ЗАКРІПЛЕННЯ ОБЧИСЛЕНЬ ВИДУ 40

УСНЕ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 100 З ПЕРЕХОДОМ ЧЕРЕЗ РОЗРЯД

Урок 42. ЗАКРІПЛЕННЯ ОБЧИСЛЕНЬ ВИДУ 40 – 8. ПОРІВНЯННЯ ВИРАЗУ І ЧИСЛА. СКЛАДАННЯ ЗАДАЧ ЗА ВИРАЗОМ

Мета: вдосконалювати обчислювальні навички, вміння порівнювати вираз і число, складати задачі за поданим виразом; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати почуття колективізму, відповідальності.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 56, завдання 337; 338)

Завдання 337

– За скільки

днів проросло насіння помідорів?

Завдання 338

– Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

2. Усна лічба

Магічна рамка

 ЗАКРІПЛЕННЯ ОБЧИСЛЕНЬ ВИДУ 40

3. Гра “Віконечка”

 ЗАКРІПЛЕННЯ ОБЧИСЛЕНЬ ВИДУ 40

4. Хвилинка каліграфії

– Установіть закономірність і запишіть числа, вставляючи пропущені.

95; 90; 85; ?; ?; ?.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви вдосконалюватимете навички обчислень, складатимете та розв’язуватимете задачі за виразом.

IV.

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 56)

Завдання 339

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

Завдання 340. Самостійна робота

Під час перевірки учні читають виписані нерівності (40 – 8 > 31; 60 – 3 > 47; 80 – 8 < 81) і пояснюють спосіб обчислення.

Завдання 341

Учні коментують, як виконали обчислення.

Завдання 342. Фронтальне вивчення змісту задачі

Під час відтворення змісту учні на дошці зображують умову задачі.

Було – 24 і 16

Не грало – 4

Грало – ?

Після цього учні працюють самостійно, один учень – за закритою дошкою. Учні пропонують ще два способи розв’язування задачі:

(24 + 16) – 4 = 36; (24 – 4) + 16 = 36; (16 – 4) + 24 = 36.

Завдання 343

Учні “ланцюжком” читають вирази та обчислюють їх значення.

Завдання 344*

Один учень біля дошки розв’язує і пояснює.

– Скільки двоцифрових чисел можна записати за допомогою цифр 1; 4; 6; якщо цифри в запису можуть повторюватися? (11; 44; 66; 14; 41; 16; 61; 46; 64 – 9 чисел.)

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота над задачею

Для шкільного Свята врожаю учням потрібно виготовити із пап’є-маше 40 муляжів овочів і фруктів. Скільки муляжів учні вже виготовили, якщо їм залишилося виготовити ще 6?

2. Обчислення значень виразів

 ЗАКРІПЛЕННЯ ОБЧИСЛЕНЬ ВИДУ 40

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічної задачі

Зоя несла від колодязя важке відро з водою. Ззаду неї йшли хлопчики: Петрик, Павлик і Тарасик. Вона хлопчиків не бачила. Не дійшовши до будинку, дівчинка поставила відро і побігла додому, щоб покликати когось на допомогу. Поки Зоя бігала, один з хлопчиків заніс відро в двір. Коли дівчинка вийшла з хати, то побачила відро з водою і трьох товаришів.

– Хто з вас приніс відро? Кому я маю віддячити? – запитала вона.

Петрик сказав:

– Я приніс відро.

Павлик:

– Я не приносив відра.

Тоді Зоя звернулася до Тарасика, знаючи, що він завжди говорить тільки правду:

– Правду сказали хлопчики?

Тарасик відповів:

– Я не приносив. А кожен з них сказав неправду.

Тоді Зоя здогадалася, хто приніс відро, і подякувала. Кому з хлопчиків подякувала Зоя? (Павлику)

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Чого навчалися на уроці?

– Як оцінюєте свою роботу?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 56, завдання 345; 346.




ЗАКРІПЛЕННЯ ОБЧИСЛЕНЬ ВИДУ 40