Закріплення вивченого про роль суфіксів у словах

Тема: Закріплення вивченого про роль суфіксів у словах

Мета: закріпити алгоритм визначення суфіксів у словах; вчити пояснювати значення, якого надають словам суфікси зменшення, здрібнілості, пестливості; розвивати мовлення учнів, фонематичний слух; збагачувати словниковий запас; виховувати любов до всього живого.

Тип уроку: урок формування мовної компетенції.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Ось дзвінок сигнал подав –

До роботи час настав.

Ось і ми часу не гаймо,

А урок

свій починаймо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 88, впр. 208)

2. Каліграфічна хвилинка

Щ щ Щщ Ща ощ ще щі

Щиглик якщо товариш

Щастя не купується, а здобувається в праці.

– Накресліть схему речення; доберіть слова, близькі за значенням до слова праця.

3. Словникова робота

Творчий диктант

 Закріплення вивченого про роль суфіксів у словах Учитель читає пояснення до словникового слова, учні відгадують, про яке слово йдеться, і записують його.

– Предмет, який

допомагає сховатися від дощу. (Парасолька)

– Столиця України. (Київ)

– Перший день тижня. (Понеділок)

– Птах із довгим дзьобом та довгими ногами. (Лелека)

– Виріб із борошна з начинкою. (Пиріг)

– Перший місяць осені. (Вересень)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви більше дізнаєтеся про роль суфіксів у словах.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Вибіркове списування (с. 88, впр. 210)

– Прочитайте текст.

– Випишіть підкреслені слева. Позначте суфікси.

– Визначте, якого значення вони надають словам.

2. Робота в групах (с. 88-89, впр. 211)

– Прочитайте текст.

– Яка його тема?

– Спишіть текст. Підкресліть слова із суфіксом – ик-. Позначте цей суфікс. Якого значення він надає словам?

– Запишіть, де можна, ці слова із суфіксом – ищ-. Якого значення набудуть слова із суфіксом – ищ-?

3. Фізкультхвилинка

Ось до лісу ми дійшли,

Потім ми лісочком йшли

І грибочок там знайшли.

Нагнулися, підняли,

У кошик поклали

І рушили далі.

Ми лісочком йшли,

Малинку знайшли.

Дотягнулися, зірвали

У кошик поклали

І рушили далі.

Ми лісочком йшли,

Пташеня знайшли.

Нахилилися, підняли,

В гніздечко поклали

І рушили далі.

4. Робота за вправою 212 (с. 89)

– Прочитайте текст. Доберіть відповідну інтонацію. Які слова підказали вам інтонацію?

– До слів мала, сама, яблуня, дзьоб спишіть із тексту споріднені слова. Позначте в них суфікси. Якого значення вони надають словам?

5. Робота в парах

– Доповніть слова потрібними суфіксами. Позначте їх.

Їжач.. – невеличка дика тварин… Все тільце його вкрито сірою колючою шуб..ою. Маленький нос.. схожий на п’ятач.. Оченята круглі, мов намист..и. У їжач..а маленькі ніж..и.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Що вивчали на уроці?

– Що для вас було новим?

– Які ви знаєте суфікси? Якого значення вони надають словам? Наведіть приклади.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 89, впр. 213. Спишіть слова. Позначте суфікси, які надають словам значення згрубілості.




Закріплення вивченого про роль суфіксів у словах