Закони народонаселення – закони, які виражають внутрішньо необхідні, сталі й суттєві зв’язки між демографічними та соціальними (в т. ч. економічними) процесами і властивими їм протилежними сторонами суперечностей, які (зв’язки) впливають на відтворення населення. Розрізняють всезагальні (діють в усіх суспільно-економічних формаціях), загальні (діють у декількох формаціях), специфічні (діють в окремій формації) та етапно-стадійні (діють на окремих стадії, ступені, етапі розвитку суспільно-економічної формації, при переході від однієї формації до іншої) З. н., а також закони природного руху населення (пов’язані з народжуваністю й смертністю), закони просторового руху населення (його міграції тощо), закони соціального руху населення (зміни класової структури тощо).
Закони народонаселення - Економічний словник
Схожі записи:
Компанія фронтувальна Компанія фронтувальна – страхова компанія, що видає на прохання іншої страхової компанії поліс від свого імені з наступним перестрахуванням усього ризику в компанії, на прохання...
Цесія Цесія – передання іншим особам свого права на володіння власністю, засобами або на їх отримання. Наприклад, кредитор (цедент) може передати своє право на отримання боргу...
Господарські засоби підприємства, організації Господарські засоби підприємства, організації – сукупність основних і оборотних засобів, а також дебіторської заборгованості, джерелами яких є статутний фонд, частина прибутку після сплати податків, кредиторська...
Голод грошовий Голод грошовий – форма надмірного знецінення грошей на стадії гіперінфляції, коли попри надмірне зростання грошової маси банкам не вистачає готівки для забезпечення своїх клієнтів. Причинами...
Інфляційні очікування Інфляційні очікування (инфляционные ожидания) – прогнозні рівні інфляції, грунтуючись на яких, виробники і споживачі будують свою майбутню грошову і цінову політику, оцінюють доходи, витрати, прибуток,...
Примусова праця Примусова праця – праця, що здійснюється з економічного та позаекономічного примусу, а не заради задоволення потреб у вільній і творчій праці. П. п. з позаекономічного...
Документація податкова Документація податкова (документация налоговая) – звітні дані фізичних та юридичних осіб про доходи і податкові знижки, які використовують для обчислення розміру доходів що підлягають оподаткуванню....
Маркетингу стратегія Маркетингу стратегія – формування та реалізація довгострокових цілей щодо кожного сегмента ринку і кожного товару для здійснення виробничо-комерційної діяльності відповідно до ринкових умов та можливостей...
Регламент торгів Регламент торгів – сукупність норм і процедур, які визначають порядок проведення торгів на біржі. Затверджується біржовим комітетом....
Уцінка цінних паперів Уцінка цінних паперів – дії продавця опціону, який, придбавши цінний папір, обгрунтовує необхідність зниження його ціни, оскільки вона була завищеною і покупець може зазнати збитків....
Тактика маркетингу Тактика маркетингу (тактика маркетинга) – розроблення і реалізація цілей фірми щодо кожного товару на заданий проміжок часу; формується на основі стратегії маркетингу й динаміки реальної...
Замовлення загальне Замовлення загальне – замовлення, згідно з яким фірма-постачальник постачає продукцію певної номенклатури у межах грошового ліміту та встановленого часу....
Пасиви стійкі Пасиви стійкі – частина оборотних засобів, що прирівнюються до власних, але не належать підприємству і перебувають у його господарському обороті....
Заставна з прогресуючими внесками Заставна з прогресуючими внесками – заставна, при якій внески, що виплачуються, підвищуються на заздалегідь встановлений відсоток, а потім залишаються на тому ж рівні....
Жиросистема Жиросистема – система платежів через рахунки у поштових відділеннях, за якої клієнт може відкрити рахунок і переказати кошти з нього іншим власникам поштових і банківських...
Фінансовий план Фінансовий план (финансовый план) – програма забезпечення потреб економіки країни, галузі, об’єднання, підприємства у фінансових ресурсах, їхнього формування і розподілу. Розробляється у формі балансу прибутків...
Проспект емісії цінних паперів Проспект емісії цінних паперів – документ, зареєстрований у державних органах (в Україні – в Державній комісії з цінних паперів і фондового ринку), що містить основну...
Товарний обіг Товарний обіг – форма обміну товарів та послуг за допомогою грошей. Розподіляється на два відносно самостійні процеси: продаж товару за гроші (Т-Г) і купівля за...
Показники статистичні Показники статистичні (показатели статистические) – кількісна характеристика суспільно-економічних явищ і процесів....
Машинно-тракторні станції (МТС) Машинно-тракторні станції (МТС) – державні підприємства, які здійснювали на договірних умовах виробничо-технічне та організаційне обслуговування колгоспів в СРСР. Зростання МТС сприяло посиленню державного контролю за...
Залишки оборотних коштів, товарних цінностей Залишки оборотних коштів, товарних цінностей – перевищення оборотними коштами і товарними запасами підприємства необхідного рівня, зумовленого виробничими потребами і нормативами....
Контроль виробничий Контроль виробничий – порівняння показників виробничого планування з фактичними даними, а також аналіз відхилень. К. в. здійснюється в часовому й кількісному аспектах виробничого процесу й...
Кеш флоу “Кеш флоу” (англ. cash – гроші та flow – потік) – різниця між усіма грошовими надходженнями і платежами підприємства, компанії, що характеризує їх здатність виконувати...
Основні моделі людини в економічній науці Основні моделі людини в економічній науці – теоретичне відображення істотних рис і якостей людини економічної та людини соціальної в різних напрямах і школах соціологічної, передусім...
Ціни зовнішньоекономічні Ціни зовнішньоекономічні – ціни, за якими здійснюються розрахунки із закордонними партнерами при імпорті та експорті товарів або при продажу їх всередині країни іноземним особам за...
Трата банківська Трата банківська – переказний вексель, який виставляється банком або від його імені, оплачується за пред’явленням і підлягає безумовній оплаті....
Теорія (концепція) життєвого циклу товару в світовій торгівлі Теорія (концепція) життєвого циклу товару в світовій торгівлі – концепція, що пояснює сучасні торговельні зв’язки між країнами з урахуванням різних етапів життєвого циклу товарів. її...
Коефіцієнт трудової участі Коефіцієнт трудової участі – узагальнений показник внеску окремого працівника у результати праці трудового колективу. К. т. у. визначають за системи колективної оплати праці. У ньому...
Акцептування банківське Акцептування банківське – згода банку на оплату платіжних документів і форма гарантії їх оплати. Використовується передусім у зовнішньоторговельних операціях....
Збут Збут (сбыт) – продаж, реалізація продукції, товарів підприємством, організацією, фізичною особою з метою отримання грошової виручки, забезпечення надходження грошей....
Ануляція Ануляція – анулювання акції або іншого цінного папера у разі його втрати. Може здійснюватися через опублікування відповідного оголошення у спеціалізованому виданні....
Методика оцінки якості продукції в Україні Методика оцінки якості продукції в Україні – комплекс методів та показників, за допомогою яких визначається сукупність корисних властивостей продуктів. До таких показників, розроблених у Держспоживстандарті...
Відтік капіталу Відтік капіталу (отток капитала) – державні кошти, спрямовані в іншу країну у вигляді інвестицій, позик для купівлі фінансових активів. У платіжному балансі відображається на рахунку...
Особові рахунки Особові рахунки (лицевые счета) – у кредитних установах – це вихідні банківські документи, що відображають розрахунки із юридичною особою або окремими громадянами....
Витрати фактичні Витрати фактичні – грошовий вираз понесених фірмою витрат, зарплата робітників і службовців, витрати на сировину і матеріали, орендна плата та ін....