Загальна кількість одиниць певного розряду
1
Прочитай числа в першому стовпчику. З’ясуй, як змінюються числа. За визначеною закономірністю доповни числами решту стовпчиків.
9 | 8 | 7 | 6 |
89 | 78 | 67 | |
789 | 678 | … | … |
6 789 | .. | .. | .. |
56 789 | |||
456 789 |
2
Запиши числа. Визнач розрядний склад кожного числа. Запиши числа в порядку зростання. Тринадцять
3
Згадай відомі тобі розрядні одиниці. Скільки нулів використовують у записі кожної розрядної одиниці? Як можна міркувати, щоб визначити загальну кількість десятків; сотень у числі? Визнач загальну кількість десятків і сотень у поданих числах.
32 678 109 688 6 544 345 378
Надійка вважає, що в такий спосіб можна міркувати й для визначення загальної кількості тисяч: у 1000 три нулі, тисяча – IV розряд; отже, щоб дізнатися, скільки в числі тисяч, треба в ньому справа прикрити
Чи можна міркувати так само для визначення загальної кількості десятків тисяч? сотень тисяч? Визнач у поданих вище числах загальну кількість десятків тисяч; сотень тисяч (якщо це можливо).
4
Схарактеризуйте кожне багатоцифрове число.
404378 78521 9 056 33208 573201
5
Розв’яжи задачу 1. Зістав задачі 1 і 2. Чим вони відрізняються? Як ця відмінність впливає на розв’язання?
□ 1) Один насос щогодини викачує з басейну 11 ц води. Скільки центнерів води викачають 2 такі насоси за 5 год роботи?
□ 2) Один насос щогодини викачує з басейну 11 ц води, а інший – 20 ц. Скільки центнерів води викачають ці 2 насоси за 5 год спільної роботи?
6
Розв’яжи задачу. Склади та розв’яжи хоча б одну обернену задачу.
□ Один маляр щогодини фарбує 23 деталі, а інший – 25. За скільки годин спільної роботи ці маляри пофарбують 288 деталей?
7
Знайди значення виразів.
697 300 + 64 – 7 004 72006 + 300580 – 70086
164 574 – 4 074 + 2060 88569 – 80 509 + 460000
597 398 – 97 008 – 500 300 560030 + 4001 + 800
8
Знайди значення виразів зі змінними.
36 400 + b – с, якщо b = 100 032, с = 6 030.
K – 7 080 + р, якщо k = 87 082, р = 4 370.
9
Виконай ділення письмово. Перевір результати.
702 : 26 837 : 31 608 : 76 812 : 58
10
□ Двоє хлопчиків мали разом 8 груш. Коли один хлопчик з’їв 1 грушу, а інший 3 груші, в них залишилося груш порівну. Скільки груш було в кожного хлопчика спочатку?