій каруселі за 1 раз?
□ 2) За 3 рази на двох однакових каруселях можуть покататися 120 дітей. Скільки дітей можуть покататися на одній такій каруселі за 5 разів?
Сашко стверджує, що задачі 1 і 2 пов’язані одна з одною і в їх розв’язаннях буде хоча б одна однакова дія. Чи можна погодитись із хлопчиком?
Поміркуй, як можна розв’язати задачу 2, щоб у розв’язаннях задач 1 і 2 були дві однакові дії.
До задачі 2 Оленка склала обернену задачу та розв’язала її двома способами. Прокоментуй розв’язання дівчинки.
1 к., 5 р. – 100 д.
2 к., 3 р. – ?
І спосіб
1) 100 : 5 = 20 (д.)
2) 20 ∙ 2 = 40 (д.)
3) 40 ∙ 3 = 120 (д.)
ІІ спосіб
1) 100 : 5 = 20 (д.)
2) 20 ∙ 3 = 60 (д.)
3) 60 ∙ 2 = 120 (д.)
3
Розв’яжи задачу. Склади та розв’яжи обернену задачу, в якій шуканим буде число 840.
□ Двом цуценятам протягом тижня дали 840 г м’яса. Скільки грамів м’яса потрібно одному цуценяті на 5 днів за однакової норми годування?
4
Добова норма їжі для спанієля Меггі становить 690 г. Із них м’яса спанієль має 1 отримати -, круп – на 70 г більше, ніж м’яса, овочів – половину від маси круп; решту становлять сіль і риб’ячий жир. Скільки грамів солі та риб’ячого жиру разом має отримати спанієль Меггі за добу?
5
Виконай множення письмово.
47 ∙ 18 36 ∙ 25 37 ∙ 22 28 ∙ 29 19 ∙ 47
6
Порівняй вирази.
7
Знайди значення часток способом добору. У разі потреби скористайся прикидкою пробних цифр частки.
90 : 18 64 : 16 108 : 18 78 : 13
57 : 19 92 : 23 168 : 56 126 : 14
198 : 33 136 : 17 174 : 29 216 : 27
8
Знайди деякі розв’язки кожної нерівності.
19 + d > 28 s – 27 > 19 32 – q > 18
9
Знайди значення виразів письмово, перевір одержані результати.
48 ∙ 20 980 : 70 27 ∙ 30 920 : 40